Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen som har prøvd HiModel sine ESC'er?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen som har prøvd HiModel sine ESC'er?

    Så en link nylig her på forumet til HiModel sine produkter. Der hadde de rett ut billige ESC'er. En 18/25A som tåler 4s lipo til under 200,- Det virker jo nesten for bra til å være sant (og da er det ofte for bra til å være sant etter min erfaring).
    Det som jeg synes var interessant var at den kunne ta 4s, riktignok med bec utkoblet. Men likevel. Har man en slowflyer eller annet fly man bruker 2s på så kan man jo hvis man har flere batteri av samme type, og like mye brukt så har man jo også et 4s oppsett(dårlig setning dette ). Det skulle kunne gi ca. 250w hvis batteriene klarer å holde 14V under 18A belastning.

    Dette for under 200,-? Det må da være for godt til å være sant?

    PS: Samme butikk har også en ESC som spiller musikk under oppstart!!! WOW noe alle med eller var det uten respekt for seg selv bare må ha! :/
    Morten Myklebust.
    Yrke Fisker.


    Sky Raider MachI K.I.A.
    PT-20 K.I.A.
    Pibros Mk I, II & III K.I.A.
    Corsair 60 Lever trygt uten motor.

  • #2
    Det forutsetter at motoren tåler 14V
    Har sett en del på de regulatorene der (og også motorene). Det jeg synes er rart er likheten på for eksempel denne:
    404 Not Found
    og Feigao's 60A regulator. De er faktisk helt identiske.
    Denne regulatoren:
    404 Not Found
    er nesten helt lik Apache og hyperion-regulatorene. Eneste forskjellen er at Apache og Hyperion har sine logoer på den blanke platen. I tillegg til at det er noe jumpergreier og brytere som fraviker fra modellene.
    Noen som vet om det er samme produsent på disse?
    Skulle nesten tro at diverse merker kjøper regulatorer fra samme fabrikk.
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen

    Comment


    • #3
      Kan jo hende at samme fabrikk produserer etter forskjellige specs. Og at de forskjellige merkene står for programmeringen.
      De hadde jo også noe som så ut som en liten axi kopi til rundt 100lappen. Er vel sannsynlig at dette bare er noe dritt.
      Morten Myklebust.
      Yrke Fisker.


      Sky Raider MachI K.I.A.
      PT-20 K.I.A.
      Pibros Mk I, II & III K.I.A.
      Corsair 60 Lever trygt uten motor.

      Comment


      • #4
        Er jo slik på en del varer desverre. den ouya aerobatic no brand som jeg kjøpte fra elefun selges under protec for 500kr mere og er hvistnok samme fly fra samme fabrikk.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Ja, men mye der var latterlig billig. Og med mitt budsjett så hadde det vært fristende å prøve noe av tingene derfra. Men man må kjøpe for over $50 og da kommer man over tollgrensa. Og så var frakta ganske dyr.
          Morten Myklebust.
          Yrke Fisker.


          Sky Raider MachI K.I.A.
          PT-20 K.I.A.
          Pibros Mk I, II & III K.I.A.
          Corsair 60 Lever trygt uten motor.

          Comment

          Working...
          X