Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tojeiro 50

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tojeiro 50

    Hei, Hei!

    Nå er jeg ferdig med min Tojeiro 50 fra Protech den ble kjempe KUL

    Her er noen bilder:






    Mine Fly:Tojeiro 90, Easy-Glider, Skystar, Super Decathlon, Mini Funtana, Alpha V2.
    Helikopter: BO-105 (LN-OSE) Honey Bee CP2.

  • #2
    Fine bilder, men jeg syntes det var kjedligt å måtte åpne nye sider heletiden, så her er de.
    Attached Files
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Takk Takk!

      Takk Takk! Det var mye tøffere det
      Mine Fly:Tojeiro 90, Easy-Glider, Skystar, Super Decathlon, Mini Funtana, Alpha V2.
      Helikopter: BO-105 (LN-OSE) Honey Bee CP2.

      Comment


      • #4
        Detaljer!! Vi vil ha detaljer
        Motor, vekt, osv

        Comment


        • #5
          Originally posted by supmann1
          Detaljer!! Vi vil ha detaljer
          Motor, vekt, osv
          Motor: Protech .46, Propell: 11x6, Vekt:2,23 kg, Vingespenn: 1325 mm Lengde er faktisk:1400mm

          M.V.H Arthur.
          Mine Fly:Tojeiro 90, Easy-Glider, Skystar, Super Decathlon, Mini Funtana, Alpha V2.
          Helikopter: BO-105 (LN-OSE) Honey Bee CP2.

          Comment


          • #6
            Heia, har også oppdaget dette flotte flyet til Protech, og skal handle dette mot slutten av mnd fra teknisk hobby. Hadde planer om å putte i en Rossi 53 i den og standardservoer fra futaba(s3003) det burde da holde. Har du puttet i vanlige std servoer i din?? Hvordan var den å sette sammen? Virker overføringene greie til ror osv?
            Dette flyet er bare helt nydelig og ganske rimelig også.

            Comment


            • #7
              Originally posted by panzerulven
              Heia, har også oppdaget dette flotte flyet til Protech, og skal handle dette mot slutten av mnd fra teknisk hobby. Hadde planer om å putte i en Rossi 53 i den og standardservoer fra futaba(s3003) det burde da holde. Har du puttet i vanlige std servoer i din?? Hvordan var den å sette sammen? Virker overføringene greie til ror osv?
              Dette flyet er bare helt nydelig og ganske rimelig også.
              Hei, panzerulven Jeg har selv 5 Futaba S3003 standard servoer i den.
              En Rossi 53 passer vel perfekt til den
              Modellen Var kjempe enkel å sette sammen, og overføringene til ror er kjempe bra og enkelt, rorhornene er også fine og kraftige.

              M.V.H Arthur.
              Mine Fly:Tojeiro 90, Easy-Glider, Skystar, Super Decathlon, Mini Funtana, Alpha V2.
              Helikopter: BO-105 (LN-OSE) Honey Bee CP2.

              Comment


              • #8
                Jepp supert da var min tojeiro også ankommet til det forblåste stormlige nord. Ser meget lovende ut dette flyet, ingen synlige skader eller mangler her så her er det bare å komme seg igang.
                Vanvittig pen og lekker sak dette, Blir å ta seg bra ut på stripa og i lufta denne.
                Overraskende størrelse på sideror på denne modellen, dette burde lage noen fine knifeedger dette. Har mere tenkt litt på den nye magnumserien av motor XLS 52 AR-II å putte i denne saken.

                Arthur har du fått tatt jomfrutur på din??

                Comment


                • #9
                  heisan

                  jeg hadde en Onyx 140 fra Protech for noen år siden ..maskinen fløy fint men var noe dårlig satt sammen ..sjekk krops spanter og ta gjerne en pensel og stryk litt hvitt lim over lim fugene til disse ...jeg måtte også forsterke understells festene med noen trekanlister, her hadde nok kineser'n limt litt fort!
                  en annen ting var ror overføringene de linkene av plast som fulgte med hadde jeg ikke brukt de er for dårlige til en slik maskin, de var av en myk plast type som gå seg ...vet ikke hva de orker av kulde (sprøe??)
                  lykke til med fin fugl!
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #10
                    Hei og en liten oppdatering på flyfronten her fra Nord Norge.
                    Har satt sammen Tojeiroen, og det ble en lekker sak må jeg si. Det ble derimot en helt annen motor i den enn det som var meningen her. Da magnumen som jeg bestilte ble borte i posten eller druknet i flomen i Trøndelag, endte jeg tilslutt med en YS 63 4t i nesen på denne som jeg kjøpte hos en her lokalt. Og det angret jeg ikke på at jeg gjorde. Igår på lørdag var det full montering og ferdigstillelse av Tojeiroen med Ys,en i nesen. Da klokka var halv tre inatt var flyet klart og motor testet og balansert. Idag på søndag var det klart for testing av Tojerioen, det var en del vind da vi pakket ut på et lokalt vann her i bodø området. Etter at et annet fly ble sendt opp for å teste forholdene, ble motor startet og justert og da sende jeg flyet til værs. Det ble et par klikk på trimen på høyderoret og litt på balanseroret så gikk det snorrett. Det ble litt dansing i vinden, men flyet fløy utrolig stabilt og snorrett. Etter en landing så måtte jeg teste vertikalkreftene på flyet, og med en apc 12x8 på ys,en dro flyet uendelig vertikalt.
                    Også prøvde jeg knifeedge, og med det store sideroret var det nesten ikke utslag som skulle til, og ikke koblet den noe heller.

                    Jeg er storfornøyd med dette flyet, og vi to sammen blir nok å få mange timer sammen ser jeg.
                    Har du fått testet ditt Arthur?? Ingen ting å frykte her.

                    MVh Ronny Nilsen

                    Comment


                    • #11
                      Hei ! jeg vurderer å kjøpe 90sizen av tojeiroen , eneste jeg er skeptisk til er vekten . Hvordan er 50 å lande , kommer den fort inn osv ?
                      Mvh Andre`søhagen

                      Comment


                      • #12
                        Tror 90 sizen er bra egnet til å fly Nordic med pga størrelsen. Landing er helt ukritisk, den faller fint og jevnt igjennom og i ganske lav fart.

                        Comment


                        • #13
                          Det høres bra ut !! det blir enten en tojeiro eller en slik http://www.workflow.as/jogrini/diary...line/index.htm
                          Mvh Andre`søhagen

                          Comment


                          • #14
                            Hei ! da har jeg vært nede en tur hos tekniskhobby og kikket nærmere på tojeiro 90 . Det hele ser utrolig bra ut , vingen er 2 delt det samme er halefinnen , pull pull til sideroret , kulelagret overføring til høyderoret . Vekten på flyet er oppgitt til 3,7kg , men dette må være feil oppgitt vekt da allt innholdet i settet veier 1,5 kg !har lagt av settet og henter det i løpet av uken .Håper at den havner i underkant av 3kg og med en 90 4-takt i nesa så burte det funke bra . vingespennet er 156cm kropp 170cm.
                            Mvh Andre`søhagen

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by andre78
                              Hei ! da har jeg vært nede en tur hos tekniskhobby og kikket nærmere på tojeiro 90 . Det hele ser utrolig bra ut , vingen er 2 delt det samme er halefinnen , pull pull til sideroret , kulelagret overføring til høyderoret . Vekten på flyet er oppgitt til 3,7kg , men dette må være feil oppgitt vekt da allt innholdet i settet veier 1,5 kg !har lagt av settet og henter det i løpet av uken .Håper at den havner i underkant av 3kg og med en 90 4-takt i nesa så burte det funke bra . vingespennet er 156cm kropp 170cm.
                              Høres spennende ut. Er det lov og håpe på noen bilder av flyet når du får det i hus?
                              Får du den under tre kg klar til tanking så er det veldig lett.
                              Infinityen min kom på rett i underkant av 3.5kg og den er IKKE tungbygd, men kanskje litt større spesielt i vs
                              Nå slipper du vel tunedpipe vekten, men til gjengjeld er vel kanskje motoren din litt tyngre. Servoer, batteripakke, bryter, full range mottaker etc er det ikke så mye og hente på, det veier det det veier liksom.
                              mvh MM

                              Comment

                              Working...
                              X