Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC-Flight Spitfire XIV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC-Flight Spitfire XIV

    Tenkte det var på tide å starte en tråd for den.

    Har lakket spinneren nå. Den er ikke perfekt, men jeg gidder ikke holde på mer med den nå. den psaeer perfekt på cowlingen og ser bra ut.

    Kikker på om det er mulig å lage en demonterbar vinge. En mulighet er å lage en luke på oversiden av vingen så jeg får tilgang til bolter som går gjennom den ene vingebjelken, og lime fast joineren i andre vingen.
    Attached Files

  • #2
    Spit

    Heisann! Når planlegger du jomfuturen? Hvordan er understellet i funksjon?
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Har ikke prøvd understellet enda men det er veldig solid bygd og fungerer på "Springair"-prinsippet. Det følger med tank, ventil slanger og koblinger også.

      Klarte ikke la spinneren være så jeg pusset litt til der det var ujevnt. Den er veldig fin i overflaten nå, trenger bareett strøk lakk. Jeg skjærte ut sporet til propelleren også. Det er plass til 17"-20" propeller.

      Det blir noen uker til jomfruturen. Jeg skal reise bort i forbindelse med jobben på søndag og blir borte i to uker. Skal bestille alt jeg trenger at utstyr før jeg reiser så det ligger klart når jeg kommer hjem.
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Mest spent på motorvalget ditt... Skal du konvertere til fuel?
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Kjempefin den spinneren Tor Arne. Gleder meg til å se hvilke løsninger du har videre.

          Joo: tror ikke du trenger å være redd for at han skal konvertere. Tror han har en axi 4130 liggende klar Noe som er ekstra morsomt å hør hvordan vil fungere.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Kjempespennende!
            Håper du har mulighet til å ta noen videoklipp og greier når du har fått den i lufta, modellen ser utrolig fin ut!
            Har du planer om å gjøre den lettere?
            Frank Thingelstad
            2050 Jessheim

            Comment


            • #7
              Spitfire på elektro ? Ellers, pent fly. Lykke til !

              Gi oss flere bilder og info tahustvedt om hvor det går.
              Runar Isaksen
              risaksen@bluezone.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by Isak
                Spitfire på elektro ? Ellers, pent fly. Lykke til !

                Gi oss flere bilder og info tahustvedt om hvor det går.
                Spitfire på ensylindret motor ?




                Motoren vil ikke høres, kun propelleren og, etter hvert, lydanlegget med simulert Merlin-lyd.

                Comment


                • #9
                  "Spitfire på ensylindret motor ? "

                  Haha, godt svar på tiltale Applaus!
                  Humor er herlig.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Sånn ser den ut på nesa til flyet.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      Hvem sa en sylinder? Finnes mer en ensylindret 2 taktere vettu som muligens kan vurderes opp mot mp3 lyd gjennom pc-speaker.

                      Men er vel i fare for å fyre igang elektro - fuel/bensin diskusjonen her igjen nå så bør vel gi seg mens leken er god.

                      Forresten, har selv bygget og fløyet flere sett fra rc-flight og jeg må si at de ferdiglakkerte glassfiberkroppene er bare lekker. Regner med at det er gjennomført god kvalitet på ditt sett også tahustvedt. Regner med det er Spitfire MK XIV 120 vi snakker om her ?
                      Runar Isaksen
                      risaksen@bluezone.no

                      Comment


                      • #12
                        Ja. det er det flyet, og det er veldig bra kvalitet.

                        Denne filen viser akkurat hvordan flyet vil høres ut under oppstart, taxiing og stopp. Er dette bra nok lyd?

                        http://www.enrarot.net/taxidemo.wav

                        Comment


                        • #13
                          hehe.. har sett/hørt den filmen før. Mener å ha sett en film av en warbird med slik anlegg også. Hadde vært greit å hørt det i virkeligheten da og ikke over pc`en.
                          Runar Isaksen
                          risaksen@bluezone.no

                          Comment


                          • #14
                            Ja. Det kommer en sånn i posten om noen uker.

                            Grunnen til at jeg har brukt Merlin-lyder er forresten fordi jeg ikke finner tilfredstillende Griffon-lyder. Det var vanskelig nok å finne bra lyder til Merlin.


                            Jeg skal bruke en AXI 4130/20 på 8S og en 17x8-18x8 propeller, alternativt en jeg har viklet om og 20x13 propeller eller noe sånt. 21" er skaladiameter.

                            Comment


                            • #15
                              Har prøvekjørt understellet nå. Hjulet tar borti fremkanten av hjulbrønnen. Må fjerne 10-15 mm for at det skal passe. Jeg kunne bøyd pianotråden men da vil understellet komme lengre bak under takeoff og landing. Ikke noe stort problem. Skal vente til jeg får oleo-leggene før jeg gjør noe med det.

                              Comment

                              Working...
                              X