Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jet tur til Sunnmøre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jet tur til Sunnmøre?

    Hei igjen.

    Ville bare opplyse om at neste helg, er det meldt kremvær her på Sunnmøre, så hvorfor ikke slenge seg i bilen på fredag, og suse opp hit, og fly på asfalt hele helgen. Overnatting fixer jeg, er så j.... kjedelig å fly jet alene.

    Knut Erik.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

  • #2
    Hei igjen.

    Ikke umulig at jeg tar meg en tur Knut Erik, Fått lov av begge sjefene mine: han på jobben og hun hjemme.

    Hvor lang kjøretid er det fra Oslo? Hvor mange fikser du overnatting til?

    Christian

    Comment


    • #3
      Hei Christian.

      Nå håper jeg inderlig at du/dere kommer en tur. Blir dere flere må jeg vite det innen rimlig tid, så jeg får innlosjert dere, med mindre dere vil bo på hotell, noe som ikke er så dyrt. Kan også sjekke pris på noen hytter, dere trenger kun en, som naboen til foreldrene mine leier ut. De har høy standard, det er parabol og full pakke der, de er store som hus.

      Været er rimlig bankers, det så du jo selv, kan ellers friste med hjortemiddag på lørdag kveld. Fyll bilen med fly og laddere, og turbinolje, så tror jeg at jeg skal ordne resten.

      Satser på at det blir såpass med fly i luften neste lørdag:
      Attached Files
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #4
        hva stripe er du mener da knut erik?
        Hans P Førde

        Comment


        • #5
          Ehh ser at invitasjonen din er for turbin gutta.....Går det greitt at jeg dukker opp med do itn og en katana "fuel" fly?? Er forresten interrisert i en slik hytte om denne stripa ligger veldig langt i fra sula.
          Hans P Førde

          Comment


          • #6
            Hei Onkel.

            Jeg tenkte å fly på flyplassen i Ørsta, der er det laaang asfalt bane for oss som trenger det. Du kan helt sikkert komme å fly, jeg må uansett spørre tårnet om lov, men de har aldri sagt nei før. Om du bor i nærheten av Sula, lønner det seg vel for deg å ta ferga mellom Solevåg og Ørsnes og så kjøre til Ørsta? Da slipper du å overnatte, for det er vel ca 3 kvarters kjøring fra Ørsnes til Ørsta.
            Knut Erik
            But it flies, so who cares??
            www.torqueroller.com
            Steikje galen
            www.skalamodellflyklubb.no
            www.teamflyingcircus.com

            Comment


            • #7
              Frafall

              Jeppjepp.

              Da har jeg fått beskjed fra det store Østland om at det ikke kommer representanter derfra til Ørsta nå til helgen. Dette var dumt, men de kommer opp ved en senere anledning. Uansett, det blir flyving i Ørsta fra fredag til søndag, jeg skal iallefall fly, siden det er er meldt et utrolig nydelig vær.

              Håper de av dere som bor i nærheten kan komme en av dagene, er jo en kjemepemulighet for å få treffes, samt planlegge en evnt reise til Sandane Lufthavn på Langfredag. Det er jo nokså få stevner i denne landsdelen, så jeg oppfordrer flest mulig til å dra dit da. Moldegjengen og Ålesundguttene burde iallefall ta seg en tur.

              Skal ta noen bilder fra helgens begivenheter og slenge dem innom her senere, så kan de som ikke kom, få bli litt dårlige, når de ser hvor fint vi (jeg) har hatt det.

              Ålrait.
              Knut Erik
              But it flies, so who cares??
              www.torqueroller.com
              Steikje galen
              www.skalamodellflyklubb.no
              www.teamflyingcircus.com

              Comment


              • #8
                Hei Knut Erik

                Vet jeg kommer til å angre på at jeg ikke dro oppover når jeg får se bildene.
                Synes bare det blir for langt å dra for en helg, er vel for bedagelig anlagt desverre. Håper dere får en fin helg og at alt går bra. Som du vet er det ikke isforhold her på østlandet, så det blir dårlig med flyging her. Har ikke avbestilt boligen på Fagernes så det er vel ikke helt umulig at vi sees der allikevel. Må bare høre med arrangørene om jet er velkommen eller ikke
                Vi snakkes

                Christian Melgaard

                Comment


                • #9
                  Hei Christian.

                  Det blir nok i lengste laget for dere, er klar over det. Men jeg håper at andre som bor nærmere tar seg en tur. Er bare å ta med propell flyet og komme, blir sikkert bare jeg som flyr jet.
                  Men du må gi et hint med en gang isen legger seg på østlandsområdet, da tar jeg turen nedover, så jeg får flydd med likesinnede.
                  Når det gjelder Fagernes, så tror jeg ikke at de kommer til å nekte jet folket adgang, for da kommer de til å miste en del folk. Er jo en del jet gutter, som har store propell maskiner også, så de tør nok ikke å nekte jet. Men det er jo bare litt bedre planlegging som skal til, så er hverken køen eller flyene noe problem. De fixer jo dette greit alle andre steder, så hvorfor ikke på Fagernes. Etter 30 år som arrangører, burde de jo ha lært ett og annet.

                  Har akkurat lakkert en Jero Jet, og er rimlig tung i skallen. Verne utstyr er for homser og kvinnfolk.

                  Ålrait.
                  Knut Erik
                  But it flies, so who cares??
                  www.torqueroller.com
                  Steikje galen
                  www.skalamodellflyklubb.no
                  www.teamflyingcircus.com

                  Comment


                  • #10
                    Jet på Fagernes

                    Hei gutter! Alle er selvfølgelig hjertlig velkomne på Fagernes Flyshow! Vi har gjort en del forandringer som vi håper skal hjelpe, ikke minst når det gjelder køen. Foresten, det er selvfølgelig lov å ta seg en tur før stevnet også. Isforholdene er veldig bra, og stripa er ferdig brøyta! ( 50€400 meter ) Så har dere lyst så er det bare å ta seg en tur!!!

                    Arild Hagabråten
                    Arild Hagabråten

                    www.vfkm.no

                    Comment


                    • #11
                      Fagernes

                      Hei Arild.

                      Høres flott ut at det blir ordnings i år.
                      Jeg har solgt min store acro modell, og fått meg en jet, og det hadde blitt kjipt om jeg ikke kunne fått flydd den på Fagernes.
                      Er det mye snø nedi der nå? Er Valdresflya stengt? Hvis den er åpen, er det jo en kort tur til Fagernes for meg, men jeg regner med at det er stengt over flya.

                      Knut Erik.
                      Knut Erik
                      But it flies, so who cares??
                      www.torqueroller.com
                      Steikje galen
                      www.skalamodellflyklubb.no
                      www.teamflyingcircus.com

                      Comment


                      • #12
                        Hei Knut Erik! Valdresflya blei stengt i forrige uke, så da blir det vel ca 12 mil lenger hver vei. Det er ca 40 cm snø nå, passer meg bra siden jeg skal fly jomfrutur med 1/4 scala Extra`n min i morra! Det går sikkert greit, men jeg er litt spent.... Det er jo den første "orntlige" flymaskinen min! Lykke til i helga!

                        Arild
                        Arild Hagabråten

                        www.vfkm.no

                        Comment


                        • #13
                          Hvordan gikk det med jomfruturen i dag da, Arild?
                          Virket alt som det skulle?

                          1/4 skala Extra er en grei størrelse, det går til og med an å få den med i bilen
                          Driver i disse dager og konstruerer en ramme som skal inn i stasjonsvogna, slik at jeg får med meg både jet'n og en 2x2 meter akro sak. Må jo ha med seg litt bagasje når man er ute og reiser, så da er det greit å få iallefall 1 fly oppunder taket i bilen.
                          Satser på å ikke bli stoppet av politiet i morgen, eller når jeg skal til Fagernes, da jeg kommer til å ha med rundt 100 liter Jet A1. Blir noen Jerry kanner å plasserer det ja. Regner ikke med å få flydd opp 100 liter på Fagernes, men i morgen skal jeg hamstre litt. Kjenner en kar som har lyst på litt fludium, så da må jeg val ta med litt extra til Fagernes.

                          Om snaue 12 timer setter jeg kursen for Ørsta International Airport, så da kan dere bare tenke på hva jeg driver med litt utpå dagen i morra.

                          Ålrait.
                          Attached Files
                          Knut Erik
                          But it flies, so who cares??
                          www.torqueroller.com
                          Steikje galen
                          www.skalamodellflyklubb.no
                          www.teamflyingcircus.com

                          Comment


                          • #14
                            Gradestokken viste 17 ekle kalde grader i dag tidlig, og når jeg i tillegg var litt fyllesjuk i dag var god nok grunn til å utsette jomfruturen litt til!

                            100 liter ja, blir vel neppe skryt å få hvis du blir stoppa da tenker jeg!

                            Gleder meg til å se bilder fra Ørsta! Håper dere får ei fin helg!

                            Arild
                            Arild Hagabråten

                            www.vfkm.no

                            Comment


                            • #15
                              Jet i Ørsta

                              Jepp.

                              Da var første dagen med jet flyving i Ørsta overstått, og det ble en kjempe flott dag. Våknet til litt regn klokken 0900, men etter en samtale med tårnet, fikk jeg vite at der inne var det blå himmel og sol. Og det stemte.
                              Etter å ha flydd 3 turer, måtte jeg konstantere at det ikke kom andre enn meg, dette sikkert grunnet at det er fredag, og folk er på arbeid. Fløy 6 turer idag, så må si det er bra. Har svidd opp ca 15 liter parafin.

                              Blir satset på ny tur i morgen, det er meldt 0,1mm nedbør, så det får man tåle.
                              Bilder blir lagt ut i morgen, da det blir flere fly der da.

                              Ålrait.
                              Knut Erik
                              But it flies, so who cares??
                              www.torqueroller.com
                              Steikje galen
                              www.skalamodellflyklubb.no
                              www.teamflyingcircus.com

                              Comment

                              Working...
                              X