Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fms og ny walkera styring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fms og ny walkera styring

    Hei eg har 2 styk walkera styringar den eine er ca 1 år den er med kabel for com port den funker fint med FMS men den nye styringa som er nett lik med samme kabel fungerer ikkje. Eg har og ei dragonfly styring som bruker lydingangen på pcn som fungerer heilt fint. det eg lurer på er om det går an å ta signal og joring frå walkera styringa rett inn på lyd ingangen eller er dette heilt andre signal en det som skal inn på comporten.
    Attached Files
    T-rex 450 V2
    X-Cell Gass
    Twister cp2
    JR 9X2
    E-Flite Ultimate FX 3D
    Yak 2,16
    CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

  • #2
    Hi! As simple as a baby saying "gugu tata", you can make your interface cable for walkera models to the sound card input. The only you need is:

    1 x Mini Din Connector
    1 x Large Piece of Coaxial cable
    1 x 3.5" Mono Jack

    ----------------------------------------------------------------------------
    MINI DIN JACK (SHOWN AS SOLDERING SIDE)
    * * 1 2
    * * 3 4
    COUNTING FROM LEFT TO RIGHT, AND UP TO DOWN WE HAVE TO SOLDER PIN 2 TO THE CENTER OF THE JACK AND PIN 3 TO JACK´S GROUND. NOW YOU CAN RUN FMS WITH winmm.dll AND YOUR TRANSMITTER WILL WORK.

    YOU MAY NEED TO ADJUST THE CHANNELS AND INVERT SOMEONE IN FMS JOYSTICK CONFIG. I HAVE A #36, AND MY TRANSMITTER WORKS FINE WITH THIS INTERFACE.

    I HOPE THAT INFO WILL HELP YOU ON CONNECTING WALKERA RADIOS TO PC SIMULATORS.

    Alså motsat av bilde i forige post å så inn på lydingang på pc fungerer som berre det.
    Attached Files
    T-rex 450 V2
    X-Cell Gass
    Twister cp2
    JR 9X2
    E-Flite Ultimate FX 3D
    Yak 2,16
    CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

    Comment


    • #3
      har laget meg kabel og koblet til pc'n men skjønner ikke helt hvordan jeg skal kalibrere senderen. signalene som jeg får inn i fms virker veldig ustabile. men når jeg skal kalibrere hvilke nummer skal vere på hva ? sideror, throttle 1,2,3 osv ? hvordan skal de stå når man bruker walkera 22e kontrollen ? 6 kanals
      Magne 20 År
      www.airfreaks.no

      JR PCM 9XII Synth

      Raptor 50 V2
      Trex 450XL
      Walkera 22E *solgt*

      Comment


      • #4
        Originally posted by dj_maz
        har laget meg kabel og koblet til pc'n men skjønner ikke helt hvordan jeg skal kalibrere senderen. signalene som jeg får inn i fms virker veldig ustabile. men når jeg skal kalibrere hvilke nummer skal vere på hva ? sideror, throttle 1,2,3 osv ? hvordan skal de stå når man bruker walkera 22e kontrollen ? 6 kanals
        Hei du må kalibrere styringa di, å så ser du vilken søyle som får utslag. Når du fører venstre stikke fremover skal den vere Pitch/throttle, er dette søyle no 3 så skriver du inn eit 3 tal i Channel rubrikken bak Pitch og throttle.Slik forsetter du med alle søylene.
        Det er ikkje likt oppsett frå styring til styring då dette går gjenom lydingangen.
        T-rex 450 V2
        X-Cell Gass
        Twister cp2
        JR 9X2
        E-Flite Ultimate FX 3D
        Yak 2,16
        CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

        Comment


        • #5
          stemmer.. på denne kabelen. er det noen ideel lengde på denne ? den burde vel kansje ikke være for lang ? virker som signalene er veldig ustabile
          Magne 20 År
          www.airfreaks.no

          JR PCM 9XII Synth

          Raptor 50 V2
          Trex 450XL
          Walkera 22E *solgt*

          Comment


          • #6
            Har du justert lyd på pcn, er heilt stabile hos meg.Kabelen som eg har er 140cm men trur ikkje dette har nåke å sei.
            T-rex 450 V2
            X-Cell Gass
            Twister cp2
            JR 9X2
            E-Flite Ultimate FX 3D
            Yak 2,16
            CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

            Comment


            • #7
              er det mic lyden som må vere korrekt ? hvor mye skal den stå på ? sånn ca ?
              min har til nå stått på mute og lyden inn helt nede på mic inngangen
              Last edited by dj_maz; 01-09-06, 21:51.
              Magne 20 År
              www.airfreaks.no

              JR PCM 9XII Synth

              Raptor 50 V2
              Trex 450XL
              Walkera 22E *solgt*

              Comment


              • #8
                Min står litt nerfor miten men så er det haka av for mikrofonforsterkning på avansert for mikrofon volum
                T-rex 450 V2
                X-Cell Gass
                Twister cp2
                JR 9X2
                E-Flite Ultimate FX 3D
                Yak 2,16
                CNC :Fers heimelagd i MDF ,Mach3 , Deskpoto, Solidworks

                Comment

                Working...
                X