Announcement

Collapse
No announcement yet.

spørsmål om børsteløs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • spørsmål om børsteløs

    Har nå drevet å viklet litt på en børsteløs motor og prøvd litt forskjellig. det jeg lurer på er. hvis motoren hakker og er litt vanskelig å få opp på noe serlig turtall, plutselig kan den komme. kan det være for få runder på viklingene som gjør det?

    Når den ikke trekker noe serlig mere strøm når jeg går fra 9x6 til 11x7 propell. kan det være for tynn tråd jeg har brukt slik at det rett og slett er for stor motstand, lurer på om det kan ha noe med hakkingen å gjøre også.

    taknemmelig hvis noen har noen synspunkter på dette.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Kan være dårlige lagre, kast i huset etc. Eller kanskje det er så enkelt at du kjører 3S LiPo og Phoenic-10 ESC, noe som kan være dårlig match...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      har en st modell esc. som skal ta 3s og 25A ont. men det kan jo være den ikke takler måten jeg har viklet på kanskje ?
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        under rydding på hobbyrommet for å gjøre plass til bygginga av storken så fant jeg igjen prosjektet gjorde så en rask omkobling for å prøve. koblet den i delta i stedet for stjerne koblin og da fungerer den utmerket trekker 14A på 3s lipo med en 9x5 prop. vet ikke hvor mye thrust men den dro skikkelig. og etter 1min på full trottle statisk (bare for å teste) så var den knapt nok varm. ingen tegn til hakking kan gi maks trottle fra stille stående og den bare uler ivei. hehe
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        Working...
        X