Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fagernes 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fagernes 2006

    Hei Arild.
    Kan du si noe om forandringene som er gjort? Er jet og propell fortsatt adskilt? det bør det være. Håper ikke Showflygingen tar så mye tid av stevnet som det har gjort før. Har dere snakket med hotellet og fått skikk på serveringen under banketten, i fjor var det fire på bordet mitt som ikke fikk kjøpt noe å drikke under hele banketten. Kelneren var opptatt av å ta betaling og brøy seg ikke noe om at vi ikke fikk drikke til maten. To kelnere på alle som var på banketten var alt for lite. Ja jeg så at Stoltenberg var på hotellet, men da burde de tatt inn flere folk på jobb den kvelden.

    Det hadde vært hyggelig og fått vite litt om forandringene som blir gjort i år.

    mvh
    Christian Melgaard

  • #2
    Originally posted by pepsimannen
    Ja jeg så at Stoltenberg var på hotellet, men da burde de tatt inn flere folk på jobb den kvelden.
    Kommer'n i år får han enten melde seg inn i NAK eller gå på burgersjappa på andre siden av gata

    Comment


    • #3
      Originally posted by Eureka
      Kommer'n i år får han enten melde seg inn i NAK eller gå på burgersjappa på andre siden av gata
      Hvis det ikke er fullt av modellflyvere på burgersjappa i år da.

      Comment


      • #4
        Hei Christian

        Det stemmer at vi har gjort noen forandriner, og vi kan begynne med køen. Propell og jet blir delt i to slotter, og det er meninga å dele det etter klokka. Noe tidsperspektiv er ikke satt enda, og jeg trur ikke det blir bestemt før vi ser hvor mange som kommer. Vi skal ha to mann som skal følge med i køen så alle er på plass og alle har frekvensklype når de nærmer seg flyging. Dette for å prøve å holde 3 fly i lufta hele tia! Vi har også tatt vekk hele "showdelen" midt på dagen lørdag, da dette skaper en vanvittig kø!

        Vi har sett litt på sikkerheten og, og vi har trekt depoet litt lenger vekk fra stripa sammen med sender-depoet. Folk hadde nemlig en tendens til å bli stående igjen ved sender-depoet ute ved stripa.

        Når det gjelder banketten på hotellet er nok jeg feil person, men jeg skal prøve å sende beskjeden videre. Vi var ikke akkurat fornøyde i fjor vi heller, så jeg trur dem fikk høre det! Men det er desverre ikke så mye vi får gjort med det, annet enn å be dem ta bedre vare på oss.

        Jeg begynner å bli sånn passe onsdagsfull nå, så jeg har sikker glømt noe, men er det noen der ute som har noen gode ideer som kan gjøre stevnet bedre så er det bare å komme med dem! Jeg tar imot med åpne armer! Vi har enda god tid til å gjøre forandringer!

        Og bare for å ha sagt det en gang for alle: Jet-folket er selvfølgelig hjertlig velkopmne i år som før! Ikke hekt dere opp i mine veldig negative kommentarer på andre forum!

        Arild
        Arild Hagabråten

        www.vfkm.no

        Comment


        • #5
          ... og at show delen blir kortet ned på betyr jo bare at de som flyr "fritt" må "showe" enda mer.. Litt av sjarmen med Fagernes treffet for min del er at det er et flyshow, og ikke et "vanlig" stevne. Vi kommer i år som i fjor en liten delegasjon med buss fra Bergen uten et eneste fly i bagasjen, ja - bortsett fra noe smått indoor elektro sansynligvis. Vi har ikke plass til mere..

          Jeg regner med at det heller ikke i år er noen form for påmelding for tilskuere? Annet enn selvsagt til banketten da, men den kan vi vel melde oss på når vi kommer oppover?

          Og så må dere få noe pølsebrød i pølseboden. Flere bergensere var kvalme av lomper når vi dro hjemover i fjor...
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #6
            For de som ikke har fått med seg innlegget på et annet forum siden det tas opp så er det som følger:

            Hei Christian! Vil bare takke dere for avgjørelsen om å ikke komme til Fagernes på neste stevne! Toppers!!! Jeg har, og jeg presiserer JEG, fremmet forslag om å kutte ut alt med turbin på kommende stevner, men de idiotene jeg flyr sammen med ville ikke det! De la heller om hele strukturen for stevnet, så det kansje ville bli bra nok for dere også, men da kan vi sikkert forandre på det igjen! Jippi! Ser fram til et hyggelig stevne uten surmuling og sniking i køen.

            Vennlig hilsen Arild Hagabraaten

            Ikke så hyggelig å lese slik synes jeg. Håper virkelig ikke dette er den generelle holdningen om oss jet flygere, for da er det vi som har et stort problem. Dette er noe av bakgrunnen til at Pepsimannen spør om endringer på stevnet for 2006. Hvist det er riktig at vi er noen snikere ønsker jeg å være den første til å stå bakerst i køen. Sist stevnet var det sikkerhetsjefen som styrte det hele, ikke jet gutta. Synspunkter kunne vært artig å høre fra andre også. Ikke bare fra gjenngangerne her på forumet. Vi har alle noe å lære. Mulig jeg har misset noe.

            Ser holdningen har endret seg betydelig siden dette innlegget ble postet på RCUNIVERS for kort tid siden. Og det er meget bra det.

            Synd dere tar bort show delen helt. Det er liksom en del av Fagernes flyshow det da, synes jeg.

            Ikke meninga å stikke torn i siden på noen her, men det er kanskje ikke så lurt å stikke seg fram... Beklager i så fall det.

            Lykke til med flyshowet 2006. Det blir helt sikkert veldig bra, og dere er jo som regel heldige med været. Bare et bitte lite ønske. Det er et slit for oss med nedsalta piggfrie vinterdekk å komme opp fra isen noen ganger. Dere skjønner resten. Litt strøing hadde hvertfall jeg blit meget glad for.

            Comment


            • #7
              Hei Cato!

              Regner med at du har lest resten av tråden også, og fått med deg litt mer. Meninga var et lite spark til de få som bestandig må sutre, (beklager på det sterkeste at jeg tok i så det gikk utover hele jet-folket!) og et stort spark til oss sjøl som arrangører.

              Hvis folket mener at showdelen oppveier den køen det skaper må vi vurdere det en gang til.

              Så det er bare å komme med innspill folkens! Det er god tid til endringer enda.

              Skal se på det med veien, men med snøsmelting og hundrevis av biler opp og ned så har det veldig lett for å bli glatt.

              Kommer du i år Cato? og i tilfelle, har du med deg Pitts?

              Arild
              Arild Hagabråten

              www.vfkm.no

              Comment


              • #8
                Hei Arild

                Du har min fulle respekt. Behøver ikke å beklage. Du står frem med dine meninger. Vet når du har gått for langt og er man nok til å signere med fult navn. Det er det ikke mange av her på forumet.

                Ta oppfordringen der ute. Show eller ikke Show ?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by netroh
                  For de som ikke har fått med seg innlegget på et annet forum siden det tas opp så er det som følger:
                  Legger ved en link til de som ikke har sett tråden Cato refererer til på RCUniverse: Fagernes Airshow 06. - RCU Forums

                  Forøvrig synes jeg det er kjempefint at arrangørene nå gjør visse forandringer etter kritikken som har kommet ang. tidligere stevner istedenfor å gå i skyttergraven Bra!
                  Mvh. Ståle
                  http://www.jetsofnorway.no/

                  Comment


                  • #10
                    Hei Cato! Godt å vite at det fremdeles går an å drite seg ut!

                    Kan ikke love deg noe med showet nå i kveld, men jeg skal ta det opp med gutta.

                    Meninga i år var å få alle som har noe ekstra å vise frem til å fly litt hver hele time, i stede for å samle alt på en gang. Mulig dette ikke er den opptimale løsningen, men vi mente det var verdt å prøve for å minske køen.

                    Har du noen synspunkter på dette? Og gjerne på de forandringene jeg nevnte lenger opp her.

                    Arild
                    Arild Hagabråten

                    www.vfkm.no

                    Comment


                    • #11
                      Hei Arild

                      Synes det er godt å se at vi diskuterer som venner, ikke noe er bedre enn det. Personlig synes jeg ideen om å ta ett show hver time høres bra ut. Man kan jo fortsatt ha flere fly i luften på showbiten. F.eks. tre warbirds sammen, de kan jo da snakke sammen og avtale at de tar to minutter hver foran publikum mens de to andre kretser litt oppe for så og ta noen lowpass samlet- bare en tanke... Strøingen er også noe som bekymrer meg, burde vært strødd hver dag egentlig.

                      Comment


                      • #12
                        Jeg ser for meg at det blir noen mer spektakulære innslag som alle tilskuerne gjerne vil få med seg, da bør de få luftrommet for seg selv og gjerne litt kommentarer på høyttalerne. Jeg tror at om man skal ta dette innimellom og vente til alle har landet, motorer er startet og så videre vil det ta mer tid enn
                        om disse inslagene er samlet i èn showdel. Tror personlig det er bedre å ha det som det har vært og heller gjøre en vurdering om hvor lenge showflygingen skal vare, de fleste forventer neppe å få så veldig mye flytid likevel.
                        Jeg gleder meg uansett, håper å få se en svær dobbeltdekker eller to!

                        Jarle Høviskeland
                        It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by netroh

                          Lykke til med flyshowet 2006. Det blir helt sikkert veldig bra, og dere er jo som regel heldige med været. Bare et bitte lite ønske. Det er et slit for oss med nedsalta piggfrie vinterdekk å komme opp fra isen noen ganger. Dere skjønner resten. Litt strøing hadde hvertfall jeg blit meget glad for.
                          Det kan nok hende vi får til det. Dog skal det sies at veien ned nå er mye bedre siden øvre del er gruset opp og hevet betydelig. Dermed blir det ikke "bakke" opp til hovedveien.
                          Ellers har det kommet noen meldinger om "dårlig is" som ikke stemmer. Isen er brøytet med traktor etter ett vanvittig snøfall og stripa ser temmelig bra ut. Stripa er 400m lang og er vel ca. 20m bred, men vi håper å kunne bredde mer hvis vi får igang en skikkelig traktor.
                          Hyggelig at dere tar vel imot innleggene til Arild (Toommy). Han er en av drivkreftene i klubben som gjør at det er mulig med ett flyshow overhode.

                          Hilsen Jo Grini
                          Valdres Modellflyklubb
                          Jo Grini
                          http://vimeo.com/jojoen
                          http://www.youtube.com/jojoenno
                          http://www.jojoen.no/

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har ikke noe i mot show delen, men den kan kanskje virke litt meningsløs for somme da de flyene som flyr i show delen, gjerne har flydd flere ganger før showet samme dag, og eller dagen før (fredag). Men for nye publikummere som kommer ned rett før showet, blir jo dette en bra opplevelse.
                            Tenkte å nevne en annen ting i forbifarten, dette er noe jeg hører folk snakker om hvert år, og det er premieringen, og juryen. Hadde kanskje vært en ide at pilotene stemmer over de forskjellige kategoriene, og at kanskje publikum stemmer frem Best in Show, siden dette er "ment" for dem. Dette blir gjort på andre stevner med ok resultat. Personlig har jeg ingen formening om dette, men som sagt, så er det mange som har snakket om at dette burde være en fair måte å premiere på.

                            Slenger meg i tillegg på bølgen som ønsker pølsebrød til pølsene.


                            Rognes.
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #15
                              Tommel`n opp for avstemming blandt publikum og flygere.
                              Tor Henrik Hernes

                              Comment

                              Working...
                              X