Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hovedmotor i E-Sky CP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hovedmotor i E-Sky CP

    Hei,

    er det mulig å sette en større motor i E-Sky Honey Bee ? Isåfall hvilken er å anbefale ?

    _Bonus_

  • #2
    Hvis jeg ikke tar helt feil, er dette et heli med separat halemotor, og "fixed pitch".

    Eneste du reelt vil oppnå med å øke motorstørrelsen på denne er:

    1. Høyere sjanse for å slite ut halemotor
    2. Høyere vekt
    3. Lettere lommebok etter å ha handlet stor motor.

    Jeg ser ingen positive ting i dette. Beklager.

    //Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

    Svein Skogen

    Comment


    • #3
      Hmm..ok, men det er ikke fixed pitch på mitt, det er collective pitch. Jeg sliter med å få skiten til å lette nå, så enten kan det være:

      1. motoren begynner å bli sliten
      2. batteriene begynner å slite (2 originale + 1 uoriginalt)

      Hva er sannsynlig...andre forslag ?

      EDIT: Helien letter såååååvidt. Akkurat idet det har luft nok under rotorene, så butter det på en måte. Kan nesten se ut til at det ikke er nok vridning på bladene, men det er ikke mer å gi...må ta frem lupa å se om det er "slark" noen plasser som gjør at rotorene kanskje ikke vries til maks...:-\

      _Bonus_
      Last edited by _Bonus_; 31-01-06, 20:19.

      Comment


      • #4
        hadde samma problem på mitt honey bee, batteriet var helt oppladet og hadde gått over 11v men fikk det ikke til å lett. det viste seg da at batteriet leverte kun sepnning og ikke nok strøm.
        prøvde et nytt batteri og da funket det som bare det.

        når det gjelder motoren så ryker dei før slutter å virke,har faktisk tatt knekken på både hale motor og hovud motor på dissa cp2

        Comment


        • #5
          11v

          Har selv prøvd 11 volt på min e-sky og det virket flott noen få ganger så var batteriet kaputt. holder meg til det orginale som fulgte med og har flydd endel turer uten problem med dette.
          Dritten med elektro er at det tar så alt for fort slutt på guffa, og en må oppjustere throttle hele tiden for å holde høyden.
          Raptor 50
          Trex 500 esp
          JR 3810 ADT

          Comment


          • #6
            Tja, la oss si det slik, om det tidligere har flydd det gjentatte ganger til det ikke vil lette så er muligheten for at batteriene er døde svært stor.
            Og som du sier så er alternativ 2 motor.

            Nå er motorene til disse svært billige og om du ikke skal oppgradere både hoved og halemotor til børsteløst så er større motor ikke noe å tenke på.
            Børsteløst krever 2 nye motorer, 2 kontrollere ny mottaker og gyro..

            Comment


            • #7
              for å si det så ville eg ikke brukt mye penger på dessa honey bee helikoptera, svært ustabil saker. en dag funker det og neste dag er alt ut av stille.

              har overtatt 2 av desse helikoptera av kompiser, der begge har sviktet på både motor og mottaker/gyroen.

              så har masse deler vis noen trenger. No more honey bee på meg vertfall
              spar heller til en T-rex. det funker helt topp gang etter gang,litt dyrere, men helt supert innen elektro verden.

              Comment


              • #8
                Mitt Honey Bee CP er så godt som skrinlagt. Gidder ikke tulle mere med det...hver gang man bytter batteriet, så må man justere inn heliet litt igjen. I tillegg syns jeg det er bedritent å holde styr på...

                Hvordan er T-Rex i forhold til Honey Bee CP ?

                _Bonus_

                Comment


                • #9
                  Hei.
                  Eg kjøpte eitt honey-bee cp som eg blei veldig skuffa over. Fekk liksom ikkje heilt driven over det og som du sa så må det justeres omtrent etter kvart batteri bytte.
                  Kjøpte meg eitt T-rex450X og vips så blei eg heli-pilot. Er heilt nybegynner på heli men etter min meining så er t-rexen lettare å begynna med. Hoovrer nå ganske greit og flyr litt att og fram. Har berre flydd rexen 5 ganger til nå, men angrer absolutt ikkje på kjøp av t-rex
                  Mvh:
                  Johnny.Ystanes. Ullensvang Herad
                  www.folgefonnrc.ning.com

                  MA X-Cell Fury Extreme 90
                  Raptor 90 3D
                  Raptor 50 Titan SE
                  T-Rex500GF
                  T-Rex450SE V1
                  JR Pcm9XII m/2.4Ghz modul

                  Comment


                  • #10
                    Jo større heliet er jo mer stabilt er det (om man ser bort fra kontraroterende helier), desto mere penger man putter i elektronikk desto mer presis blir den sånn er det bare.

                    En Rex er større, tyngre og har som regel mye bedre elektronikk og koster dermed 4 ganger+ så mye som en CP2 så det er klart det blir litt bedre om man har skjønt mekanikken. Ganger du det med 3-4 igjen så har du en Raptor 90 alt inkludert som igjen er mye bedre.

                    Forskjellen mellom ferdigbygde og kit er at de kan skape mye surr om man ikke er litt nøye og ikke gidder å sette seg inn i hvordan ting virker. Fra fora der det er flere Rex flygere så ser jeg svært ofte nybegynnere som sliter voldsomt for å få det flybart og mange gir opp.

                    Disse små ready settene koster lite fordi de er enkle så man kan ikke forvente Futuba kvalitet. Bare ta det for det det er. Flyr selv en liten Lama som kostet meg en snau tusing og flyr deretter. Moro i stua, håpløst ute, man må holde seg unna andre med nærliggende frekvenser. Folk sliter med at de drifter og det gjør de. Må trimme venstre med fullt batteri og høyre når det går mot slutten, sånn er det bare, det måtte jeg på Twisteren også.

                    Om Rexen gjør det så blir jeg sur for der kostet bare gyroen nesten det samme som hele Lamaen...

                    Comment


                    • #11
                      Høres fortreffelig ut...kunne tenkt meg å se et slikt i levende live. Hvor kan jeg ta en nærmere titt i Olso-området ?

                      /_Bonus_

                      Comment


                      • #12
                        Tenker du butikk eller noen som flyr?

                        Comment


                        • #13
                          En liten motvekt

                          Hei folkens..

                          Jeg har flydd cp2 i en tid nå, og har hatt veldig mye moro med det. Joda, det var en del knot i starten, og jeg har slitt ut et par motorer; men alt i alt har det vært svært mye moro for pengene.
                          Jeg har fått moddet min 4i1 boks, for bruk med min Graupner MX-12 radio; dette anbefales mtp pitch og throttle kurver. Har også byttet servoer til Waypoint 060BB hvilket gjorde cp´n betraketlig mer responsiv (sammen med at jeg plukket av paddlevektene). Den looper, flipper, roller og flyr inverted helt OK med originalmotor; men det blir spennende å se hvordan den blir etter børsteløsmodden til kvelden

                          For meg er det verdt pengene å gjøre disse moddene grunnet ukentlig inndoorflyging, men den er enda mer morsom å fly utendørs. Det er naturlig nok ikke spesielt stabilt i hover o.l. ved litt vind, men når man får fart på kjerra er det ikke noe problem.

                          Har også en T-rex 450XL som jeg har knotet alt for masse med, som jeg nå håper å få løst problemene med bytte av enveislager. T-rexen blir litt drøy innendørs, så for min del er hb´n :P kommet for å bli. En annen fordel er at det som regel er en rimelig og rask affære å få den i luften etter en krasj (og jeg har prøvd dette en rekke ganger :S)..

                          Vel, det var vel det jeg hadde å bidra med i denne sammenhengen..

                          edit// Nå er cp´n testa med børsteløs motor av type som sitter i Walkera 22 med 10A Hyperion esc: Dette gir plenty med power og fart! Jeg kjører foreløpig med original halemotor men er litt spent på hvor lenge den holder:P Kan uansett anbefale denne lille upgraden, mye moro for pengene!
                          Last edited by sjaa; 19-03-06, 17:33. Reason: oppdatert
                          Mvh
                          JoE
                          Agder Modellflyklubb

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Tintin
                            Tenker du butikk eller noen som flyr?
                            Ja takk, begge deler

                            Comment


                            • #15
                              Vet faktisk ikke om butikker i Oslo som selger den.
                              Elefun og Xmode er vel de billigste og Helizone importør tror jeg.

                              Folk flyr vel litt her og der.

                              Comment

                              Working...
                              X