Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problemer med Aerofly Pro Deluxe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problemer med Aerofly Pro Deluxe

    Hei.
    Sliter litt med at min simulator opplever "glitching" på rorene i simulatoren, noen som har vært bort i dette tidligere og som kan komme med noen vise ord? Simulatoren hadde ingen slike tendenser når jeg fikk den. Har og kalibrert radio opptil flere ganger men uten hell...Kan det være feil i interfacet, dårlig lodding etc?
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Hahh, du har installert en Hitec-mottaker i simulatoren!!!


    Kunne faktisk ikke dy meg Håvard, beklager så meget! Jeg holdt igjen så godt som mulig, men måtte gi etter for urdriftene...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Det er en innstilling i simulatoren som stiller glitching, tror det kalles Transmitter reliability. Har du sjekket dette?
      Tore

      www.skalamodellflyklubb.no

      Comment


      • #4
        hehe, ja tenkte meg at den kom til å komme fra deg Jarle haha...

        Toremolt: Desverre så er det ikke så enkelt som å stille på denne desverre...

        Når jeg har det vinduet oppe hvor man ser servobevegelsene, der man kan kalibrere kanalene..så ligger alle kanalene å hopper hele tiden, bare bittelitt, og innimellom så flikker de til med fult utslag...akkurat som om man skal oppleve glitching i virkligheten....

        Har også en gamepad koblet opp og "kanalene" på denne beveger seg ikke en millimeter..helt stabile, akkurat som det senderen var i begynnelsen...veldig merklig....har og prøvd å koble kabelen i en annen USB plugg uten hell...
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          OK, da får jeg være seriøs, har tenkt på saken i natt:

          Bruker du en gammel sender til kun simulatorbruk? I så fall kan det kanskje skyldes fysisk feil i senderen, eller nærmere bestemt potmetre på stikkene? Hvis du bruker samme senderen til å fly med og du ikke har samme glitchene der er ikke dette problemet.
          At den er stødig med en annen kontroller kunne tyde på dette, men siden du sier det ikke bare gjelder en eller to, men alle kanalene faller nesten denne kilden bort. (Hvis ikke en sånn kontaktfeil han forstyrre alle kanalene...)

          Har du ellers koblet bort andre ting som kan ligge å polle på andre USB-porter, scannere etc?
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            for et svar ?

            Originally posted by joo
            Hahh, du har installert en Hitec-mottaker i simulatoren!!!


            Kunne faktisk ikke dy meg Håvard, beklager så meget! Jeg holdt igjen så godt som mulig, men måtte gi etter for urdriftene...
            Det er helt utrolig at du kan komme med et så utrolig dårlig "svar" ??? jeg har ingen problemer med å forstå at dette er en spøk (kanskje litt intern i tillegg ) og harselering med Hitec, men gud hjelpe...... av alle tåpelige svar på mfn eller rcm så tar dette kaken. i steden for å slenge drit og spøke om og med din personlige mening om Hitec utstyr bør du heller gi ordentlig svar på spørsmålet.

            Hva med en nybegynner som leser svaret, og som akkurat har koblet til sin egen simulator og i tillegg har samme feil, han lurer sikkert hvor "mottakeren" skal kobles til........kan det kalles totalt forvirrende kanskje ?


            Mvh
            Morten
            - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
            - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
            - Krill Avanti S m/ATJ220SV
            - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


            Comment


            • #7
              Morten: f.y.i. så er det faktisk et kjent problem at aerofly pro faktisk har problemer med endel Hitec sendere. Kanskje joo ikke var så på villspor allikevel?

              //Svein

              (p.s. om en Nybegynner leser negative ting om Hitec FØR han legger penger i det, er dette bare fint. Da slipper han/hun å kjøpe radio to ganger)
              Med forbehold om dårlige dager:

              Svein Skogen

              Comment


              • #8
                Hei, alle sammen..

                Nei bruker ikke Hitec radio, jeg bruker min Futaba 9C radio som jeg flyr med ellers....Og har ingen problemer der som jeg kan se
                Hadde det vært radioen som hadde vært problemet så hadde jeg kunne sett det på servomenyen i radioen men der ligger utslagene helt stablie sevlfølgelig... så det må være et eller annet mellom radio og PC...noen som har vært borti at selve interfacet har tatt til seg "forstyrrelser"?

                Hmm, virkelig irriterende dette....
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #9
                  Hvis du ikke allerede har prøvd kan du avinnstallere interfacen og innstallere den på nytt, og deretter kalibrere den i windows. Jeg hadde problemer med å få servoene til å bevege seg skikkelig når jeg kalibrerte kun i AFPD. Virker for meg litt rart at interfacen skal gjøre dette, skulle tro at hvis det er noe galt med den vil du se en "av-på" bevegelse av servoene både i windows og i AFPD.
                  Tore

                  www.skalamodellflyklubb.no

                  Comment


                  • #10
                    Skal prøve det...
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #11
                      Nei, det ser like dårlig ut i Windows....
                      Den hopper rundt der og....

                      Når senderen ikke er koblet til interfacet så ligger kanalene helt rolige, men når jeg kobler til senderen begynner de å hoppe....

                      Er litt letter forvirret over hvor problemet ligger her...
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #12
                        kanskje pluggen til senderen. eller brudd på ledningen helt inne ved pluggen. hvis det er jordinga som er dårlig for eks så vil det vel virke inn på alle kanaler
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Finnes det noen måte og teste dette på?
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #14
                            det første du kan gjøre er jo og se om det blir noen forskjell hvis du vrir og bender litt på ledningen. ellers så må man måle med ett multimeter.

                            Nå sitter det vel kanskje en boks mellom sender og pc (kjenner ikke disse interfasene) kan jo også være der ledningen går inn eller ut av boksen.
                            Last edited by tyor; 02-02-06, 12:43.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Har prøvd å benne og tøye litt på disse ledningene men til ingen forskjell desverre. skal se om jeg ikke få sjekket de med multimeteret mitt
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment

                              Working...
                              X