Announcement

Collapse
No announcement yet.

billig "dremel" på europris

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • billig "dremel" på europris

    Var på europris i dag og klarte å overbevise samboeren om at en slik hadde vi absolutt bruk for . og selv om det ikke er en riktig dremel, heter vel powercraft så virket den ganske bra ved første testkjøring. Bråker en del og er sikkert ikke så sterk som orginalen, men til litt lett hobby bruk regner jeg med den holder. og alt orginal dremel verktøy passer til den tror jeg.

    Ja prisen ja 198kr. sist jeg sjekket prisen på en dremel kostet den 998kr

    Om man skal tørre å bruke den er en annen ting manualen anbefaler både hørselværn, beskyttelsesbrille, sikkerhetsfottøy, hansker og hjelm De to første er jo greie og hansker hvis man har litt dårlig kontroll på armer og bein. men hjelm ok det kan sikker sprute en del, er vel mere aktuelt med maske. fottøy? tror ikke du klarer å kappe så store ting at det gjør vondt hvis de detter på tåa. Kan nesten virke som de har erfaring med at den eksploderer eller noe sånt hihi.

    uansett er sikkert vært pengene
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Jeg gjorde tabben med å kjøpe uorginale kappeskiver til Dremelen min på Europris, og til info så tålte ikke de turtallet Dremelen kommer opp i iallefall..
    De tynne skivene begynner å "wobble" og så eksploderer de, bokstavelig talt.. Selv uten å være borti noe.. Bare pg.a. turtallet..
    Jeg så ikke noe hastighetsbegrensning på pakka..

    Så beskyttelsesbriller er en fin ting..

    Kjøpte en annen type på Clas'ern og de funker helt glimrende!

    Comment


    • #3
      Jeg gikk til innkjøp av en dremel multipro i julegave til meg selv, ga da 690kr for den inkl endel skiver og greier. Kjøpte nettop en sånn koffert med masse utstyr til den på clasohlson for 200kr.
      Geir Amund Lindberget

      Comment


      • #4
        Regner også med at de kappeskivene som følger med er mer eller mindre livsfarlige. omtrent som vinkelslipeskiver fra biltema. de har det med å løse seg opp i mindre fragmenter. men har nå maskina og kommer til å kjøpe dremel skiver og utstyr tenker jeg.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          utstyret i 200kroners kofferten på clasohlson er helt likt som det originale, virker som samme kvalitet, koster bare en brøkdel. Det originale er forferdelig dyrt.
          Geir Amund Lindberget

          Comment


          • #6
            ja blir sikkert å kjøpe en slik koffert tenker jeg. det som fulgte med var jo ikke mye å skryte av.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Eneste problemet med disse "settene" er at noe blir brukt opp før det andre så du blir sittende med et ukomplett sett, men da de er så billige så har det ikke så mye å si, tror det er flere hundre av de vanlige kappskivene oppi der
              Geir Amund Lindberget

              Comment


              • #8
                De skivene på dremel og andre lignende maskiner tåler ikke mye før de eksploderer. Værnebriller og hørselværn bør brukes.
                Jeg har selv en "Dremelkopi" som fungerer greit dersom jeg er lett på hånden.
                Cessnaknuseren
                Bjørn Sandbæk

                Dæ går litt mindre lim nå.

                Comment


                • #9
                  galmania: holder til noen covlinger det er greit å kjøpe ett sånn sett først i hvertfall så får man se hva det går mest av.

                  cessnaknuseren: ja det er vel ikke meningen man skal bruke så mye makt på dem. selv om denne heter power tools
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    Dremmelkopi funker sikkert ok, selv "orginalen" går føyka hvis man er for hardhendt med den. Noe man skal passe på ved bruk av dremmel uansett merke er at man ikke "holder" over inn og ut på kjølelufta , da blir de fort veldig varme og i værste fall går føyka, det gjelder uansett hvilket merke man har . En annen ting er at dette ikke er en 1200w vinkelsliper , så ikke kapp/ slip saker den ikke er beregnet på.
                    Værne utstyr er veldig viktig ved bruk av slikt utstyr, har "sprengt" masse kappeskiver selv, selv om diameteren er liten på skivene er turtallet så høyt at fragmenter av skiver som fyker av gårde glatt kan ødelegge øyne, trenge seg gjennom hud osv.. Man kan ta noen forholdsregler med å aldri betjene sliperen slik at man står med trynet i "bana" til slipeskiva, da fyker det meste av ei exploderende skive ut i rommet og mister fart i stedet for å treffe operatøren rett i hvitøyet.
                    Riktig skiver til rett jobb er også en ting man skal tenke på, det finnes mange type skiver, som varierer i tykkelse og oppbygging.
                    Noen er beregnet på stål, andre på keramikk osv. bruker du feil skive på feil materiale , ender det som regel med at skiva går føyken.
                    Jeg har også en slik tilbehørskoffert, med flexi slange , vinkelhode osv, kjekt å ha for å "komme til " på trange plasser. Som det nevnes blir tilbehørs kofferten fort tom for enkelte ting , litt ettersom hva man bruker maskina til , men f.eks kappeskiver får man kjøpt "refills" av i vanlig Jernvare i allefall,
                    ____________________
                    : -Exlex-
                    : Thor Arne Jensen
                    :::::::::::::::::::::::::::

                    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                    Comment


                    • #11
                      Jeg bruker mye kappskiver til å lage spiss/kon på dysenåler på dreiebenken, veldig praktisk

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Motorboy
                        Jeg bruker mye kappskiver til å lage spiss/kon på dysenåler på dreiebenken, veldig praktisk
                        Ja, det finnes nesten ikke grenser for bruksområder på denne flotte dippedungsen, slipe bort kobberbaner på veroboard for ekspriment elektronikk er en av mine favoritter... Et MUST for enhvær som driver litt finmekanikk/elektonikk/scratchbygg/whatever...
                        Det er i allefall mitt favoritt verktøy.
                        ____________________
                        : -Exlex-
                        : Thor Arne Jensen
                        :::::::::::::::::::::::::::

                        [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                        Comment


                        • #13
                          ja tror den kommer til å bli flittig brukt. det første den skal få prøve seg på i morgen er litt kanal fresing på en gammel corevette sylinder
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by -Exlex-
                            Ja, det finnes nesten ikke grenser for bruksområder på denne flotte dippedungsen, slipe bort kobberbaner på veroboard for ekspriment elektronikk er en av mine favoritter... Et MUST for enhvær som driver litt finmekanikk/elektonikk/scratchbygg/whatever...
                            Det er i allefall mitt favoritt verktøy.
                            Ja, og jeg skrur dremelen fast til verktøyholder på dreiebenken og bruker den som tool post grinder og da kan jeg slipe innvendige sylinder og få fin overflate og rett mål..

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Motorboy
                              Ja, og jeg skrur dremelen fast til verktøyholder på dreiebenken og bruker den som tool post grinder og da kan jeg slipe innvendige sylinder og få fin overflate og rett mål..
                              Smart , slipe passninger på aksler utvendig og sikkert .. Har du laget innfesting til dreibenken/verktøyholder selv ?
                              ____________________
                              : -Exlex-
                              : Thor Arne Jensen
                              :::::::::::::::::::::::::::

                              [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                              Comment

                              Working...
                              X