Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skjermhjelp...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skjermhjelp...

    Ikke særlig rc relatert annet enn at jeg bruker denne pcen til å komme hit men siden det åpenbart er en del her med gode pc egenskaper så...

    Har en Compaq Evo N610c her som harddisken kræsja på, vel 2 faktisk men den ene funker sånn halvveis fortsatt. Den jeg skriver på nå fikk ny harddisk i fjor høst og jeg installerte Windows men fikk en merkelig rulling når jeg skroller.
    Ser ut som skjermen tar bølgen. Ordnet en fix til dette men det ruller fortsatt.
    Fikk en Longhorn versjon som det funket med men siden den ikke hadde støtte for norsk tastatur ble det litt slitsomt.

    Windowsen jeg hadde liggende er eldre enn den som var på pcen før den kræsja. Har lett litt på begge pcene og finner en forskjell i device manager der den gamle har angitt monitor radeon etellerannet 7500 som denne ikke har. Så vidt jeg har klart å liste ut har dette en viss sammenheng med fixen for når jeg lette etter den på nettet så dukket dette opp.

    Noen som skjønner hva problemet er og hvor jeg kan finne en fiks som funker ?

  • #2
    Hva slags skjermkort er det?
    Høres ut som du mangler en driver til skjermkortet.
    Sjekk Welcome to AMD for ny driver hvis det er snakk om ATI Radeon skjermkort.
    Run, live to fly, fly to live, aces high!
    Erlend Larssen

    Comment


    • #3
      Du har samme pc som meg faktisk.
      Prøv her: http://h18007.www1.hp.com/support/fi...oad/22859.html

      Fungerer på min.
      Båt:
      Hydro m/CMB 90
      Twister m/mathe35ccm
      Jet:
      Skymaster F-18
      Rookie II
      Fly:
      ZEN 120og50
      Radio:
      Futaba3PK
      GraupnerMX22

      Comment


      • #4
        På min også

        Tusen takk !!

        Comment


        • #5
          Siden jeg fikk så rask og bra hjelp sist så prøver jeg igjen.

          Windows Mediaplayer denne gangen, jeg tror jeg forsøkte å oppgradere den, den funket i alle fall dårlig som det var, fikk bare pytte lite bilde på filmer eller hel skjerm.

          Lastet ned versjon 10 i alle fall, forsøkt installere både engelsk og norsk men den sier det ikke kan og at man skal gjøre det igjen og igjen og...
          Kommer bare et lite plonk når jeg forsøker å starte den.

          Ja det finnes en bøtte gode spillere der ute men jeg liker at ting som er på maskinen virker og denne klarer jeg heller ikke avinstallere.

          Noen tips?

          På forhånd takk...

          Comment


          • #6
            Ikke helt det du er ute etter, men og bytte til VLC media player kommer til og gjøre pc-livet litt lettere og leve

            http://www.videolan.org/mirror.html?...8.4a-win32.exe

            Den spiller av omtrent alle codecs du finner, og er liten og enkel i bruk.
            Morten Smøraas

            Comment


            • #7
              hvis du går på kontrollpanel og leggtil/fjern programmer så skal mediaplayer10 ligge der slik at du kan avinstalere den igjen. så kan du prøve å instalere fra her Get Windows Media Player - Microsoft Support
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                Nope, det er det som er problemet, den lar seg ikke avinstallere slik...

                Vil gjerne ha tilbake MP for å ha en til alt, bruker den til å rippe musikk der jeg syns den er svært enkel å bruke.

                Comment


                • #9
                  Prøvd å laste den ned via windows update?
                  404 - File or directory not found.
                  Burde ikke være noe problem.
                  Båt:
                  Hydro m/CMB 90
                  Twister m/mathe35ccm
                  Jet:
                  Skymaster F-18
                  Rookie II
                  Fly:
                  ZEN 120og50
                  Radio:
                  Futaba3PK
                  GraupnerMX22

                  Comment


                  • #10
                    ligger den i lista der da. prøvde selv nå og det gikk på min? fikk da mp9 tilbake.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Jeg har exe filen både engelsk og norsk, det er ikke problemet, den vil ikke installere, feiler i siste øyeblikk og lar seg da ikke starte igjen...

                      Comment


                      • #12
                        Får ikke "rollet" tilbake heller, ingenting å rolle til.

                        Comment


                        • #13
                          Det er noe rart her, den vokser i størrelse hver gang jeg prøver å installere. Filen er opprinnelig på 11-12 Mb, på maskinen er den nå blitt 70....

                          Comment

                          Working...
                          X