Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zoom 400 m/el. pakke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Zoom 400 m/el. pakke

    Hei.

    noen som har noen erfaring med zoom 400 med standard el. pakke? er dette en grei el. pakke som funker greit?
    pakken inneholder:

    elektronikkpakke som består av: 4 stk Protech mikroservo, 1 stk Protech 35FM mikromottaker, 230A Protech mikra Speedcontroller, 1 stk Protech piezo-elektrisk gyro og 1 stk batteripakke, LiPo 1400mAh/11,1V.

    dette er vel ingen heading-hold gyro?

    hva med 3D i dette oppsette?

    mvh Gard Haug
    Gard Haug
    T-rex 600n Pro
    DX7, Os Hyper, 9351, 611, jk50 potta, gv1, Fromeco

  • #2
    zoom 400 m/el pakke

    ville ikke gått for den pakken der. er endel slark i de servoene. åså ville i gått for børsteløst med engang du vil ikke angre på det å en litt større esc. ville tatt waipoint w-084 til halen å w-060 i resten å en jeti esc på 35 amp.
    å motor en hacker b20-15L gyro pico smm verdens minste headinghold og rate motager vile i gått for schulze alfa-835 mosshobby har det meste her

    http://mosshobby.no/pd1099250553.htm?categoryId=13
    sven arne johansen

    mine fly

    radioer
    futaba 9c super
    spektrum DX7

    pitts s12 wspan 1.75 da 50R
    aero works yak 54 2.26 wspan DA50R 2stk a den
    sagitta projekt zwo 2.20 wspan
    funtana X100 os 120AX 2t 1.74 wspan
    nanofloo
    termick star
    stiletto F3F 2.54 wspan
    lancair360 mk2 os50sx 2t
    Enforce os 108 2t
    + en haug til
    http://www.lillehammer-mfk.org/


    viss det blåser så er det ut å fly seil som er tingen

    Comment


    • #3
      Originally posted by lancair
      å motor en hacker b20-15L gyro pico smm verdens minste headinghold og rate motager vile i gått for schulze alfa-835 mosshobby har det meste her
      Jeg har selv denne motoren. Bra motor men veldig dyr. Veldig mange som bruker Himax motorer og er fornøyd med disse.

      Nå skal ikke jeg lede deg bort i alle mulige alternativer. Men dersom du har noe valg, hadde jeg heller gått for en Trex. Dette er marginalt dyrere i innkjøp, men et mye mer moderne helikopter. Min gamle Zoom har jeg brukt noen tusner på for å få den litt mer robust.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #4
        Jeg vet det var problemer med BEC-kretsen i den regulatoren som fulgte med i Zoom400-pakken tidligere. Den tålte ikke 3s og kuttet derfor ut helt umotivert en gang i blant. Mulig dette er fikset på senere versjoner.

        Comment


        • #5
          Zoom400 erfaringer...

          Hei.
          Jeg kjøpte min Zoom400 for 18 måneder siden og den fløy ca 80 turer.
          Jeg sier "fløy" for den lever ikke lengre nå..... Nok om det.
          Jeg vil ikke anbefale å bruke den elektronikkpakka fra Protech. Som OAK sier så er det svakheter i regulatoren som gjør at den kutter ut ved belastning fra alle servoene, og gyro som følger med er desverre ikke i nærheten av en moderne heading-hold gyro. Servoene er muligens brukbare.
          For å si det kort; skal du ha en Zoom som flyr supert så må du satse på litt dyrere utstyr. Mitt oppsett var følgende:
          - Kontronik Smile 45 A regulator (utgått, nå er det Jazz 40-6-18 som er alternativet)
          - Hacker B20-18L (da stemmer turtallet med originalmotor og du kan kjøre original pinion)
          - Futaba 401 gyro (ta ev av kassa for å spare litt vekt)
          - Schulze Alpha 8 kanals mottager (også denne uten kasse)
          - Hitec HS56 (ev HS65) på alle ror, HS50 på halen
          - ThunderPower/Flightpower 3s, 1300 -1500mAh LiPo pakke.
          Dette oppsettet synes jeg var helt konge, men det koster.

          Alternativt, så er jo T-Rex det som er tingen idag da. Litt større chopper, men er betraktelig mere solid og ordentlig.

          Mvh,
          Rune J

          Comment

          Working...
          X