Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex Se haleinnstillinger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Rex Se haleinnstillinger

    Til folket som har SE der ute og Futaba 401 gyro:

    Hva slags gain kjører dere på?
    Hvilken servo brukere dere?
    Hvor lang servoarm (fra senter til link) brukes?
    Noen som kjører med kulelink i begge ender?
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

  • #2
    Originally posted by Supra25
    Hva slags gain kjører dere på?
    Hvilken servo brukere dere?
    Hvor lang servoarm (fra senter til link) brukes?
    Noen som kjører med kulelink i begge ender?
    Jeg bruker følgende oppsett på min T-Rex SE, jeg bruker Futaba 9C radio.

    - Gyro 27% gain
    - Jeg bruker en HS 81 servo
    - Servoarmen er 11 mm fra senter til link
    - Jeg bruker kulelink i begge ender, noe som fungerer veldig bra.....

    Dette oppsettet fungerer perfekt for meg, halen henger med i flipper, baklengsflyging og funnel.

    Morten
    - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
    - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
    - Krill Avanti S m/ATJ220SV
    - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


    Comment


    • #3
      T-Rex med Gy401

      Hei.
      Jeg kjører med 401 og Futaba 9650 på halen på min T-Rex XL. Hadde originalt Hitec HS50 på halen (da dette har fungert supert på Zoom400), men siden jeg ikke kan plassere batteriet såpass langt bak som på bling-utgaven og dermed få tyngdepunktet rett, så ble det likegodt en 9650 på halen.
      Kjører med 56-50-48% gain i henholdsvis Normal-Idle1-Idle2. (Futaba 9C radio)
      Tipper jeg ligger på ca 2700 rpm i Idle2. Litt lavere i Normal og Idle1
      Bruker kule og link i begge ender, og har vel ca 9mm fra senter til kule på servo'n. (bruker et standard lite servohjul fra Futaba) Dette gir en Limit på ca 100 på gyro'n.

      Har ikke forska så mye på max gain, men halen holder glittrende.

      Mvh,
      Rune

      Comment


      • #4
        Takk gutter..

        @Morten: Ditt oppsett er omtrent 100% identisk med mitt. Det bekrefter det jeg egentlig visste fra før. Har satt opp to andre SE'r den siste tiden med identisk oppsett uten de problemene jeg har.
        Den vandrer og jakter på både Idle 1 og Idle 2 og jeg blir snart gærn. Var derfor jeg måtte høre hva slags oppsett folket hadde.
        Heller mot at det kanskjer er selve gyro'n som ikke er helt god. Jeg har overtatt den fra en kompis som vraka den chopper'n den satt i. Får se om jeg ikke prøver en ny en.

        Hvordan har dere dreva motor'n, og har dere juster noe på Delay'n p gyro'n?
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          Originally posted by Supra25
          Hvordan har dere dreva motor'n, og har dere juster noe på Delay'n p gyro'n?
          Jeg bruker 13 tenners pinon, funker bra til lett 3D.
          Delay er 0

          Jeg har i et par tilfeller hjulpet noen flykollega med sine T-Rex XL, de har brukt samme oppsett som meg , 401 og HS81 men har hatt problemer med loggring, det som ofte har vist seg at ikke alle har like smoothe og fine linker og at overføringene ikke går lett, det regner jeg selvsagt med du har kontroll på


          Morten
          - Carf Ultra Lightning m/ATJ220SV (skal i ATJ250 når den er klar for levering)
          - Skymaster Hawk m/ATJ220SV
          - Krill Avanti S m/ATJ220SV
          - Eurofighter m/Behotec 180 Gold


          Comment


          • #6
            Originally posted by Morten
            ...det som ofte har vist seg at ikke alle har like smoothe og fine linker og at overføringene ikke går lett, det regner jeg selvsagt med du har kontroll på
            Morten
            Jepp..ganske bra kontroll på det
            Frem til i dag så har jeg kjørt overføringen direkte til halen fordi den haken på halebomsfinna knakk når jeg prøvde å smette inn karbonstanga. Stort friere enn det får man det ikke. Fikk mistanke om at denne løsningen muligens førte til resonans i overføringen (fordi den ikke var stiva opp), men det var ikke tilfelle.

            Jeg får gå over og dobbeltsjekke alt igjen i morra. Klemme litt på kulelinkene for sikkerhets skyld. Jeg kjører også 13t og 0 i delay, vi har m.a.o. helt identisk oppsett. Men mine flipper blir garantert mer interessante enn dine for øyeblikket...

            Hadde vært greit å finni ut av det snart slik at jeg får prøvd ut hva kjerra er god for. Ikke like kult å skrive review og bare ha flydd et par looper, noen roller og en håndfull stall turns...
            Last edited by Supra25; 11-02-06, 18:40.
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              har selv vært borti at helt nye 401 gyroer har laget bra med krøll for meg, ok ikke latt seg justere slik at de holdt halen tilfredsstillende. fikk ny fra leverandør uten spørsmål der.
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

              Comment


              • #8
                Vel..i dag kunne det gått riktig ille. Hadde dobbeltsjekket absolutt alt med haleoverføringe og skulle ta en kjapp testrun på gårdsplassen. I det jeg har fått rev'a opp og løfta av bakken kommer det et durabelig rabalder og chopper'n rister no vilt. Satte'n ned prompte og kunne konstantere at halvparten av halerotoren var borte...ser ut som om den har løsna!!!

                Så nå får jeg ikke funnet ut om det er gyro'n eller ei før ny hale er bestilt..
                Odd Sundet
                http://www.imacnorge.no

                Comment


                • #9
                  Svake skruer i halen på T-rex bling.

                  Hei,
                  Det er vel desverre et kjent problem det der at skruene til bladholderene i halen ryker på bling utgaven. Skal vist være fixa på nyere utgaver, og det anbefales at du bytter de originale skruene ( de blanke) med noen herda skruer.


                  Mvh,
                  Rune

                  Comment


                  • #10
                    Og samtidig kan du også sjekke at swash-platen er godt sammenfestet, hvis du ikke allerede har gjort det da
                    Morten Smøraas

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Hirobofly
                      Hei,
                      Det er vel desverre et kjent problem det der at skruene til bladholderene i halen ryker på bling utgaven....
                      "!#€&€%&(/&....nei sier du det!

                      Originally posted by Psyko-Lefse
                      Og samtidig kan du også sjekke at swash-platen er godt sammenfestet, hvis du ikke allerede har gjort det da
                      Den delte seg elegant på tur nr. 2 og gjorde heli'n NOE lei i lufta.. Men fikk'n ned sånn noenlunde hel og knakk bare understellet.
                      Odd Sundet
                      http://www.imacnorge.no

                      Comment

                      Working...
                      X