Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vrak

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vrak

    Jepp da var det gjort... Raptoren er det man kan kalle totalhavarert. Manglende haleservo i høy hastighet er ikke å anbefale. Chassis delte seg på langs. Hele rotorhode løsnet fra kroppen med hoveddrev og alt å fløy av gårde noen meter. Eneste som er helt på raptoren er bommen med tilbehør... Motor.. os h.. knuste stempelet....Elekronikk klarte seg greit, bortsett fra haleservo som rett å slett sitter fast..
    120 tanker uten cræsj, men i tillegg en skikkelig en nå.. Ut å kjøpe ny!
    3 raptor 50 os50h
    2 tz 50 os50h
    4 elktro 3d twister cp2
    trainer cessna 52 firetakt
    ++
    ++

  • #2
    synd....
    Jonas K. Sønsteby

    Comment


    • #3
      sorg sorg...

      ja vi føler alle stor sorg...livet er hardt...
      Runar...ganske fersk...
      fly:
      falcon elektro
      Trainer vs160 st40-knust
      lavinget vs140 evo46
      jupiter sc61-knust
      trainer vs240 rossi61-kresjet å reparert
      supra fly 40. 46evo-kresjet å reparert
      super fly 25. 25 asp. f3a
      baver vs230. 72 irvine.
      lavinget trainer.40. 46 evo
      yak 55 3D EP
      u-can-do 46
      yak 54 elekto 3d
      yak 54 size 50 firetakt os61

      Comment


      • #4
        Høydepunkt og det motsatte....

        R/C består av noen uforglemmelige høydepunkt og noen uforglemmelige katastrofer, + det i mellom. Min medfølelse!
        Mvh Petter
        http://www.phoenix-rc.org/
        http://www.glamdalrck.net
        http://www.scalewarbird.org/
        ---------------------------------------------------
        Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

        Comment


        • #5
          Raptor R.I.P

          Kondolerer så mye.. Trist når slike ting inntreffer.
          Har servoen oppført seg helt fint inntil ulykken fant sted?
          Må vel kansje åpne dem opp av og til for å sjekke tilstanden på drevene etter x antall timer. Eventuelt bruke metall drev el..
          PS. (bare for å strø extra salt i såret...) du har vel ikke bildene av krasjet?
          Last edited by KJS; 15-02-06, 21:46.

          Comment


          • #6
            Originally posted by murius
            Elekronikk klarte seg greit, bortsett fra haleservo som rett å slett sitter fast..
            Et lite råd om jeg får lov, som kanskje virker noe svartmalende.
            Vær VELDIG forsiktig med å trekke den konklusjonen uten GRUNDIG testing. Ut i fra din beskrivelse høres dette ut et skikkelig mageplask av dimensjoner. Personlig ville jeg nok vraka mottakeren, eller i hvert fall aldri brukt den i et heli igjen. Uansett hvor godt den tilsynelatende virker. Du synes kanskje det virker drastisk, men det er mange der ute som har lært en dyr lekse på forhastede konklusjoner. I det minste kjøp deg et nytt krystall og putt det som satt i under kræsjen i snøfreser'n ved neste og beste anledning.


            Kjempesynd når sånt skjer, men 120 tanker uten trøbbel er bra. Kræsje gjør man før eller senere.
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              Synd å høre men må nå si at ca 120 turer uten kræsj høres nå ut som en god del da
              Ellers siden du tenker på ny raptor har du sjekket ut tz?
              skal være kopi av raptor eneste forskell er i rotorhode noen få forandringer men prisen er ikke så verst må jeg si... 90size 4800 50size 2600 hos xmode. Og det er en del aluminium deler på disse setta..
              Oi en perfekt landing

              Comment


              • #8
                Av rein nysgjerrighet, hva slags servo var det som låste seg? Og var den "halemontert", eller satt den fremme i ramma?

                //Svein
                Med forbehold om dårlige dager:

                Svein Skogen

                Comment


                • #9
                  servo.

                  tz er allerede innkjøpt å ferdig montert. Kjøpte ny helli på veg hjem fra stripa.. Det er ikke mottaker som var problemet, men haleservoen.. den gikk rett å slett i stykker. men problemet var at dette skjedde rimelig raskt i lav høyde i stor fart da hellien lå på siden.. for kort veg ned til bakke da gitt. Fikk plass til det som var å ta vare på på r50 i en isboks 2l. ikke værst det. Det som irriterer meg mest er at os gikk til helvete..
                  Men men slik er det bare. Åpnet servo og den er helt gått i lås.. aner ikke hvorfor, men. Tørr og fin inni..
                  Det som er rart er at en kamerat av meg havarerte 5 minutter etter meg med samme grunn. men der skrudde hylse til hale hub seg ut.. Knuste chassis +++
                  Men sosialt ble det. I natt har vi sittet å montert nye hellier. ferdig klokken 2 i natt..
                  ut å fly i morgen..
                  3 raptor 50 os50h
                  2 tz 50 os50h
                  4 elktro 3d twister cp2
                  trainer cessna 52 firetakt
                  ++
                  ++

                  Comment

                  Working...
                  X