Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå har jeg spart mye penger!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå har jeg spart mye penger!!

    Bestillte meg en RF3 på mandag og nå i kveld innser jeg jo det som alle har sagt; Simulator lønner seg ..

    Da jeg fikk et LiteMachine 116 av kjerringa bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle begynne å bygge det før jeg takla en simulator...... Detta kan ta tid...

    Noen som har noen forslag til hvilket kopter jeg burde bruke i simmen?


    Takker for alle svar!!

  • #2
    jeg hører hva du sier....
    Hvis dette er det beste svaret man kan få etter 60stykker som har vært innom.....................................


    Jaja

    Comment


    • #3
      Originally posted by Rune
      Du er naiv du. med å køpe simuator sparer du ikke ett øre uansett hva skjermen sier. CHRASH 212$. DU FÅR IKKE TILFØRT DIN KONTO 212$. Men blir tukket dette beløp av lønskontoen ,Fordi du må ha nytt og "bedre utstyr"
      Kom deg ut av den onde sirkelen så fort som mulig. Husk din hobby leverandør kjører finere bil en du


      Rune
      dette må være noe av det dårligste svaret her, tilogmed dårligere en mine er mange ganger fortsett med simulator trening du. tror 95% av de som flyr heli er enige med deg jeg har en dragonfly og har allerede brukt mye mere i deler en en simulator koster
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Ja jeg skjønner ikke helt hva rune mente med det svaret, "fordi du må ha nytt og bedre utstyr" hæ?
        Geir Amund Lindberget

        Comment


        • #5
          da er vi to galmania!
          William Jul Ringkjøb
          Bodø MFK

          If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

          Comment


          • #6
            Originally posted by Singularitet
            Noen som har noen forslag til hvilket kopter jeg burde bruke i simmen?


            Takker for alle svar!!
            Hei

            Min erfaring med simulatortrening generelt, er at det gjelder å prøve seg litt frem med de forskjellige modellene. Kanskje droppe de såkalte 3D maskinene til å begynne med. Det viktigste er vel å få stikkefølelsen til å sitte. Slik at man reagerer nærmest instinktivt når helikopteret endrer kurs...
            Start med hovring, gå over til å fly 8 tall o.s.v. Lat som det koster å kræsje når du trener simm.. La nervene komme. For de kommer garantert når du skal ut å løfte helien...

            Jeg brukte også simmen til å trene nye manøvre før jeg gjorde det med helikopteret.En og en øvelse av gangen.

            Simulatorer har ene og alene lært meg å fly.

            Kos deg med timer foran simmen, og lykke til!

            Geir
            Geir Bjelkarøy

            http://www.phoenix-rc.org

            "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

            Comment


            • #7
              Foreløpig ser det mest ut som et fallende løv
              Prøver ut Impala .30 Trainer med trainer understell.

              å ta stikka rett vei går greit, men det virker som den er veldig var på utslaget, er ikke mye stikke jeg gir.

              modellene er vel ferdig justerte dem, slik at det eneste man trenger å gjøre når man får simmen er at man kalibrerer dummyn?


              Godt å se det går an å få bra svar her!!!!!

              Comment


              • #8
                hvis du har computer radio kan du sette opp både expo og dual rates og da blir det litt lettere å fly
                William Jul Ringkjøb
                Bodø MFK

                If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Singularitet
                  Foreløpig ser det mest ut som et fallende løv
                  Prøver ut Impala .30 Trainer med trainer understell.

                  å ta stikka rett vei går greit, men det virker som den er veldig var på utslaget, er ikke mye stikke jeg gir.

                  modellene er vel ferdig justerte dem, slik at det eneste man trenger å gjøre når man får simmen er at man kalibrerer dummyn?


                  Godt å se det går an å få bra svar her!!!!!

                  Hei igjen

                  Kjenner ikke Realflight, men du kan sikkert justere såkalt exponential i oppsettet, eller hvis du har en computer radio er det nok expo på denne og.

                  Expo gjør at du får mindre servoutslag på større stikkeutslag rundt midten. Da blir den mye roligere rundt midten..(hovrepunktet)
                  Geir Bjelkarøy

                  http://www.phoenix-rc.org

                  "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

                  Comment


                  • #10
                    Har bare dummyn ennå, har ikke helt bestemt meg for hvilken radio jeg skal ha ennå.
                    Tror jeg får nok å gjøre på PC'en framover nå ja.....

                    Comment


                    • #11
                      det er ikke det at jeg har så mye peiling på heli, men prøv med Expo og dual rates. "Godt å se det går an å få bra svar her!!!!!" er det ikke nesten alltid gode svar her?
                      Jørgen Wake Stensen
                      Bodø MFK
                      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                      Comment


                      • #12
                        Det første svart jeg fikk på denna tråden var ikke av det beste slaget........

                        Comment


                        • #13
                          jeg trodde du mente hele forumet
                          Jørgen Wake Stensen
                          Bodø MFK
                          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                          Comment


                          • #14
                            Neida, forumet som helhet synes jeg veldig bra om!!

                            Comment


                            • #15
                              Hei, og lykke til med trening..
                              Har bare lyst til å henge meg på alle de som sier stå på!!
                              Simulator er og blir bra når du skal lære deg å fly.
                              I ett av de senere utgavene av Model Helicopter World var det en liten spalte som tok for seg det med simulator. De erfaringene han hadde gjort seg var at han hadde raskere framgang av å øve på det samme med simulator, som han var usikker på "på ontli".
                              Det vil si at mestrer du ikke helt å fly i sirkler forran deg, så øv på nettopp dette til det sitter.
                              Det hjelper ikke hvor god du er å fly 3D på simulator om du ikke tør å hovre nose in i virkeligheten.
                              Det må på en måte være en "rød tråd" i simulator treninga kontra det du gjør i virkeligheten.

                              Men foreløpig bare kos deg med simulatoren til du behersker det helt grunnleggende..
                              Og lykke til!!
                              Hans Idar Haldorsen
                              Alta

                              Sceadu Evo 50
                              T-Rex 450 SE
                              E-starter
                              U Can Do 3D Elektro
                              Great Planes Revolver 50

                              Comment

                              Working...
                              X