Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bubbles er død...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bubbles er død...

    Fant tegninger på nettet og bygde en Bubbles med noen små modifikasjoner. Opprinnerlig elektromodell, i min ble det en .42 motor. Resultat: Artig fly! Raskt, akrobatisk og urovekkende lett... På 5. turen begynte jeg å tøye grensene i høy fart, og høyderoret brakk! Dette virket umiddelbart inn på flyets manøvreringsevner, og nærkontakt med ei stor furu var uunngåelig. Da flyet kom ut igjen på andre siden var det NOE redusert... Høyderor, sideror, vinger og understell ble igjen oppe i furua. Til og med halehjulet var revet av! Klatret opp i treet etterpå og fotograferte utsikten...
    Motor og radioutsyr (minus en servo) klarte seg, Harrier 3D er bestilt!
    Attached Files
    "Hvor høyt kan det fly?"
    "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

    Arne Storlimo

  • #2
    Bubbles er død. Lenge leve Bubbles

    Kondolerer
    Mvh
    Torbjørn Gustafson
    www.trmfk.no



    Will fly for food

    Comment


    • #3
      Ai,ai,ai... Bubbles ... favoritten min .... Ble nok hinsides repair den der antagelig ja.
      Jeg har også en Bubbles jeg har bygget fra scratch.. gjorde kål på min allerede på jomfruturen som ble foretatt på mjøsisen. Nesa ble pulver og vingen brakk. Jeg fiksa opp igjen min og har flydd den en masse etter rep.
      Ett av de morsomste fly jeg har putret rundt med.

      Fint fargevalg på din synes jeg , min er helt hvit med rosa fluoriserende LE.

      Du skal ikke bygge deg en ny etter hvert da ?
      Attached Files
      ____________________
      : -Exlex-
      : Thor Arne Jensen
      :::::::::::::::::::::::::::

      [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

      Comment


      • #4
        Skulle bygd en ny, men jeg har nok av prosjekter! Kroppen er (nesten) hel, vingen er det ikke... Ny vinge? Muligens... Kanskje ikke... Men det frister med en Bubbles igjen! Enkel å bygge, lettfløyet og akrobatisk!
        "Hvor høyt kan det fly?"
        "-Hvor langt kan bilen din kjøre?"

        Arne Storlimo

        Comment


        • #5
          Du får sette skroget på "lager" . Hvis det er med deg som med meg, så tar det litt tid før jeg får lyst til å fikse opp igjen nedkjørte doninger.
          ____________________
          : -Exlex-
          : Thor Arne Jensen
          :::::::::::::::::::::::::::

          [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

          Comment

          Working...
          X