Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyperion Sukhoi SU31

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hyperion Sukhoi SU31

    Begynte å sette sammen sukhoien her i kveld. Ikke mye arbeid å snekre sammen en slik, nesten bare hengsling og skjære ut hull til vinger og servoer. nydelig fly og meget god kvalitet på settet. alle vinkler var nesten perfekte, bare noen få drag med sandpapir her og der.

    får håpe den varer lenger enn mini funtanaen..

    skal sette i en

    hyperion 2213-20
    titan 30A
    ACT 6ch mikro mottaker
    4 stk waypoint 084 servoer
    E-tec 1800mah 3s 20C LiPo

    Fikk god hjelp av pus til å sjekke vinkler og sånn som dere ser..
    Attached Files
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    Gratulerer! Blir nok en sånn en på meg om en liten stund også, må bare kjøpe bedre sender først, høyere prioritet! Pent fly!
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #3
      Pent klassisk fargemønster på fuglen!
      Har du god erfaring med ACT-mottakeren?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        nydelig fly ja

        Har en sånn en selv. Flyr fantastisk fint. Synes kanskje vingbelastningen er noe høy med 1800mAh batteri. Kjempekvalitet. Bruker en AXI 2212. Perfekt.
        -----------------------------------------------
        Tomas
        Trondheim modellflyklubb
        www.heltpropell.com

        Comment


        • #5
          ja har lest av testen som er gjort her på forumet at vingrbelastning er noe høy. det betyr vel at stallhastigheten og er noe høy slik at landingsfarten blir høyere enn glidehastighet i alle fall? er noe bekymret for dette siden jeg ikke er så erfaren enda.

          joo: ACT mottakeren har fungert upåklagelig. har flydd med den i ca 8 måneder nå og kan ikke huske en eneste glitch. rekkevidde skal vel være 1200 meter tror jeg. har også en hyperion dsp 6ch. dette sies å være en bra mottaker, men jeg har opplevd at den er noe mer ømfintlig så neste gang blir det heller en ny ACT.
          Alf Surdal
          Hovsherad

          Comment


          • #6
            Høy vingbelastning betyr i hvertfall at man bør ha en brukbar landingshastighet hvis du skal unngå flikking. Har hatt mitt på 2 turer på en veldig kort stripe, ca. 40 m. Det var alt for kort. Til tross for litt rar landing klarte flyet seg utmerket. Flyet er veldig sterkt og landingsunderstellet tåler mye virker det som. Her er video av takeoff og landing. Måtte bare ta ned flyet ettersom det var en stor stygg brøytekant i enden av stripen. Du ser hvor fort det går. Lavere hastighet enn dette så får man problemer. Men,..,det er jo kjempe artig med litt krevende fly.

            http://www.heltpropell.com/video/Sukhoi.wmv

            Bare sørg for at du har godt med stripe i lengderetningen.

            Har selv en Hyperion 6CH mottaker. Har bare opplevde glitching en gang. Hvor får jeg kjøpt en ACT mottaker.

            Lykke til.
            -----------------------------------------------
            Tomas
            Trondheim modellflyklubb
            www.heltpropell.com

            Comment


            • #7
              ACT finnes hos moss hobby
              Alf Surdal
              Hovsherad

              Comment


              • #8
                hmmm. Fant den ikke jeg. Fant bare krystall ACT. Link?
                -----------------------------------------------
                Tomas
                Trondheim modellflyklubb
                www.heltpropell.com

                Comment


                • #9
                  ser ut som de har sluttet å føre act mottakere. synd. skulle kjøpt et par til før dem gikk tom da
                  Alf Surdal
                  Hovsherad

                  Comment

                  Working...
                  X