Announcement

Collapse
No announcement yet.

Filton Extra 330 free style

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Filton Extra 330 free style

    Hei!
    Noen som har erfaring med Extra 330 free style fra Filton? Jeg lurer på om det kan settes fuel-motor i kjerra og hvor stor bør den evt. være? Ellers, hvordan flyr den?
    Hilsen Hans Petter Yttergård...

    Happy20-Mk Kato
    Rainbow-Pilot
    Mighty Knight-Marutaka
    Antares-Simprop
    Supra Fly 25-Pilot
    Electra-CG
    Calmato sports-Kyosho
    Venus 40-GP
    Laser 200-Sebino models
    Proxima-Reichard

  • #2
    det er noen her på forumet som har en slik.

    i denne tråden finner du masse informasjon:

    Fliton Extra 330s Freestyle - Diverse - (MFN) ModellflyNytt.no

    ellers har jeg vel hørt at de flyr veldig bra
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Du kan godt lese igjennom den tråden du har fått link til, men for å oppsummere:

      Jeg har en og er kjempefornøyd! Har en asp 91 4-takt i den. Har forsterket motorkassa/firewallen med 10x10mm balsalist som jeg splittet diagonalt og limt på på i alle innvendige vinkler i motorkassa.

      Har ikke flydd den mer enn et par turer pga. elendig vær (les. snø) og for lite fritid men jeg ble veldig positivt overrasket og oppglødd(er vel et treffende ord tipper jeg). Klarer knapt nok å vente til neste gang.

      Jeg har ikke lest noe sted at motorfestet har ramlet fra hverandre pga. vibrasjoner, men de få grammene forsterkningen veier er vel verdt det...

      Det flyr kjempefint og med den motoren har jeg mer enn nok power til hva det måtte være. Stabilt og presist.

      Vel vel.. masse subjektivt her, men det stemmer også veldig godt med hva som blir skrevet på andre fora rundt om.
      Har stort sett bare godord å si om det så langt.
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment


      • #4
        Var litt snar på avtrekkeren, ser jo at det ligger en tråd om denne "maskinen" allerede! Beklager! Ble bare så gira... tror det kan bli en slik i nærmeste fremtid.
        Takk for svarene uansett.
        Hilsen Hans Petter Yttergård...

        Happy20-Mk Kato
        Rainbow-Pilot
        Mighty Knight-Marutaka
        Antares-Simprop
        Supra Fly 25-Pilot
        Electra-CG
        Calmato sports-Kyosho
        Venus 40-GP
        Laser 200-Sebino models
        Proxima-Reichard

        Comment

        Working...
        X