Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakk som har rent.. Hvordan få bra igjen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lakk som har rent.. Hvordan få bra igjen?

    Jeg har nettopp lakkert cowlingen på en formosa, og seff var jeg utålmodig og la på for mye lakk slik at det begynte å renne og ble stygt.

    Er det noen mulighet for å få dette fint igjen? Kan jeg pusse ned med fint sandpapir og lakkere på nytt, evt hvor fint papir trenger jeg for at det skal bli jevnt?
    Frank Thingelstad
    2050 Jessheim

  • #2
    Jada, du kan pusse det ned. Helt til området du skal lakkere er jevnt. Også i refleksjon.

    Beklager å si dette: "Har du lært at du bruker halvparten av tidel på å ikke ha det travelt nå?".

    //Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

    Svein Skogen

    Comment


    • #3
      Du kan pusse lakken jevn, og deretter polere den blank igjen. Dette forutsetter at lakken er gjennom-herdet også der hvor den har seget? Dvs. at den ikke er seig inni når du pusser. Dette er noe jeg altid gjør når jeg lakker vinger. Blir aldri helt fornøyd med lakingen, greier bestandig å få litt sig, støv i lakken osv. Jeg lar lakken få herde et par dager før jeg sliper ned med 1200 gritt (eller finere). Deretter bruker jeg Autoglym Paint Renovator (fås på bensinstasjon) og polerer for hånd til det blir blankt og skinnenede igjen.

      Comment


      • #4
        Originally posted by sskogen
        Beklager å si dette: "Har du lært at du bruker halvparten av tidel på å ikke ha det travelt nå?".

        //Svein
        Hehe

        Halvparten av en tidel burde bli 1/20 det. Du mener altså at det tar 1/20 av tiden å lakke en dings om man ikke stresser

        Kanskje å smøre litt tjukt på det da
        Mvh
        Torbjørn Gustafson
        www.trmfk.no



        Will fly for food

        Comment


        • #5
          n

          Eller hvis du bare skifter ut l i "tidel" med en N, så har du litt bedre tid
          3 raptor 50 os50h
          2 tz 50 os50h
          4 elktro 3d twister cp2
          trainer cessna 52 firetakt
          ++
          ++

          Comment


          • #6
            Originally posted by murius
            Eller hvis du bare skifter ut l i "tidel" med en N, så har du litt bedre tid
            Joda skjønte det, men tonen i innlegget jeg viste til klang bare så dårlig i mine ører at jeg ikke helt klarte å dy meg.

            Skal ikke gjøre noen stor sak ut av dette, men hadde jeg fått et sånt svar så hadde jeg neppe takket for hjelpen i alle fall...
            Mvh
            Torbjørn Gustafson
            www.trmfk.no



            Will fly for food

            Comment


            • #7
              Tullinger..! HAHA! Ler så jeg rister her..

              Comment


              • #8
                Originally posted by torgust
                Joda skjønte det, men tonen i innlegget jeg viste til klang bare så dårlig i mine ører at jeg ikke helt klarte å dy meg.

                Skal ikke gjøre noen stor sak ut av dette, men hadde jeg fått et sånt svar så hadde jeg neppe takket for hjelpen i alle fall...
                Hårsår da eller?
                Var en kar på forumet her som posta en link til en artikkel som tok for seg den generelle oppfatninga hos folk i det man leser en artikkel/innlegg.
                Den røde tråden var at man gjerne kan tenke seg om to ganger før man setter spikern i kista både når man skriver og leser et innlegg.
                Dra inn piggan si no bare i!
                Tor Henrik Hernes

                Comment


                • #9
                  Originally posted by torgust
                  Joda skjønte det, men tonen i innlegget jeg viste til klang bare så dårlig i mine ører at jeg ikke helt klarte å dy meg.

                  Skal ikke gjøre noen stor sak ut av dette, men hadde jeg fått et sånt svar så hadde jeg neppe takket for hjelpen i alle fall...
                  Skal nok uten tvil innrømme at svaret gikk noe "fort". Syns nok både på (mangelen av) rettskrivning, og (mangelen på) smileys. Siste del av innlegget var faktisk men som en fleip, og VELDIG mye på min egen bekostning (har litt erfaring i å bruke ti ganger så mye tid på å rette opp hastverksarbeid, som det ville tatt meg å gjøre jobben skikkelig i første omgang).

                  //Svein
                  Med forbehold om dårlige dager:

                  Svein Skogen

                  Comment

                  Working...
                  X