Announcement

Collapse
No announcement yet.

Så var det gjort igjen .

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Så var det gjort igjen .

    Jeg klødde i fingrene idag etter å fly selv om det snødde litt og tok en tur med Formosaen på jordet .
    Forsøkte meg med litt heftige manøvere og full gass , da jeg ble vel ivrig og så ikke at det dreiv inn en byge . Med flyet høyt oppe så forsvant det plutselig ut av syne . En desperat sveiving med stikkene, ser plutselig flyet komme rett ned i spiral og ble helt som frosset klarte ikke å tenke i det hele tatt .
    "Splett" rett jordet med snuten først og nesten full gass .
    Flyet knakk i to og lamslått gikk jeg hjem med delene .
    Etter nermere studering på kjøkkenbenken så ser det utrolig ut til at elektronikk og motor klarte seg . Out runneren var full av jord men med forsiktig skylling med vann og tørking så kjørte den igjen .
    Jeg lurer nå på om jeg skal kjøpe en ny Formosa.Men kunne tenke meg ett fly som ikke er laget av isopor denne gangen, men av samme størrelse Som har tilsvarende egenskaper ,og kan lande stabilt i sakte fart og tåle å lande på jordet .
    Jeg har sett ett på Moss hobby http://www.mosshobby.no/pd1115742251.htm?categoryId=6
    Er det noen som har erfaring med dette flyet evt andre modeller som kan duge.
    Geir I Walderhaug

  • #2
    selv har jeg lyst på dette flyet:
    http://mosshobby.no/pd1401793635.htm?categoryId=5

    det er kanskje litt større en formosaen, men tror du kan bruke samme oppsett.
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Det kommer vel an på jordet... Balsamodellene i denne størrelsen er forholdsvis vare på dårlig underlag. Du risikerer nok å knekke understell/-festet ganske kjapt... Men en grusvei derimot bør gjøre nytta for slike fly.

      Elefun, Smallsize, IMPX og Griffin har også noen i samme sjanger å velge mellom.
      Espen Melby

      :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

      Comment

      Working...
      X