Announcement

Collapse
No announcement yet.

4s lipo i T-rex, trengs BEC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 4s lipo i T-rex, trengs BEC?

    Hau hau

    Som signaturen viser har jeg en T-rex 450 SE. Denne har jeg tidligere brukt 3 cellers lipobatteri på.

    Vurderer å kjøpe meg noen 4-cellers batterier når jeg først skal kjøpe nye batterier til min T-rex. EVO20 4s1p 2100mah er perfekt mtp. vekt (nå bruker jeg ekstravekt i front for å balansere heliet...). Går dette ok med 35A-regulatoren som er med? Lurer på om jeg trenger en BEC i tillegg da?

    Eventuelt noen som kan anbefale en BEC til denne?
    R

  • #2
    Hvis det er Align BL35G (?) regulatoren du har så ville ihvertfall jeg investert i en liten BEC. Ifølge den lille lappen som fulgte med min sånn regulator så sto det noe sånn som at på 3S kunne man ha 3 servoer kjørende på den (jeg har 4, funker fint). På 4S er maksimalt antall servoer 2. BECen i regulatoren vil nok sannsynligvis bli veldig varm på 4S, og kan finne på å brenne opp når du minst ønsker det..
    -
    Jan-Ove Sandnes

    Modeller:
    Align Trex 600E Pro (Vbar)
    Align Trex 450 Pro (Vbar)
    MPX Funjet
    MPX Dogfighter
    Hotliner i bestilling...

    Comment


    • #3
      Er ikke helt sikker, men mener Trond hos xmode nevnte at regulatoren som følger med Trex SE var beregnet for 4s. Som sagt, ikke helt sikker, så noen må bekrefte dette...
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        De aller fleste regulatorer vil slippe ut røyken etter kun få sekunder om du koblet til et 4S batteri uten å frakoble dne røde ledningen til mottakeren først. Skaff en skikkelig BEC, feks SBEC eller UBEC.

        Comment


        • #5
          Fra Align sine hjemmesider om 35A heli esc:

          ●BEC output: Max current 2A
          2 cells Lithium/6~7 cells Ni-Mh=>4servos
          3 cells Lithium/8~9 cells Ni-Mh=>3servos
          4 cells Lithium/10~12 cells Ni-Mh=>2servos

          Så vidt jeg har fått med meg fra de som flyr 4-5-6S så er det svært få som bruker Align sine esc'er til det og de har definitivt bec.

          Let opp f.eks. postene til Ukgroucho på rcgroups, han har flere hv oppsett på Rexene sine.

          Comment


          • #6
            Grei skuring.

            Nå går det en slik ledning fra ESC til radiomottakeren. Denne har to funksjoner: supplere med strøm og få signaler om throttle.

            Spørsmål: Denne må vel fortsatt stå i mottakeren, og i tillegg kjører jeg utgang fra BEC til batteri-inngangen på mottakeren?
            R

            Comment


            • #7
              Jepp men du fjerner/klipper pluss lederen slik at kun minus og signal går fra rx til esc.

              Comment


              • #8
                Hvor pokker får jeg kjøpt disse BECene? Har lett overalt og klarer ikke å bestemme meg...
                R

                Comment


                • #9
                  Jepp, da fant jeg et par stykker hos Elefun:

                  Siden finnes ikke

                  Siden finnes ikke

                  Hvilken av disse er mest brukbare (4,8V eller 6V) til mitt bruk?
                  R

                  Comment


                  • #10
                    Tja de aller fleste har nok levd på 4.8-5 volt til nå men det ser ut som det endrer seg. Align f.eks. har lagt ut en ny esc med 6V bec. Spørs om ikke 6V er veien å gå, mer kraft og fart, om elektronikken din tåler 6 volt.

                    Comment


                    • #11
                      Har sett noen BEC'er med 6V til vanlige ting, og egen utgang til gyroen på 5V. Tåler 401 6v?
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • #12
                        4-6 volt ihht manual

                        Comment


                        • #13
                          Hvilke batterier flyr dere med og hvor lenge flyr dere pr. batteri, sånn ca ?

                          Comment


                          • #14
                            FP EVO 20C 1800mah 3s, ca. 10 minutter flytid
                            Morten Smøraas

                            Comment

                            Working...
                            X