Announcement

Collapse
No announcement yet.

IMAC-modell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IMAC-modell

    Noen som har forslag til en grei modell? Har en 4takt 61 pluss radioutstyr liggende
    Yngve Sekkenes

    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

  • #2
    Her er det mye å velge imellom, uten at jeg skal komme med noen konkrete forslag.

    Skal du fly Imac med den så må den ha et skala omriss (bortsett fra i Basic hvor man kan fly med alt) og det er greit at modellen ikke er for tung. For tung modell/liten motor vil gjøre det slitsomt å fly de vertikale øvelsene og da kan det hele bli litt masete.
    En 40-60 size (da med 61 motor som største anbefalte alternativ) Extra, Cap eller Sukhoi er nok det som er enkleste å oppdrive. Jeg har selv flydd Extra'er og Cap'er fra Hangar 9, Kyosho og World Models bl.a. og disse har flydd stort sett veldig greit.

    Det viktigste hvis du skal fly Imac er å komme deg inn i et miljø i nærheten. Hvis du bor i østlandsområdet så har vi et veldig bra miljø her. Vi skal også ha et stort infomøte i slutten av mars på Rud i Bærum. Se annonse i MI som kom nå. Det vil også bli annonsert her om litt.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      Noen eksempler:
      Flyet er i største laget for den motoren, men det bør fungere greit om du ikke skal henge i propellen:
      Siden finnes ikke

      men, om du skal fly "Basic", så ville jeg heller valgt en F3A-lignende modell. De fly uendelig mye bedre enn disse skala-flyene, men ser ikke så "tøffe" ut.
      Siden finnes ikke
      Last edited by Tom Erik; 01-03-06, 07:16.
      Tom Erik Smedal
      www.artistic3D.net
      www.photopia.no

      Comment


      • #4
        Hei sekkene !

        Med 61 firetakt regner jeg med at det er en IMAC modell for basic konkurranse og trening du er ute etter. Hvis du setter på en 13x4W propell og benytter MRF 15/15 fuel og kjøper denne modellen Siden finnes ikke , så vil du faktisk få deg en meget god inngangsmodell til IMAC. Holder selv på å teste den og med standard servoer og oppsett som over (ASP61FS) fikk den en vekt på 2550 gram. Selv om du med dette ikke får krefter i overflod så er det nok av det til å hovre med. Til IMAC er det ingen problem å klatre ut av boksen..............I tillegg til at modellen flyr uten noe kobling i f.eks. knife edge så er den ganske billig og den tilfredstiller kravet mange IMAC flygere har - den skal være noenlunde skala (selvom det ikke er krav til det i basic).
        Supra25 sa det - begynne å fly og delta i IMAC-miljøet er det viktigste!

        Lykke til med valget
        Lars Petter Eriksen

        "the essensials are invicible to the eyes"
        Saint-Exupéry

        Comment


        • #5
          takker for svar gutter. Blir vel handel i morra på Elefun tenker jeg. var vel den modellen du snakka om på forrige klubbmøte Laserboy?

          yngve
          Yngve Sekkenes

          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

          Comment

          Working...
          X