Announcement

Collapse
No announcement yet.

Transportkasse til Heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Transportkasse til Heli

    Hallo folkens

    Skal ut å kjøre litt langs vår langstrakte kyst til våren/sommeren. Og lurer på å bygge meg en form for transportkasse, skreddersydd for å transportere en raptor 30. Tenkte meg en kasse som holder helien på plass, samt plass til radio, lader, startutstyr etc.
    Skal på dykketur og trenger litt beskyttelse i tilfelle noen skulle slenge et 12Kgs blybelte over raptoren.... Må jo ha med raptoren på tur...


    Noen som har bygd noe sånt? eller har tips eller ideer? Kanskje det er noen store kasser å få kjøpt som kan modifiseres ...?

    Gode og ideer og tips tas imot med takk!

    Geir
    Geir Bjelkarøy

    http://www.phoenix-rc.org

    "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

  • #2
    Ta en tur innom en musikkforetning (nei, IKKE platesjappe), som selger instrumentkofferter. Du har ingen anelse om hvor mange rare dimensjoner de har ting i.

    Ligger bl.a. en i Operapassasjen. Vil tro at en xylofonkasse er i "største laget", men ta en titt på kassene til slagverksutstyr.

    //Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

    Svein Skogen

    Comment


    • #3
      Hei.

      Er bare å bygge selv det. Har akkurat bygget meg en kasse for seilfly. Bygger du selv så får du den akkurat slik du vil. Jeg bygde først et ramme verk av 5cm*2,5cm lekter. Så kledde jeg det hele med 3mm finer plater. Lagde lokk med hengsler og lås på. Brukte depron som gulv i kassen. Det ble egentlig ganske bra til slutt. Men husk å for borre før du skrur/ spikrer noe sammen. Når man bruker så tynne lekter så kan de lett ryke uten å borre først. Kassen blir meget stiv i alle retninger med disse materialene. Kassen min er 180 cm lang, ca 30cm bred og 35 cm høy. Å så spanderte jeg litt maling på kassen til slutt.

      Mvh OJ
      Olav Jørgensen
      Low & fast

      Comment


      • #4
        Originally posted by sskogen
        Vil tro at en xylofonkasse er i "største laget", men ta en titt på kassene til slagverksutstyr.

        //Svein
        He he .. ja.. er ikke det en sånn tuba man kler på seg? den kan bli litt stor..

        Blir nok fram med hammern ja.....


        G
        Geir Bjelkarøy

        http://www.phoenix-rc.org

        "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

        Comment


        • #5
          Jeg hadde bruk for en kasse til en saluttkanon. Fant en hos Ikea som med litt modifisering passet utmerket. Finnes i 2 dimmensjoner og heter Kartotek.

          Dim 57x32x30 Pris 129,-
          Dim 57x23x20 Pris 89,-

          I og med at de er så billige er de ett bra utgangspungt. Betalte mer for ekstra kryssfiner og låsebeslag enn det boksen fra Ikea kostet.
          Attached Files

          Comment

          Working...
          X