Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stevens Aero CAP232-s300

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stevens Aero CAP232-s300

    Da kom endelig pakka fra Griffin. Alt av deler er laserskjært med vanvittig presisjon, alt passer perfekt i hverandre, og det går veldig raskt å bygge. Er ferdig med høyde og siderorstab, og ror. Begynt på kroppen, limt sammen begge sidene.

    Det fulgte med cowling og canopy, understell pluss littt småting. Lå godt pakket inn i esken, se bilde.

    Regner med å bruke anbefalt oppsett fra Griffin,
    AXI 2212/34 med Phoenix 10 og FP 3cells lipo, enten 800 eller 1200mAh
    Attached Files

  • #2
    Ser bra ut. Hvilken lim bruker du?

    Comment


    • #3
      bruker tynn og medium CA.

      Comment


      • #4
        Sikler på denne modellen selv jeg. Vær så snill å legge ut bilder etterhvert som prosjektet skrider frem. Lykke til ;=)
        -----------------------------------------------
        Tomas
        Trondheim modellflyklubb
        www.heltpropell.com

        Comment


        • #5
          Det her går unna. Men selfølgelig manglet det noen deler i esken, uflaks igjen, sist var det posten som surra med leveringa til Griffin. Men Griffin har allerede bestilt det som mangler, å regner med det er her om to uker ca.
          Nå har jeg brukt opp det som fulgte med av balsa og finer, byggetiden på denne modllen er ganske kort.

          Noen som har erfaring med AXI-silver modellene og Castle creations Thunderbird? Ganske hyggelige priser hvertfall.
          Bør jeg bruke 800mAh eller 1200mAh batterier, noen som vet hvor lang flytida blir med det oppsettet?
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Takk for bilder. Ser kjempe bra ut dette. Så du har brukt opp det som var med av balsa og finer? Dvs. at modellen er klar til trekking etter at delene fra Griffin kommer på plass?

            Jeg ville nok brukt et 1200 mAh eller 1800mAh batteri på dette flyet. Denne modellen er på størrelse med min Hyperion Sukhoi. Der bruker jeg 1800mAh batter med hell. Blir kanskje ikke like sprekt i vertikale øvelser, med med litt vekt flyr flyet veldig fint og kanskje litt skala, på en god dag Jeg bruker AXI 2212/20 og er veldig fornøyd så langt. Men 1200mAh batteri flyr du nok min 10 min. Med 800mAh blir det kanskje litt kort tid.

            Håper Griffin har dette flyet på lager slik at jeg kan bestille det straks over helgen.

            Fortsett å send bilder og rapport fra byggingen, hvis du orker.
            Artig å følge med.

            Var det med film til trekking? Hvordan har du tenkt fargekombo?
            -----------------------------------------------
            Tomas
            Trondheim modellflyklubb
            www.heltpropell.com

            Comment


            • #7
              Klar til trekking når jeg får det som mangler, forkantlister til vinga, motorbukk pluss noe finerforsterkning til hjulkåpene. Så blir det pussing og trekking etter det. Skal hjem fra hybelen om tre uker, håper å være ferdig til trekking da.
              Følger ikke med trekk, lyst til å trekke den lik som den som står på sida til Griffin, hvit og blå gjennomsiktig.
              Oppdater når det er noe nytt som skjer.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                GoldLine AXI`en har ca 20% høyere effekt enn SilverLine-saken. Så du kan regne med et max strømtrekk på knapt 8 ampere på oppsettet ditt hvis du bruker 2212/34 SL. På et så lite fly ville jeg bruke 3S800 - 1000 mAh LiPo siden vekta er viktig!!! Og jeg ville valgt GoldLine-motoren pga den større effekten, kan gjøre forskjellen på flyegenskapene. Sannsynligvis 7-10 minutters turer med mye gassing med 1000mAh LiPo. 10x3,8 eller 10x4,7SF til en GoldLine gir deg mest futt, og 9A ThunderBird er forsåvidt stor nok.

                ThunderPower ESC`ene er like gode som de mer avanserte, mangler bare en del innstillingsmuligheter som de fleste ikke har behov for på så kurante motorer som AXI. (Vær OBS på at der var noen bugs på første serien av ThunderBird 9, men dem er sannsynligvis luket vekk fra markedet. Og leverandørene er klar over dette så reklamasjon går kjapt! )

                2212/20 er jo nesten dobbelt så kraftig, så på den ville jeg klart brukt minimum 1800mAh LiPo og ESC bør takle minimum 18A men helst mer. Med 18A ESC må man være forsiktig med hvilken propell man slenger på, max 8x4E tenker jeg... Tror denne kombinasjonen blir litt for tung for Cap`en pga behov for større batteri.

                Anbefaler på det sterkeste at du bruker SoLite film til trekking, den er mye lettere enn "vanlig" film, og strammer ikke så brutalt at du risikerer å ødelegge strukturen.

                Lykke til med morsomt prosjekt
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Takker for svar. Hvem selger Solite betrekning, finner ikke noe på nettet.

                  Comment


                  • #10
                    Prøver å bestille dette flyet hos Griffin, men kommer ikke igjennom på ved bestilling på websiden. hmmm.

                    Hva trenger jeg i tillegg til det som er i pakken? Film, servohorn, tubes etc. Har alt elektrisk utstyr.
                    -----------------------------------------------
                    Tomas
                    Trondheim modellflyklubb
                    www.heltpropell.com

                    Comment


                    • #11
                      Du trenger film, hjul, roroverføringer(følger med pull- pull system, men er for kort) regner med jeg plasserer servoene i halen, med kort karbonstang til overføring. rorhorn følger med.
                      Hvilket oppsett skal du bruke?

                      I dag har jeg pusset kroppen klar til trekking, henglsa høyde og sideror. Nå er det bare vinga som gjenstår.
                      Last edited by soal; 05-03-06, 19:09.

                      Comment


                      • #12
                        tror kanskje jeg kommer til å bruke en AXI 2212/26 med 1250mAh batteri. Vet ikke om du har sett dette før, men her finnes det litt mer informasjon og video av dette flyet. 404 Not Found. Synes variante nede i høyre hjørnet være utrolig fin, altså filmfarge etc.
                        -----------------------------------------------
                        Tomas
                        Trondheim modellflyklubb
                        www.heltpropell.com

                        Comment


                        • #13
                          Var fin den linken tomasjo! Var en tur hos Griffin i går, fikk noe av det jeg manglet til å fullføre modellen. Handlet inn alt av utstyr, oppsettet blir:
                          PJS 3D motor, fikk veldig god pris på den motoren.
                          Thunderbird 18
                          Waypoint 084
                          Jeti rex 4 plus mottaker
                          Flightpower EVO 20 1200mAh

                          Har bestmet meg for fargeskjema, blir rød transparent og hvit. Skal bruke SoLite, handler fra mft.nu
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Kjempemessig.

                            Hvor mye thrust har denne motoren og strømtrekk? Pris? (bare hvis du kan oppgi)
                            Tror et 1200mAh batteri er et fint valg.

                            Vær så snill å sende bilder av trekkeprosessen. Artig å følge med.

                            Her er forresten et annet fly fra Stevens som jeg synes er kjempe fint.
                            Page not found | Stevens Aeromodel

                            Vet du om Ken har det på lager?
                            -----------------------------------------------
                            Tomas
                            Trondheim modellflyklubb
                            www.heltpropell.com

                            Comment


                            • #15
                              hvilken PJS motor var det du bestilte?
                              -----------------------------------------------
                              Tomas
                              Trondheim modellflyklubb
                              www.heltpropell.com

                              Comment

                              Working...
                              X