Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Composite-ARF Extra 330 2.6m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Composite-ARF Extra 330 2.6m

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Glimmrende artikkel Odd.. Dette er til å bli syk av , veldig syk.... Skal du lakkere selv eller skal du sette bort jobben ? Håper det faller seg slik at jeg kan betrakte modellen "live" en gang i framtida.
    ____________________
    : -Exlex-
    : Thor Arne Jensen
    :::::::::::::::::::::::::::

    [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

    Comment


    • #3
      Takker, takker...

      Jeg skal på ingen måte nærme meg modellen med noe som helst av fargeleggingsutstyr...det overlater jeg til andre! Har blitt satt i kontakt med en som påstås å være en av Norges råeste med airbrush som skal ta seg av den saken. Hadde håpet å få dette gjort til Fagernes, men det skar seg. Innen midten av april bør jeg ha klart å få det til. Blir ikke noe hårreisende skjema, men et som er lett å se i lufta og som jeg har falt litt for.

      Det blir helt sikkert minst en tur oppover til Elverumsgutta før mai, med eller uten fargeskjema. Da er det bare å ta en tur!

      Håper også at jeg kan få lagt ut en videosnutt om ikke så lenge. Anledningen har ikek bydd seg til nå for filming, men med litt flaks blir det kanskje noe på Fagernes.
      Odd Sundet
      http://www.imacnorge.no

      Comment


      • #4
        Fin artikkel!

        Nå kjenner jeg det begynner å krible litt også!!!
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Hei Odd! Det var en jæskla fin artikkel! Sender Velox`n nedover jeg, så kan du jo skrive en artikkel om den og når du er ferdig med å bygge den!! Men den må være klar før 17 Mai altså...

          Arild
          Arild Hagabråten

          www.vfkm.no

          Comment


          • #6
            Det frister jo en del, men tror nok jeg vil slite med den fristen ja..! Har jo en 2.3 også som venter på å bli gjort
            Odd Sundet
            http://www.imacnorge.no

            Comment


            • #7
              Meget bra artikkel Odd.
              Spent på lakkeringen. Håper å se den med egne øyne i løpet av sesongen.
              Cessnaknuseren
              Bjørn Sandbæk

              Dæ går litt mindre lim nå.

              Comment


              • #8
                Litt flere fly av samme kategori kan beskues under Galleri 2006 på 404 Not Found

                Sist helg var flere av "Salte Lakkeringsgjengen" i aktivitet på et av de lokale islagte vannene. Undertegnede fikk også prøve en 3m Votec322 via buddybox. Meget artig!
                ----------------
                Haldor
                ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                Comment


                • #9
                  Heldiggris

                  Hei Haldor...

                  Skal si det var mange store karer ja Godt at isen holdt med alle de schvææææære flya
                  - Håvard Glad Andreassen
                  - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by flypilot
                    Hei Haldor...

                    Skal si det var mange store karer ja Godt at isen holdt med alle de schvææææære flya
                    Schvæææært er schooow! Blir jo ikke mindre fristet med slike reviews her inne heller ...
                    ----------------
                    Haldor
                    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

                    Comment


                    • #11
                      Flere schwæææære reviews kommer

                      Flere schwæææære reviews kommer
                      - Håvard Glad Andreassen
                      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                      Comment


                      • #12
                        Tank + moment

                        Hej Odd.

                        God/bra artikel du har skrevet om Extra 330´ern.

                        Jeg har indtil videre 2½ spørgsmål/frågar:

                        1a: Hvor store tanke har du i til benzin og røg?
                        1b: Hvor lang tid kan du cirka flyve på den mængde benzin?
                        2: Propel-boltene, som var rykket over, skriver du skal spændes med moment (momenttrekker handlet inn)- Hvor meget moment? (Kg/N pr meter)

                        De bedste hilsener fra Danmark
                        Allan B
                        Last edited by Allan B; 17-04-06, 16:42.
                        Allan B - Danmark
                        www.omfk.dk

                        Comment


                        • #13
                          Hei Allan!

                          1a. Til bensin har jeg 750ml (eller 700..husker ikke nøyaktig)og til røyk (som ikke er montert enda) har jeg 500ml.

                          1b. Flytid avhenger selvfølgelig av hva slags type flyging. Typisk krever 3D flyging mindre bensin enn Imac flyging, men 10-13 min er ikke noe problem. Min timer står på 8 min og da har jeg godt med bensin igjen når jeg lander. 8-10min er stort sett så langt man kan/bør strekke en flight før man trenger en pause. Lenger enn det og konsentrasjonen begynner å bli dårlig.

                          2. Jeg mener jeg strammer til rundt 4Nm. Momentrekkeren jeg kjøpte får fra 1-5 Nm. Jeg var heldig og fikk tak i en rimelig, men det er stort sett veldig dyre i det området (2-2500NOK + mva) så langt jeg klart å finne ut da jeg sjekket.
                          Momenttrekker er bare en ekstra sikkerhet for min del. Trekker man til passe godt så holder det i massevis. Den mest sannsynlig årsaken til mitt uhell lå i littt unøyaktighet i hullene i propellen. Det er derfor viktig å sjekke at alle skruer går lett inn med propell og spinnerbakplate på. Gjett om jeg er nøye der nå..!!

                          Holder du på med en lignende maskin?

                          Kan forøvrig fortelle at lakkerer har vært kontaktet og jeg håper å få litt mer farger på maskinen i løpet av de neste 4 ukene! Må bare bestemme meg for hvordan jeg vil ha det først...
                          Odd Sundet
                          http://www.imacnorge.no

                          Comment


                          • #14
                            Tak

                            Hej igen.

                            Ja, jeg købte en 3W 106B2 QS sidste år på messen i Dortmund + det sidste radio-grej til projektet (2x HiTec HS-5945 og 1x HS-5745).

                            Har bestilt Extra´en for en uge siden. C-arf sendte den d. 12. april, så den kommer nok snart!

                            (Hvid maskine med rød underside)

                            Har læst alle næsten/knap 100 sider om den på rc universe, pyhhh....

                            Vejledningen/manualen siger 32oz tanke = 1 liter.

                            Det mente Peter Ritters ved 3W (PR Medien und Hobby) var for meget. 750 ml er rigeligt, så det holder også med din version ;o)

                            Så jeg bestiller 2x 750 ml til benzin og røg ved 3W senere, når byggeriet af flyveren er igang.

                            Propel-boltene strammer jeg bare godt til med unbracho-nøglen så. -Jeg har lavet en kopi af boreskabelonen ved PR PR Medien & Hobby Modellflug Video - DPSI 2001 - Airshow Videos - RC Zubehör

                            Endnu engang tak for hjælpen!
                            Last edited by Allan B; 18-04-06, 10:24.
                            Allan B - Danmark
                            www.omfk.dk

                            Comment


                            • #15
                              Egentlig så klarer man seg fint med 500ml tank sålenge man ikke skal fly lenger enn 7-8 minutter, men det er jo greit å ha litt større.

                              Det ligger en byggeveiledning på de engelske sidene som er på mange punkter en god del bedre enn den originale. Jeg synes ikke den var spesielt god (med mindre de har gjort den om).

                              Har du bestemt deg for fargeskjema på flyet?
                              Odd Sundet
                              http://www.imacnorge.no

                              Comment

                              Working...
                              X