Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilken esc til axi 4120

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvilken esc til axi 4120

    Har nå bestemt meg for å kjøpe en ESc så jeg får testet en axi 4120/18 som jeg har hatt liggende en stund. men klarer ikke å bestemme meg.

    hvilken vil dere anbefale. har sett på Jeti advanse 40plus opto og phoenix 45 jeti koster 770kr og phonix 910kr er det noen store fordeler med phonixen i forhold til jeti regulatoren. evt er det andre merker jeg bør kikke på. har sett på hyperion sine men de takler max 5S og jeg har planer om å kjøre 2 3S pakker i serie slik at det blir 6S.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Jeg har ikke funnet noen "fordeler" med Phoenix, i alle mine sammenligninger er det Jeti som har blitt min favoritt.
    Vil faktisk anbefale en Jeti Advance 75 Opto Plus, alternativt 45 Opto Plus siden begge takler 8S LiPo.
    AXI`en kankjøres på opptil 8S og takler opptil 55 Amp, dumt å ha en ESC som blir begrensningen.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      ja det er som du sier. men på 8s så tåler den vel ikke så mye som 55A. blir jo over 1600W.
      blir vel enten en 45opto plus eller en 75 opto plus må bare vurdere budsjettet først

      edit: på den annen side. kjøper jeg en opto75 så har jeg vel en esc som takler de motorene jeg kommer til å ha de første årene
      Last edited by tyor; 14-03-06, 07:56.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        her på hjemmesiden til AXI AXI MODEL MOTORS | AXI MODEL MOTORS s. r. o. så står det 5-7lipo og 40A hvor mye skal man ta sjansen på å trekke av den og på hvilken spenning. første flyet jeg skal prøve den i er en ny oppusset ouya aerobatic 40size. blir morsomt å se hvordan den trekker. og trenger vel kanskje ikke det hotteste oppsettet i den. må jo kjøpe batterier også
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Max 40 A for best effektivitet ja, men tåler burst på 55A for de brutale og hensynsløse brukerne... Men så var det problemet med magneter som løsner!

          Tror du det holder med 6-700 Watt i Ouya`en?
          Med 5S LiPo og for å levere 700 Watt trenger du 700/16=43,75 Amp. (Regner med cellene holder 3,2 Volt på full gass som ganske greit eksempel) For 600 Watt blir det 37,5A.
          På 6S trengs bare 31 Amp for 600 Watt, osv.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            hadde tenkt å kjøre på 6S også med en 14x9 propell for eksempel. skulle da bli nesten 800w inn med ca 43A. burde vel holde til ouya´en det? er jo ikke noen 3D maskin uansett. så er det hvordan det blir med bakkeklaring med en såpass stor propell da. mulig jeg må lage nytt understell. men det er jo enkelt på en sånn. eller kanskje montere opptrekkbart i stedet
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Nei, det er jo ikke noe til 3D. Til acro skal det strengt tatt holde å dytte inn 200 Watt og være mer enn nok med 250 Watt pr kilo fly på bra børsteløse motorer.

              Når det gjelder retracts har jeg bare et råd: skygg unna! Har en eldre acro-maskin der det sitter retracts, men hvis jeg beholder den lenger skal det definitivt vekk og erstattes av et fast understell. (Så kan jeg montere retract-servoen i et av seilflya mine istf... )

              Sitter og funderer på å ribbe ned og stasje opp igjen min egen Ouya, få OS`n solgt fort (evt grave den ned) og sette opp med elektro selv. Da blir det sannsynligvis en Hyperion i 40xx-size tror jeg. Erfaringene med Hyperion 3025 og en litentass fra Hyperion gav meg mersmak på disse. Kanskje slipe og kutte så mye i Ouyaen at den vil fly med 3025-08...?

              AXI får kraftig pris/kvalitetskonkurranse fra Hyperion ser jeg klart. (Derimot skal jeg sammenligne mer når det gjelder ESC`ene, der leder Jeti klart foran CC og Hyperion). Spranget mellom rimelige motorer (AXI, Hyp) i forhold til de gromme (Actro, Plettenberg etc) har blitt mindre, heldig for oss brukere.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...
              X