Announcement

Collapse
No announcement yet.

Super Bandit EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Super Bandit EDF

    Heisann

    Lurer på å bygge enda en parkjet, og skal gå for en edf denne gangen, men lurer på hva slags vifter folk anbefaler til dette?

    Finnes jo ikke alverden av utvalg i div nett butikker.

    Skal kjøre børsteløst, muligens noe i nærheten Hyperion Y22S-5300kv

    Er på jakt etter vifter som kan klare dette turtallet.

    Har lest at wemotec er bra.

    Noen tips?

    Mvh
    Cory

  • #2
    Har du link til modellen du tenker på? Jeg tror jeg vet hvilken det er men hadde vært greit å være sikker.

    Wemotec har gode, rimelige vifter som tåler bruk. Minifan tåler f.eks fint 600W. Hvis SuperBanditen er beregnet for 480 Minifan så glem den Hyperion motoren du tenker på, den er alt for "hot". Noe med kv rundt 3000 passer mye bedre. Med bedre mener jeg lavere strøm/høyere spenning som gir deg bedre valgmuligheter mht regulator og batteripakke.

    Haldor
    www.halair.com
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

    Comment


    • #3
      hei og takk for svar Haldor

      Det er Jetset44's Super Bandit EDF

      Parkjets

      Hadde tenkt å gå for 109% modellen med minifan, siden disse ligger i dwg format for nedlasning, noe som gjør at jeg kan brenne dem ut med laser brenner på jobb.

      Hvor kjøper jeg disse viftene?

      Har en titan 20A som jeg tenkte å bruke, men den blir muligens litt liten i dette oppsettet?, mulig jeg skulle gå for 75% microfan versjonen.

      Noen kommentarer H.?


      mVH
      cORY

      Comment


      • #4
        Minifan kan du få hos Torbjørn & Kåre.

        Usikker på hvilken Hyperion som vil funke for 109%'n men Mega16/15/2 med 2 S LiPo pakke vil hvertfall gjøre susen da SB blir lett. Men du vil nok trenge en 40A ESC. Akkurat i dette segmentet er jeg lite oppdatert så du får prøve å søke på RC Groups for motoralternativer.

        Til Minifan funker også Mega16/15/3 godt sammen med 3S LiPo, her er strømmen noe lavere, omkring 20A hvis jeg husker rett.

        Microfan - motoralternativer : Testing various Hyperion motors (inrunners) in the Wemotec MircoFan - RC Groups
        Last edited by Haldor; 17-03-06, 11:56.
        ----------------
        Haldor
        ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

        Comment


        • #5
          Plenty av info om dette i denne tråden: Jetset44's Super Bandit EDF - RC Groups

          Ben_E
          Ben-Erik Ness
          Bergen Modellflyklubb

          Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

          www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


          http://www.bmfk.no
          http://www.jetsofbergen.no

          Comment

          Working...
          X