Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om Thunder Tigre E-Hawk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål om Thunder Tigre E-Hawk

    Jeg har bygd meg en ny elektroseiler og skulle teste den idag . Det blåste endel men jeg tenkte at det bare var en fordel med tanke på løft og sånn . Jeg har aldri flydd seilfly før .
    Det er balanseror som nesten er hele vingelengden og en V hale med høyderor på . Jeg dro på full motor og kastet det i motvind men flyet satte nesa oppover og det jeg gjorde med nedrorene hadde ingen effekt . Det snudde "stallet" og satte nesa nedover . Dro da motoren av og fullt høyderor får og prøve og jevne ut fallet men rorene hadde ingen effekt . Jeg så rorene hadde fullt utslag men ingenting skjedde . Det var heldigvis 30cm snø så den ble begravd i snøen like fin . Dette gjorde at jeg skulle prøve i medvind og da fikk jeg samme resultat . Jeg kjenner når jeg holder i modellen at den vil forover når motoren går for fullt . CG har jeg skjekket og den var der den skulle være ifølge bruksanvisningen . Motvind/medvind funket ikke så jeg skulle prøve motvind igjen , samme resultat...
    Etter den siste kræsjen " Veldig harde landingen " så var det slutt også for da delte hovedvingen seg vedsiden av der den var limt isammen .

    Det var historien og nå kommer spørsmålene .

    fungere ikke v-halen like godt som vanlig høyderor ?
    Kan ikke disse små elektroseilerene flys i vind ?
    Hvorfor i alle dager får jeg ikke respons på rorutslagene selv om jeg har god fart ? Rorene i v-halen tar jo nesten i hverandre på fullt utslag . Synes heller ikke at balrorene ga noe særlig resons og de makser jo servoen.

    huh det ble mye dette ...

    EDIT : legger med en link til flyet : Siden finnes ikke
    Last edited by Falcon; 19-03-06, 17:55.
    Falcon
    -------------------------------------------
    Morten Rolfsen
    Kristiansund

    Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
    -------------------------------------------

  • #2
    Sannsynligvis var det for mye vind til flyet...
    Hvis du kaster det inn i vinden og det setter nesa opp og steiler så virker ikke noen ror siden flyet snur og drar medvinds.
    Prøv å glidefly det (uten motor) i vindstille (gjerne en liten nedoverbakke) før du prøver med motoren på. Når det glir pent uten motor er det i trim, mens det sannsynligvis vil stige en del med motoren på.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment

    Working...
    X