Announcement

Collapse
No announcement yet.

Honey Bee CP2 fjusker.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Honey Bee CP2 fjusker.

    Har hatt min HB cp2 en stund nå,flyr som bare det.I den senere tid har den begynt å fjuske,knitsje en brøkdel av et sekund nå og da,enkelte av gangene kødder den samtidig med pitch'en.Når den fjusker så kommer jeg helt utav det og har vært nær havari noen ganger men har klart å ta den inn igjen.
    Noen som vet hva årsaken kan være,har hørt om lignende problemer før.Kan det være krystall eller kulde??

  • #2
    sjekk støydempingen på motoren din, mulig du kan ha brudd der. da vil den fjuske som du kaller det.
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Ingen brudd der,sitter som den skal den.

      Comment


      • #4
        Bytte motor?

        Hei..
        Det kan være motoren din som begynner å bli slitt, og trenger å byttes. Jeg har blitt fortalt at børstemotorer kan gi mye støy når de er slitt. Hadde disse problemene som forsvant etter bytte av motor..

        Lykke til!

        JoE
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Jo,ja det kan jo vær det,men motoren har jo ikke gått så mye.Men det er jo vært å prøve å bytte den.Problemet oppsto akkurat når kuldeperioden begynnte her på vestlandet,kan jo ha noe med kulde å gjør???

          Comment


          • #6
            Lar du heliet få utetemp før du flyr?

            Radioutstyret i disse er ikke alltid overbegeistret for kulde. La det stå med strøm på i 5 min, koble så fra og til igjen så gyroen re-settes etter at den har tilpasset seg tempen.

            Sjekk også krystallet.

            Comment

            Working...
            X