Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvilken børsteløs motor til stryker?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvilken børsteløs motor til stryker?

    slettet:

    ser at jeg har stilt nesten identisk spørsmål før. får rote litt i arkivet her heller. fikk masse bra tips tidligere
    Last edited by Alf Surdal; 20-03-06, 17:15.
    Alf Surdal
    Hovsherad

  • #2
    ser ut som en APC 6*4 propell sammen med Mega 16/15/4 vil være bra.

    synes imidlertid Megamotoren er noe dyr. noen som kan tenke seg billigere alternativ i samme performance klasse?

    såvidt jeg kan se bør et bra alternativ klare å spinne 6*4 på ca 18000 - 20000 rpm med et strømtrekk som ikke går for mye over 20A på 3s
    Last edited by Alf Surdal; 20-03-06, 19:00.
    Alf Surdal
    Hovsherad

    Comment


    • #3
      hmm, ser ut som jeg poster bare til meg selv her..

      det mest aktuelle alternativet jeg kan finne med den batterikapasiteten jeg har er en Himax HB 2815-2000 fra moss hobby

      i tester snurrer den en 6*4 prop på 10.1V og drar 20A, vekt er 81gram (aner ikke rpm, men hadde vært interessant å vite)

      vis jeg ikke flyr bånn gass hele tiden bør jeg klare opp mot 10 min flytid som jo er akseptabelt. kunne godt hatt mer flytid, men vil ikke gå ned i effekt og har heller ikke råd til andre batterier nå så dette ser ut som et bra kompromiss. med 200W bør det gå bra unna vil jeg tro, strykeren veger vel kanskje 600 gram uten at jeg vet helt sikkert.

      hadde vært fint med en uttalelse fra en av våre eksperter før jeg bestiller
      Alf Surdal
      Hovsherad

      Comment


      • #4
        hallo. vet ikke noe om hvor mye de gir men kanskje de inrunnerene til hyperion. er jo ikke så dyre som mega i hvertfall Siden finnes ikke
        bare ett skudd i blinde her
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          har kikket litt på de ja, men er ikke helt det jeg er ute etter. tror det blir for smått. er nok mer beregnet for gearbokser eller EDF så vidt jeg kan se.
          Alf Surdal
          Hovsherad

          Comment


          • #6
            Du trenger jo en motor som er beregnet for girboks eller liten propell, altså en med høyt turtall. Ettersom du må bruke såpass liten propell på strykeren. Børstemotoren som sitter på strykeren er jo også brukt med girboks i andre fly, men brukes med direktedrift her, på grunn av så liten propell. En vanlig børsteløs outrunner blir nok for treg her.
            Geir Amund Lindberget

            Comment


            • #7
              dette ble skrevet på rcgroups om den motoren jeg tenker på

              //
              Ryan, The Himax you mention (2815/2000) should put you in the ball park of the Mega 4 turn. With a 6x5.5 prop you can expect about 23A and about 70-75 mph speeds in your Stryker with 3s TP 2100's.
              With the 3000, you'll likely draw about 8 more amps with a 5x5 prop and it won't be any faster. The Stryker fuse is too large and blocks or dirties up a large portion of air flow to the pusher prop, thus a 6 inch prop is nessesary to get the thrust values needed.
              //

              satser på himaxen jeg, med 6*4 prop i første omgang for å holde strømtrekket nede på ca 20A ved full gamp
              Alf Surdal
              Hovsherad

              Comment


              • #8
                siden mosshobby var tomme for himaxen ble det til at jeg bestilte Mega 16/15/4C fra Siden blev ikke fundet - El Fly

                combatversjonen har 5mm aksling og er sikkert ekstra solid
                Alf Surdal
                Hovsherad

                Comment


                • #9
                  Har du fått testet oppsettet eller.
                  Eventuelt hvilken propell og prop-adapter bruker du??

                  Comment


                  • #10
                    det blir nok ikke testet før etter påske, mye bortreist nermeste dagene

                    skal bruke APC E 6*4. har bestilt et 5mm propadapter fra mosshobby (spennkon)

                    Megaen passer rett i det originale motorfestet så det er lite arbeid med montering, skjønt en bør vel kanskje forsterke noe.
                    Alf Surdal
                    Hovsherad

                    Comment


                    • #11
                      pusher vs "normal" konfigurasjon

                      de APC propellene jeg har kjøpt er ikke pusher propeller.

                      KAn jeg ordne dette med å bare reversere motorrotasjonen slik at den går med klokka og i tillegg snu propellen? håper ikke det fører til problemer med at låsemutteren løsner når jeg reverserer motoren..

                      Det 5mm adapteret jeg kjøpte med spennkon blir for "stort" for 6*4 propellen ser jeg. det fører til at jeg må bore opp propellen og "skivene" som propellen festes mellom er for store, dvs de skjuler ca en tomme av propellen. har bestilt et nytt med settskruer fra RS i nord og satser på at det vil passe bedre.
                      Alf Surdal
                      Hovsherad

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har akkurat det samme oppsetet som deg, og sliter med de samme problemene. Gi lyd fra deg når du finner ut om de nye adapteren med settskruer passer. Det gikk langt fra bra med det andre .

                        Comment


                        • #13
                          Har ikke prøvd enda men kan ikke se annet enn at det vil funke bra med propelladapteret jeg skal bruke, det har settskruer, 5mm ID og 8mm OD så propellen måtte bores opp litt. har kappet av partiet som er gjenget da jeg kommer til å bruke o-ring til å holde propellen fast i rotasjonsretningen. selv om o-ringen mot formodning skulle ryke vil propellen aldri kunne "skli" av siden det er pusher og "akslingen" stikker godt gjennom propellen selv om gjengepartiet er skåret av. kommer til å bruke M3 skruer som settskruer i stedet for de små knøttene som er med originalt slik at jeg har noe å feste o-ringen i. bruker altså ikke o-ring i form av en propsaver funskjon, men for å overføre rotasjonen. gleder meg til å få den i lufta, må bare få limt på noen magneter til feste av dekslene nå og mekke til en løsning for å sikre batteriet skikkelig. blir nok "jomfrutur" tidlig neste uke siden vi reiser bort i helga.
                          Alf Surdal
                          Hovsherad

                          Comment


                          • #14
                            Stryker

                            Kan ikke du si meg hvor du fant prop adapteren og eventuelt en link til produktet på en webshop.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Paintballer
                              Kan ikke du si meg hvor du fant prop adapteren og eventuelt en link til produktet på en webshop.
                              propadapter: hos rshobbyimport.no

                              5 mm med settskrue, kappet av alt som var gjenget og festet med o-ring pga pusher propell
                              Alf Surdal
                              Hovsherad

                              Comment

                              Working...
                              X