Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deans kontakter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deans kontakter

    Hvilke plugger brukes til pluss og minus på Deans-kontakter? Se vedlagt bilde, A eller B?
    Spør fordi jeg senere skal kjøpe et E-Meter med shunt som har tilkobling for deans-plugger.

    Syns å huske at jeg har lest at man ikke skal forkorte ledningene fra ESC til motor. Stemmer dette?
    Attached Files
    Roger Strand

  • #2
    A er pluss
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #3
      Jo kortere ledninger fra ESC til motor jo bedre faktisk
      Mindre effektap i ledningen og mindre støy fra ledningen. Samme gjelder for batteri til ESC.

      Hvis du ser litt nøye på Deans'en står det sikkert en + og en - ved siden av kontaktene, har ihvertfall gjort det på mine.
      Morten Smøraas

      Comment


      • #4
        det jeg har sett ang kapping av ledniger fra motor til esc. er at man skal kappe de som er på esc og ikke de på motor. har aldrig skjønt hvorfor? uansett er det vel som Psycko sier bedere jo kortere ledninger man har.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by Psyko-lefse
          Jo kortere ledninger fra ESC til motor jo bedre faktisk
          Mindre effektap i ledningen og mindre støy fra ledningen. Samme gjelder for batteri til ESC.

          Hvis du ser litt nøye på Deans'en står det sikkert en + og en - ved siden av kontaktene, har ihvertfall gjort det på mine.
          Hmm. Må skaffe meg briller, ved nærmere studering av kontaktene står det faktisk merka + og -

          Bra å vite at ledningene også kan kortes inn.
          Roger Strand

          Comment


          • #6
            Det er spesielt kablene mellom batteri og ESC som skal holdes korte. Det er her de store strømmene blir slått på/av brått. Da oppstår store spenningspulser, verre med lange kabler. Legg merke til de store elektrolyttene som står på batter-inputen på ESC...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              sorry får litt sånn off topic svar men følte bare at det måtte sies da det var deans det var prat om..
              deans koster rundt kr 50 pr pakke med han hun sånn i de fleste norske rc butikker men ken (griffin-models)
              selger dem for 20kr
              det er samme prisen som usa det 3$ jubler for den azz da jeg synes det svir litt å bruke 50kr extra pr pakke jeg kjøper meg bare for kontakter..
              |Pico Stick|Great planes spirit arf 2m R.I.P?|
              |Great planes electrostreak|Sagita EPP|Zagi 400x|
              |Zagi 5C|Zagi Tazz|Vertigo 75%|Cobra epp|

              Comment


              • #8
                Kan også nevne at mosshobby selger en pakke med 5 deans (tre hunkjønn, to hankjønn) for rundt 50-lappen. De er ikke orginale, men forskjeller er minimal, kun fargen....
                Morten Smøraas

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Psyko-lefse
                  De er ikke orginale, men forskjeller er minimal, kun fargen....
                  hmm sikker på dette?
                  jeg vet ikke hvor mye det har å si men jeg innbilte meg at orig deans var gull/sølvbelagt eller et eller annet VELDIG strømførende?
                  dette er vel den eneste forskjellen? vis det er noen?
                  og hvor mye har det å si?
                  |Pico Stick|Great planes spirit arf 2m R.I.P?|
                  |Great planes electrostreak|Sagita EPP|Zagi 400x|
                  |Zagi 5C|Zagi Tazz|Vertigo 75%|Cobra epp|

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Psyko-lefse
                    Kan også nevne at mosshobby selger en pakke med 5 deans (tre hunkjønn, to hankjønn) for rundt 50-lappen. De er ikke orginale, men forskjeller er minimal, kun fargen....
                    Det var der jeg kjøpte mine
                    Kan være at manglende merking skyldes at de ikke er "originale" ??
                    Har studert dei med lupe og har ikke funnet + og - merking...
                    Roger Strand

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by christian90
                      hmm sikker på dette?
                      jeg vet ikke hvor mye det har å si men jeg innbilte meg at orig deans var gull/sølvbelagt eller et eller annet VELDIG strømførende?
                      dette er vel den eneste forskjellen? vis det er noen?
                      og hvor mye har det å si?
                      Jeg ser ihvertfall ingen annen forskjell på de orginale og de fra moss hobby. De ser også ut til og være av samme type ledermateriale, men er jo muligheter for at det er noen forskjeller der ja. Uansett, jeg holder meg til uorginale

                      Ja, er også merking på de også, + og -. Litt vanskeligere og se siden de er svart...
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • #12
                        Så det er nevnt så har jeg ekte Deans både med og uten +/- merking. For meg ser det ut som den dukket opp for bare omtrent 1 år siden eller så.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg vet i allefall om folk som har hatt veldig dårlig erfaring med de svarte deans pluggene.
                          Geir Amund Lindberget

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by galmania
                            Jeg vet i allefall om folk som har hatt veldig dårlig erfaring med de svarte deans pluggene.
                            Hvordan da?
                            Morten Smøraas

                            Comment


                            • #15
                              En som brukte svarte deans i en 2 meters extra, fikk beskjed om at det var dårlig spenning i batteriene selv om de var fulladet. Han fant ut at når han bøyde på kontaktene så forsvant strømmen/dårlig kontakt. Han sverger i allefall at han aldri skal bruke de "uorginale" svarte deans pluggene mer.
                              Geir Amund Lindberget

                              Comment

                              Working...
                              X