Announcement

Collapse
No announcement yet.

bil børsteløs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bil børsteløs

    Hei
    har tenkt på å kjøpe meg børsteløs til 1:10 touring bil.
    men så lurte jeg på hvilken motor+esc er best?
    lrp eller novak?
    (sry for off topic men bare måtte spørre modællfly gutta oxo :P)
    |Pico Stick|Great planes spirit arf 2m R.I.P?|
    |Great planes electrostreak|Sagita EPP|Zagi 400x|
    |Zagi 5C|Zagi Tazz|Vertigo 75%|Cobra epp|

  • #2
    Hei,
    Driver primært med RC-flyging og da mest elektro, men jeg har også en interesse for biler. Spesielt synes jeg det er kos å sette meg ned og bygge et bilsett iblant. RTR, nei takk, for å si det sånn...

    Tilbake til temaet. Har en del erfaring med spreke børsteløse oppsett fra fly og måtte jo selvfølgelig prøve ut dette på bil også. Brukte et Novak oppsett (tror det het SS 5800) i en 1:10 touring en kort stund, men ble raskt fristet av heftigere saker. Kikket på oppsett fra Plettenberg, Kontronik, Hacker og Lehner da jeg visste fra før at dette er bra saker. Til slutt endte jeg opp med Kontronik Twist 55 og Jazz 80-6-18. Har montert dette i en TC3 touring og jeg skal love deg at det går helt sykt. Som strømkilde har jeg prøvd både 6 cell NiMH pakker og opptil 4S LiPo (14.8 v). LiPo pakken kan levere inntil 70A og en rask beregning viser at dette nærmer seg 1000W effekt! Dette blir egentlig i villeste laget, men til "rett-frem" speed-runs fungerer det fint. Med rett giring er jeg rimelig sikker på at 100 km/t passeres med god margin. Denne LiPo pakken veier forøvrig ikke mer enn en vanlig 6-cell bilpakke. TC3'en går svinfort med 6 cell NiMH 3700 også og handlingen blir bedre, så denne er nok best til "daglig" bruk...

    Et godt råd er å passe på at dekkene er godt limt til felgen. Med slike krefter er det en smal sak å spinne på alle 4 nærmest uansett hastighet.

    Kan imidlertid nevne at jeg muligens skal selge dette oppsettet etter hvert. Trenger frisk kapital til nye prosjekter.....
    Last edited by voltz; 27-03-06, 10:13.
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"

    Comment

    Working...
    X