Announcement

Collapse
No announcement yet.

flying styro kit P38J Lightning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • flying styro kit P38J Lightning

    Så kom det en ny dame i posten fra Griffin i dag. og for ei dame hehe har foreløbig bare åpnet eska og beundret og sjekket at alt var der og ikke noe ødelagt. har hatt en Alfa modell før. I første øye kast så ser det nesten ut som de kommer fra samme fabrikk. bortsett fra at alfaen er mere montert fra fabrikken. men ved å kikke litt nermere så ser man fort at dette er en mye større fryd for øyet. for ikke snakke om alle posene med skala utstyr som skal monteres. Har ikke bestemt meg for elektronikk enda. det er med monteringsplate for flere forskjellige motorfester. blant annet type GWS med gir. og kostnadsmessig er det mulig jeg ender opp med to 370 med gir. eller Tower Pro Bm 2408-21 å¨2S lipo passer kanskje. Tips mottas gjerne Er med 3blads skala propeller og spinnere og det må jo selvfølgelig brukes. servoer venter jeg på i posten har kjøpt noen towerpro 9grams servoer på qxl som jeg tenkte å se om passet. Er det noen som har spørsmål tips eller gennerelt noe som gjelder FSK P38 så er det bare å fyre løs. her er noen bilder av innholdet i eska så lenge.
    Attached Files
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Er den stor den der Tom ?
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

    Comment


    • #3
      vingespennet er vel 112cm og vekten er oppgitt til maks 600gram den bør da fly veldig fint vil jeg tro er en test og video av den her http://www.hobby-lobby.com/p-38.htm
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        6-700 gram... Da holder det i massevis med et par av de minste av disse: (MFN) ModellflyNytt.no Kanskje det holder med et 2S1200-1800 LiPo mot to ESC`er...? 8-10 A.
        Varioprop med 3-blad nav selvsagt...
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          har ikke funnet noen priser på disse motor max motorene. men ser på¨den testen til modelairplane news så bruker de AXI 2208/34 og 2Slipo. er også det som er anbefalt i manualen. ser at hvis jeg da går for silver edition av de axi motorene og thunderbird regulatorer så kommer jeg under 1000kr og da her jeg også ett oppsett som er veldig snilt i strømmtrekk slik at det ikke treng så dyre batterier.

          Har du prøvd de silver edition motorene til AXI Joo?
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            Nei, har ikke prøvd Silver-Line...

            Griffin hadde MM-motorene, husker ikke prisen (ikke dyre) men har noen av dem selv. En mail dit kan gi svar på om han har flere igjen.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Har du vurdert to CD-ROM motorer? Nok power i massevis. En del arbeid å lage, da.

              Comment


              • #8
                ja har tenkt på cd rom motorer også. men evt å kjøpe to kit da jeg ikke gidder å begynne å rippe ut fra gamle spillere. må jo ha to like også skal sende en mail til Griffin ang de MM motorene for å høre.

                har nå limt sammen vinge halvdelene, tredd innpå midt partiet. og klippet ut og satt på de vakumformede plast dingsene som skal dekke over skjøten. er ikke noe flink med saks/kniv på sånt små arbeide så jeg vet ikke hvor pent jeg får det. men skal nå gjøre mitt beste. Hvis det ser skeivt ut på bildet så kan jeg berolige med at det er ikke limt enda
                Attached Files
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  de MM motorene var ikke å få i norge nå men etter litt testing på hobbyrommet falt valget på 2 sånne. Siden finnes ikke

                  har en fra før som jeg testet med. 2S lipo og de skala propellene som følger med så trekker de ca 9A og krefter er det mer en nokk av. også passer de perfekt til festene som er til flyet. de er nå bestilt for jeg får ikke bygget noe mere før jeg har motorene. foresten kul lyd av de 3blads propellene. blir sikkert enda tøffere med 2 stk
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    en liten prøvemontering for å se at alt passer sammen Er nesten å ta i å kalle dette ARF synes jeg, er mere byggesett. men men skal vel få det sammen. passformen på delene er heller ikke den beste, måtte skjære bort 4-5mm med depron i hullene til staben. og det er ikke så lett å skjære pent når det er sånn "lakk skinn" utenpå depronet. Manualen er ett eget kapittel ok tekst men kunne vært litt mere bilder. det står for eks. at man tar den balsabiten som skal være i cocpiten og til passer den. hvilken balsa bit? er jo flere å velge i som kunne passet der.

                    Ene covlingen datt av også. veldig dårlig limt. men det gjør bare motormonteringen enklere da den normalt skal forgå fra innsiden. tror jeg skal prøve å ta av den andre også.
                    Attached Files
                    Last edited by tyor; 30-03-06, 18:11.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Begynte i kveld med det som skal skjæres ut i plastikk. er jo temmelig mye detaljer. Gikk for den som så vanskeligst ut først, for tenkte at om jeg ikke fikk til den så trengte jeg ikke være så nøye med resten heller dvs det var canopy som stod på tapeten. den består av en gjennomsiktig del og en farget del som skal skjæres slik at det blir rammene som danner vinduene. lett var det ikke men ble bedre en jeg var redd for på forhånd. Litt mere finpuss på kantene så blir det ganske bra. En annen detalj er at det faktisk er med maling også. som blant annet skal brukes på piloten og inne i cocpiten.
                      Attached Files
                      Tom Nohr
                      Tennisveien 9
                      2450 Rena

                      Frsky taranis 9+
                      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                      + diverse små ting

                      Comment


                      • #12
                        fikk motor i posten i dag. en slik tower pro motor. gjorde noen mere nøyaktige målinger og med 2S batteri trekker den 11A med den propellen som følger med flyet. det er en 3blader på 9 tomme, men vet ikke pichen på den. det skulle vel uansett gi meg omtrent 70-80w pr. motor og det skulle vel bli bra. er vel heller ikke noen fare for å brenne opp motrene vil jeg tro. da de skal tåle 15A på 3S.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Jeg holder på med det samme flyet jeg kjøpte 2 stk. Himark C2812-720 fra Moss hobby har testet motorene med et 3 cellers li-po jeg må holde det igjen når det peker rett opp så det er mer en nok motorkraft. Når det gjelder isopordelene er jeg ikke forøyd med utskjæringene i motor podene er det laget hull for symetrisk vingeprofil mens vingen er bortimot flat på undersiden så det er store hull i overgangen, de blir dekket av plast deler som skal skjæres ut men styrken blir redusert. Når det gjelder plastdelene er de av elendig kvalitet tykkelsen varierer mye noe som gjør det bortimot umulig å skjære dem til, enkelte plasser glir kniven gjennom som det skulle ha vært smør mens andre plasser må man spikke som en gal plus at markeringene på kutt linjene er bortimot usynlige og fryktlig skjeve så det er kutting på frihånd prøve delen og mer kutting til den passer og de revner utrolig lett. Å kalle dette flyet en ARF modell er en fornermelse mot alle andre ARF modeller. Så jeg kommer ALDRI mer til å kjøpe et fly fra Flying Styro.

                          Comment


                          • #14
                            hei maxopp. Hører du har omtrent de samme erfaringene som meg når det gjelder kvalitet på settet. er jo stort sett det samme som går igjen på rc-groups også. det blir nok ikke noen flere flying styro på meg etter dette heller. litt synd det er så dårlig kvalitet på delene da skala detaljene og utseendet er utrolig fint. Hvis det går og få det sammen fint da Det værste er nesten motormonteringen. der motoren skal skrus fast på firewallen. så skal denne limes inn fra innsiden etterpå. og blir sittende ca en motorlangde inne i kroppen. også når man har skrudd på propellen, (hvordan man en skal få til det når man ikke kommer til motoren?) så skal spinneren limes fast til bakplata (og både spinner og bakplate er av samme syltynne dårlige plast kvalitet) hvis man må skifte propell hva da. ? nei det egner seg nok best til pynt dette.
                            Last edited by tyor; 01-04-06, 17:23.
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              her er noen bilder av motormonteringen
                              1. hull til propell aksling skåret ut i den på forhånd fast limte covlingen
                              2. motor montert på firewall
                              3. motor og firewall settes inn i kroppen bakfra
                              4. bakplate til spinner og propell montert for å justere avstanden til covlingen
                              5. firewall limes bakfra er jo umulig å komme til fra front pga covlingen. og det er så langt fra åpningene fram til firewallen at jeg har ikke sjans til å rekke den med fingre eller se ordentlig der.
                              6.spinneren limes fast til bakplaten slik at man helt sikkert ikke skal ha mulighet til å skifte propell
                              7. nå løsnet covlingen da jeg skulle skjære hull i den slik at det går an å få limt fra forsiden bare jeg har fått plasert den riktig. kommer til å ta av den andre også slik at jeg helt sikkert får festet firewallene ordentelig.
                              Attached Files
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X