Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger anbefaling om børsteløs kontroller

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger anbefaling om børsteløs kontroller

    Hei

    Kom over denne på ebay og lurte på om det var noe å satse på.
    http://cgi.ebay.com/ESC-10A-7gram-Br...QQcmdZViewItem

    Har ingen erfaring med børsteløs, men syntes dette var veldig billig, MEN er den noe bra? Noen meninger?

    Hvor stor motor kan jeg kjøre på en 10A ?
    Roy Harald Amundsen
    Alias skjefen

    u-can-do 3d Giant med FTL45
    Reactor 3d med 55AX
    hobbico twin star med 2X GMS40
    Extra funtiger med 46 AX
    Flip 25 med 25 FX
    katana v2 70 med 70T
    telemaster med 61.

    edge 540 depron
    no liemit depron

    Esky lama v4
    Kyosho consept 30

    flere crawlere og masse 1:18 biler.

  • #2
    Den ligner veldig på andre regulatorer laget i Kina (TowerPro, m.m.).
    Har kjøpt to TowerPro 15A regulatorer. Den ene gikk opp i røyk, trolig p.g.a. at den ikke taklet turtallet. Den andre lever fortsatt og skal brukes i en A10 med to CD-ROM motorer. Har også hatt en 60A regulator som sendte ut røyksignal ved 20A/4S, selv om den skulle takle 60A/5S. Mange bruker dem og er fornøyd. Personlig foretrekker jeg Castle Creations sine regulatorer, bl.a. p.g.a. muligheten for oppgradering/programmering via PC og meget god kundeservice.
    12V x 10A = 120W, altså egnet til mindre motorer.


    Fred
    Fred Larssen

    Comment


    • #3
      skal man ha billige små regulatorer så har jo griffin thunderbird regulatorene. til en uslåelig pris
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Koster vel egentlig ikke så mye så jeg taper i allefall ikke mye på å prøve en.
        Den er tenkt til 3d depron fly, men pga veldig slank lummebok må jeg ta det stegvis
        Roy Harald Amundsen
        Alias skjefen

        u-can-do 3d Giant med FTL45
        Reactor 3d med 55AX
        hobbico twin star med 2X GMS40
        Extra funtiger med 46 AX
        Flip 25 med 25 FX
        katana v2 70 med 70T
        telemaster med 61.

        edge 540 depron
        no liemit depron

        Esky lama v4
        Kyosho consept 30

        flere crawlere og masse 1:18 biler.

        Comment


        • #5
          Originally posted by skjefen
          Hei

          Kom over denne på ebay og lurte på om det var noe å satse på.
          http://cgi.ebay.com/ESC-10A-7gram-Br...QQcmdZViewItem

          Har ingen erfaring med børsteløs, men syntes dette var veldig billig, MEN er den noe bra? Noen meninger?

          Hvor stor motor kan jeg kjøre på en 10A ?
          I mine øyne: ikke noe å SATSE på. Stor mulighet for at den er dårlig rett og slett. Nødløsning, store muligheter for å kaste penga ut av vinduet...

          Mitt førstevalg: Jeti, meget god software ombord. Ikke Castle, nettopp på grunn av "muligheten for oppdateringer" og kaos og problemer med software. Gammeldagse etterhvert. Men ThunderBirdene fra Castle er et OK valg om man vil ha en rimelig og brukbar ESC og ikke trenger en bråte med settinger. (Noe de færreste har spesielt mye nytte av).

          Hvor stor motor? 100 Watt ca, altså en acromaskin på max 500 gram når batteri og propell matcher resten.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Den bekreft knappen ble litt for fristende.... Endte med at jeg kjøpte en TWM 25A, ble litt tyngre veier 21g. Tenke litt slik at da har jeg en jeg kan bruke på flere og større motorer senere.
            Ender vel opp med å kjøpe en dyrere en når jeg har fått kjøpt alt det andre jeg må ha.

            Ingen som kjenner til et program som fjerner kjøp og bekreft knappen?
            Roy Harald Amundsen
            Alias skjefen

            u-can-do 3d Giant med FTL45
            Reactor 3d med 55AX
            hobbico twin star med 2X GMS40
            Extra funtiger med 46 AX
            Flip 25 med 25 FX
            katana v2 70 med 70T
            telemaster med 61.

            edge 540 depron
            no liemit depron

            Esky lama v4
            Kyosho consept 30

            flere crawlere og masse 1:18 biler.

            Comment


            • #7
              Et program som fjerner "Buy Now"-knappen...? Da er jo all moroa borte
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Originally posted by joo
                Mitt førstevalg: Jeti, meget god software ombord. Ikke Castle, nettopp på grunn av "muligheten for oppdateringer" og kaos og problemer med software. Gammeldagse etterhvert. Men ThunderBirdene fra Castle er et OK valg om man vil ha en rimelig og brukbar ESC og ikke trenger en bråte med settinger. (Noe de færreste har spesielt mye nytte av).
                Har hatt Phoenix 10 regulatorer i to år nå, og skjønner ikke hva du mener med kaos og software problemer. Har også Phoenix 25 og 60.
                På hvilket område er disse "Gammeldagse"?

                Fred
                Fred Larssen

                Comment


                • #9
                  flarssen: Castle er brukbar men slett ikke så bra som det kan virke iflg reklamen. Der har vært problemer med ymse softwareversjoner mot spesielle motorer. Forskjell på CDR/LRK... Blant annet er det problemer å få Klepaker Xtreme til å gå bra med noen software-versjoner.
                  Jeg har målt "støy" på bare de minste foreløpig, (uten å ha sammenlignet spektrum med andre foreløpig), men fant en del utstrålt noe over radiobåndet vårt.
                  Har opplevd støyproblemer på de modellene der jeg bruker CC35 spesielt. Har generelt fått mindre glitching når jeg bytter til f.eks Jeti, uten at jeg har fått somlet meg til å få målt skikkelig (med analysator) hva som stråles ut.

                  Er en del reklamasjoner på CC, kan svi av enkelte FET`er under normal bruk. Det har jeg ikke bare lest mye om på fora men opplevd selv...

                  Så langt har Jeti gitt meg noen hundre RPM mer i forhold til CC og blant andre Hyperion på like oppsett.

                  Har bare 8-9 CC-regulatorer, og for all del ; dem fungerer oftest. Men jeg skal ikke ha flere av dem.

                  Gammeldagse: dem bør begynne å bruke bedre PLCer.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment

                  Working...
                  X