Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor til min Hurricane

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor til min Hurricane

    Jeg holder på å byggen en Hurricane modell fra Mick Reeves. Dette er et fly som jeg vil ha mest mulig i skala, og trenger derfor råd/tips til valg av motor. Jeg har ikke den endelige vekten på flyet enda. Vingespennet er på 205cm.

    Jeg ønsker en motor som gir nok kraft til å dra flyet opp på kortest mulig strekning, og som gir flyet et mest mulig naturlig lydbilde under flyging. Jeg vil helst ikke at det skal høres ut som en motorsag eller en gneldrende liten 2-takter.
    - Frank A -

  • #2
    Ikke akkurat nice-price, men en Laser 150 eller Saito 150 vil uten tvil gjøre en god jobb i denne modellen. Har hatt samme Hurricane'n selv, men den gikk dessverre ut på markedet igjen før jeg fikk flydd den...
    Hangar:
    Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

    "In thrust I believe"

    Comment


    • #3
      Originally posted by voltz
      Ikke akkurat nice-price, men en Laser 150 eller Saito 150 vil uten tvil gjøre en god jobb i denne modellen. Har hatt samme Hurricane'n selv, men den gikk dessverre ut på markedet igjen før jeg fikk flydd den...
      Jeg er ikke ut etter det rimeligste alternativet, men en motor som er driftsikker, og gi mest mulig skala flyopplevelse.

      Dette skal være et fly jeg tar opp på fine dager, hvor jeg ønsker å nyte opplevelsen med det å fly.
      - Frank A -

      Comment


      • #4
        For en del år siden var det en kar som fløy en lik modell, han hadde etter min hukommelse en Laser 180 installert (V-twin 4t) Flott lyd og nok kraft.

        Motoren ble ikke helt skjult av cowling pga V-konfigurasjon så med tanke på det hadde jeg holdt en knapp på Saito 200-220 inline twin. Hvis du vil holde budsjettet nede hadde det nok blitt en 180 single.
        ----------------
        Haldor
        ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

        Comment


        • #5
          Som du sier, kan nok en V-Twin medføre at jeg må kutte mer i cowlingen, noe jeg kanskje ikke ønsker. Trodde kanskje at Laser V-Twin var så mye mindre enn vanlige V-twin motorer, at den ble skjult likevell, men kanskje ikke. Får sjekke litt på målene for en Saito inline twin da kanskje.

          Budsjettet er noe ikke jeg ser på i denne sammenhengen. Her skal flyet være så bra som mulig, men jeg ønsker ikke at motor skal stikke ut over alt heller da.

          Takker for alle forslag, siden jeg er lite dreven i gamet, men ønsker at denne modellen skal bli virkelig bra.
          - Frank A -

          Comment


          • #6
            Har dessverre ikke bilder av nevnte modell så jeg kan ikke sjekke hvor mye som evt. stakk ut av cowling men jeg mener det var ikke spesielt mye. Pottene ligger bak motor så disse stakk såvidt utenfor samt litt sylinder på hver side, gjerne ~flush med cowling.

            Skalamessig (lyd) er twin ett kjempeskritt i riktig retning.
            En kjenning av meg har en 1/5 P51 som har en Saito 200 inline twin i og lyden er bare rå.
            ----------------
            Haldor
            ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

            Comment

            Working...
            X