Announcement

Collapse
No announcement yet.

lim for depron/isopor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lim for depron/isopor

    Har ett lite lim tips her
    Var på ringo for noen dager siden og skulle kjøpe en tube med UHU-por. men de var utsolgt. den hyggelige damen anbefalte noe som heter styrolit i stedet. og da det var en forholdsvis stor flaske til under 50kr så tenkte jeg at den kan da prøves. Har ikke hatt UHU-por selv så jeg kan ikke sammenligne med det. men har bygd noen GWS fly og da brukt GWS lim. dette styrolit limer er gjennomsiktig og lukter det samme som GWS limet. fordelen er at det tørker på 5min selv om du legger på en tykk limfuge. Har nå testet limet litt og er blitt veldig overrasket. kan absolutt anbefale å prøve det.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Interessant dette, klarer ikke å finne noe info om dette limet på nettet. Et raskt søk på styrolit: http://search.kvasir.no/query?q=styrolit&what=web-no styrolit er visst isoleringsmateriale i hus, det mener i allefall kvasir.
    Geir Amund Lindberget

    Comment


    • #3
      Styrolit er isolering for hus? Ja så klart, hva er depron, styrodur, isopor, gniks osv..? Så et stalltips er derfor å oppsøke en bedrift som fremstiller eller selger slike produkter som isolasjon, hør med dem hva dem limer med...Har selv jobbet med isopor..Der brukte vi isoporlim, i industri kvalitet/kvanta....Dvs, om du finner noen som har en "slump" igjen på en kanne, har du ordntlig lim nok til å lime 1.000.000 modellfly...
      Hans P Førde

      Comment


      • #4
        Sidan kan inte hittas
        her er limet hos panduro. dvs da har vel de flest ikke rc hobby foretninger det. jeg kjøpte det som sagt på ringo.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Men hva med kanskje det viktigste av alt... veier den mye?

          Jeg bruker mye UHU por og det fine med den er jo at den ikke veier en dr**t. Til sammenligning bruker jeg gjerne varmlim der jeg må "bygge litt", og den veier jo som bly...
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment


          • #6
            nå her je som sagt tidligere ikke prøvd uhu por. men den ser ut og oppfører seg som GWS limet og vil tro den veier omtrent det samme også. den bare tørker mye fortere.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment

            Working...
            X