Announcement

Collapse
No announcement yet.

WARBIRD MEETING (WEEKEND) 19 og 20 aug. 2006

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • WARBIRD MEETING (WEEKEND) 19 og 20 aug. 2006

    Trondheim modelflyklubb arrangerer Scalastevne for Warbirds på Udduvoll Airport lørdag 19 og søndag 20 august.
    Stevnet er åpent for alle som er medlemmer i NAK/NLF.
    Vel møtt!!

    Scalakomiten i TRMFK.
    John Arne Sagøy
    Scale Warbirds of Norway
    Trønderbataljonen
    www.scalewarbird.org
    No guts, no glory

  • #2
    hallo spitfire. dette gleder vi oss til. står vel kanskje noe mere om det her også http://www.scalewarbird.org/
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Vil tro Øystein legger ut mere på http://www.scalewarbird.org/ når han noe mere stoff. Det er åpnet en egen del bare for Warbirdweekend 2006.
      John Arne Sagøy
      Scale Warbirds of Norway
      Trønderbataljonen
      www.scalewarbird.org
      No guts, no glory

      Comment


      • #4
        vekker liv igjen i denne tråden bare for å minne dere på hvor dere skal reise med warbird ene deres til helga
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Det er så fryktelig langt for meg å reise, skulle gjerne vært der med Spitfire'n hadde jeg bodd i nærheten.

          Jeg regner med det blir masse bilder og kanskje litt film derfra.

          Comment


          • #6
            Skal sørge for mange bilder i hvertfall. får nytt kamera over helga blir sikkert noen som filmer også. etter hva jeg har hørt så kommer det en del folk.

            Ja synd det er så langt Tor Arne for det hadde vært virkelig morsomt å hatt deg og spitfire´n din der.
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Det blir filming. Mye filming. Det er en 3 - 4 mann som skal filme med flere kamraer og satser på å ha en DVD klar før Jul. Det er og en profesjonell fotograf fra en av byens fotobutikker som akkurat er blitt medlem, han har foto ansvaret. Det blir selvsagt mange andre fotografer og.

              Ellers blir annonsert rimelig heftig, med annonse i adressa fredag samt på addressa.no hele uken.

              --
              Øistein Aanensen
              Team Scalewarbird.org

              Comment


              • #8
                Tok noen bilder midt på dagen lørdag. Disse finner man på http://www.setheronline.com/bilder/warbirds
                Last edited by Reidar; 27-09-06, 06:38.
                Eflite P-47 Thunderbolt (Park 480/3S LiPo)
                Graupner Trainer 400 (OS .46)
                CC Lee Cub (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)
                Kyosho Ferias (Tower Pro 2408-21/3S Lipo)

                Comment


                • #10
                  Vel blåst !!

                  Warbird weekend 2006 er ferdig !
                  Gratulerer arrangementskomiteen med et kjempeflott treff!
                  Gleder meg allerede til neste år ( da stiller jeg forhåpentlig vis med warbird jeg også )
                  _____________________
                  Chewbaca
                  _____________________
                  __________________________________________________ ___
                  Jørn Kaasbøll
                  Scale Warbirds of Norway

                  Comment


                  • #11
                    Nå har jeg kommet hjem etter en flott helg på Udduvoll Airfield å må si at jeg smiler enda. Selvom jeg har hvert med å orge litt rundt dette stevnet så må jeg si at vi har hatt ett utrolig fint treff her i Trondheim også. Jeg har faktisk brille skille.(Det sier litt om været) Vi var så heldige å få RC-Flight på besøk. De hadde med seg sin Bronco og en Mentor. Og selvfølgelig Rune Nessen. Han hadde en travel helg som han vanligvis har. Mange fine fly i luften og jeg jomfru tur med en Jungeister 1/3 scala. Med litt knall skudd som flakk fikk vi litt liv i stevnet. Dette må gjentas å det var en kjempe fin måte å avslutte modellfly karieren i Trondheim på for nå.
                    Mvh.

                    Ole Chr. Espedal
                    __________________
                    Scale Warbirds of Norway
                    www.scalewarbird.org
                    __________________
                    Kyosho Piper Cub
                    Hangar 9 P-51 Mustang
                    Great Planes Super Decathlon
                    Hirobo Shuttle Plus
                    Top-Flite P-40E Gold Edition
                    Kyosho Jet Illusion
                    Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                    Mini Mag (Trainer for min far)
                    E-Flight AT-6 Harvard

                    Comment


                    • #12
                      Mer skala

                      Mange flotte bilder av flotte skalafly. Blir fristet til å delta neste gang Trist når slike kjærrer må bite i gresset pga teknisk feil, men det er jo en del av "gamet". Gratulerer med fint arrangement!

                      Men jeg gjør meg noen refleksjoner... Med så mange fine skalafly rundt forbi, er det merkelig stille under skalaspalten her på Modellflynytt, med noen hederlige unntak da

                      Jeg er helt sikker på at det sitter mange rundt om i de norske hjem og legger ned time etter time på fine skalamodeller. Hadde vært fint om flere delte erfaringer her på nettet.

                      PS:
                      Var forresten på Gardermoen på lørdag. Fantastisk oppvisning med modell helikopter og 1/2 skala Pits. Bra reklame for modellflysporten
                      http://www.phoenix-rc.org/
                      http://www.glamdalrck.net
                      http://www.scalewarbird.org/
                      ---------------------------------------------------
                      Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                      Comment


                      • #13
                        Bra jobba

                        En stooor tommel i vært for gutta som har stått for årets WarbirdWeekend i Trondheim. Meget bra gjennomført stevne Både piloter og publikum har koset seg stort hele dagen.

                        Var så heldig å få vandre rundt inne på stripa og filme og ta litt bilder i dag. Etter alle trodde dagen var over, og alt jeg hadde av film og fotoutstyr var pakke inn i bilen skjedde en morsom liten episode. Etter ca 100 touch&go trillet det høyre landingshjulet pent og rolig avgårde på bakken, mens flyet tok av igjen. Eieren stakk og hentet hjulet, mens vi andre ventet på hvordan det hele skulle ende.

                        Som nødløsning måtte jeg bruke min Ixus 750 som jeg hadde i beltet. Derfor litt dårlig film.

                        Pilot er Rune Ness.
                        http://aitel.hist.no/~torbjorn/model...ww-2006-01.wmv

                        Må si at Warbird aldri har vært min greie. Men etter denne helga så klør det i fingra etter en warbird for å få være med til neste år.
                        Tror ikke jeg er alene om det. Jeg snakket med mange nyfrelste som skulle hjem og se seg om etter egndede modeller for å delta til neste år. Jeg gleder meg i alle fall allerede til neste år
                        Mvh
                        Torbjørn Gustafson
                        www.trmfk.no



                        Will fly for food

                        Comment


                        • #14
                          404-feil - Denne siden finnes ikke - CEWE.no

                          Her er en liten link med noen flere bilder fra helgens Warbird Weekend.

                          Jeg skal være litt enig med deg der Jan_petter. Lite som skjer på forum men det skjer jo da mer på stripa å det er jo bra Men hadde hvert artig å se å høre hva folk holder på med.

                          Jeg, for min del begynner på en Top-Flite P-40E til høsten. Ikke en allverdens skala modell men den kan jo bli fin den også. I alle fall bedre å stille med den på ett warbird weekend enn en ARF.

                          Men uansett så er det topp å fly en warbird på ett sånt stevne. Mitt første bye the way.
                          Last edited by o-esped; 21-08-06, 06:16.
                          Mvh.

                          Ole Chr. Espedal
                          __________________
                          Scale Warbirds of Norway
                          www.scalewarbird.org
                          __________________
                          Kyosho Piper Cub
                          Hangar 9 P-51 Mustang
                          Great Planes Super Decathlon
                          Hirobo Shuttle Plus
                          Top-Flite P-40E Gold Edition
                          Kyosho Jet Illusion
                          Caimbrian Funfighter P-51 Mustang (Under Konstruksjon)
                          Mini Mag (Trainer for min far)
                          E-Flight AT-6 Harvard

                          Comment


                          • #15
                            TF's P-40 er et godt utgangspunkt for en skalamodell, og som kan bli veldig bra avhengig av hvor mye arbeid som legges ned. Hvor mye skala avgjør man jo selv Har en TF GS P-51D liggende, som jeg gleder meg veldig til å begynne på, må bare bli ferdig med TF's DC-3 først Godt å se at dere har vært så flinke med foto/film. En fin trøst for de som ikke kom seg til Trondheim
                            http://www.phoenix-rc.org/
                            http://www.glamdalrck.net
                            http://www.scalewarbird.org/
                            ---------------------------------------------------
                            Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                            Comment

                            Working...
                            X