Announcement

Collapse
No announcement yet.

seperat gyro på micro heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • seperat gyro på micro heli

    har en gyro liggende så jeg tenkte å koble på en annen mottaker og to fartskontroller på dragonfly helien min for å kunne bruke en annen sender da walkeraen har pcm. er det noen som har noen tips om hvordan det bør kobles opp eller er det bare å kjøre rudder kanalen til gyroen og fra gyroen til fartsregulatoren til halen ?

    må bare få berømme Elefun litt her samtidig. sende dem en mail om 4kanals mottakerene til e-sky fungerer på andre sendere, da den er veldig billig. her er svaret jeg fikk:

    Hei!
    Vi vet ikke
    Regner med det, men dersom du er interessert i å finne det ut for oss så kan du få en gratis!
    Tror den skal fungere med GWS krystall, og selvfølgelig med E-Sky.
    Regner ikke med at det er allverden av rekkevidde

    mvh
    knutJ
    Elefun radiostyrt, hobby & fritid


    Det er slik vi liker var ikke sein med å svare ja så den er nå på vei i posten
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    Hei Tyor,

    Det er ihvertfall slik jeg har koblet den på min FP piccolo. Gyro inn i rudder kanalen og kontrolleren inn på gyro. Hvis begge kontrollerene har BEC kan det lønne seg å dra ut den røde ledningen på servoledningen til en av de slik at bare en er aktiv.

    Flott av Elefun det der! Har hørt mange gode ting om servicen på Elefun, og de er flinke til å ta inn kule produkter
    Hvor er lipoen din a?

    www.airheads.no
    www.bmk-rc.com/

    Comment


    • #3
      ja de skal jeg prøve det sånn. den ble sendt i dag som brev, så kanskje jeg har den på lørdag. Og hvis den e-sky mottakeren fungerer på andre radioer så er det jo ett billig alternativ til små fly/heli. koster jo bare 149kr og noe dårligere en GWS mottakerene kan den jo ikke være. gir beskjed her når jeg har fått prøvd den. har tenkt å bruke en ics300 på hovedmotor og en ics50 på hale. kobler da bort bec på hale regulatoren tenker jeg. er det noen problemer med at halen starter av seg selv når man gjør det sånn.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Halen oppfører seg litt rart på bakken, men hvis gyroen er satt riktig skal det funke greit i lufta. Vet ikke hvordan den ESC'en din er men min CC må armeres før halen virker (holde haleror til venstre i et par sekunder).
        Hvor er lipoen din a?

        www.airheads.no
        www.bmk-rc.com/

        Comment


        • #5
          skjønner. de er vel slik at de må armeres de GWS esc ene også i hvertfall den ics300 for den har jeg en fra før. hvor har du plassert gyro og mottaker. hadde tenkt å sette gyroen der 4-1 boksen sitter nå. men vet ikke helt hvor det lønner seg å sette nottakeren. når vel kanskje ikke disse helien likt oppbygd heller så det blir vel litt forskjellige plasseringer.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #6
            fant ett skjeme på rcgroups der har de tatt bor både + og - og har bare signal ledningen fra gyro til hala esc. trodde - ledningen måtte være med.
            Attached Files
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Tror det blir ett fett om du tar bort den ene eller begge, men begge ESC'ene har jo felles "jord" til batteriet så da holder det vel med den gule/orange ledningen. Jeg har bare tatt bort den røde.

              La ved et bilde som viser hvordan jeg har lagt komponentene. Begge ESC'ene ligger oppå hverandre og så mottageren rett over batteriet. Dette er en Hyperion 4 kanals motager med såkalt Berg teknologi som er helt genial på hvordan den håndterer glitching. En enklere mottager ville jeg prøvd å plassere så langt unna ESC'ene og ledningene til motorene som mulig - blir ikke akkurat enklere når det er to av de
              Attached Files
              Last edited by Lorents; 12-04-06, 23:33.
              Hvor er lipoen din a?

              www.airheads.no
              www.bmk-rc.com/

              Comment


              • #8
                da har jeg fått den e-sky mottageren og den fungerer fint på vanlige fm sendere blir intresant og se hvor bra den er på rekkevidde og evt hvor følsom den er for forstyrrelser. men til 149kr skal man vel ikke forvente det beste heller. men kan jo være ett alternativ til mindre fly også. vil nå tro den sikkert er like bra som GWS sine er foresten ikke 4kanaler heller som jeg skrev i første post. er 6 kanaler

                HAr det noe å si hvor gyroen er montert på heliet. tenker på om det lønner seg å montere den på den platen forran der 4-1 boksen sitter orginalt eller om jeg skal sette den der hale bom går ut av kroppen.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  Jeg fløy en E-Sky 4i1 boks med JR radio og JR krystall et års tid, funket fint.
                  Laman funker det ikke på. Rekkevidde var ikke et problem da den ikke skal langt bort før den er borte for å si det slik...

                  Comment


                  • #10
                    nei regner med rekkevidden er mer en bra nok til dragonfly´en. men hvis den ser ut til å fungere bra så kan det jo også være ett billig alternativ til små depronfly osv.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment

                    Working...
                    X