Announcement

Collapse
No announcement yet.

Boomerang XL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Boomerang XL

    Fløy et nytt fly igår. Det var tenkt som et fly som kan bli brukt på andre plasser enn de som har asfalt, og det ser ut til å holde stikk.
    Brukte ikke mere enn 30 meter på å komme i lufta, og når det først var airborne, så var det to klikk på ballanserorstrimmen. Resten gikk av seg selv.
    Stødig, og med stort fartspotensiale, viste det seg.
    Det eneste negative, er litt for myke fjæringer på hovedleggene.
    Men fabrikaten er kontaktet, så de lager nye fjærer for HD-bruk ganske snart.
    2,4 meter vingespenn, og 2,5 meter lengde. Vingen deles i tre, så det får plass i Omegaen.. (Men ikke så mye annet)
    Fullakrobatisk, uten noen skumle tensenser.
    Et bra kjøp, om en er ute etter et ARF kosefly.
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

  • #2
    Prøver å legge inn et bilde...
    Mvh
    Gudmund

    Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
    Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

    Comment


    • #3
      Kjempebra, Gudmund!

      Har lest at den får mye skryt i utlandet også...
      Virker som en ideell STOL jet.

      Kommer du (og flyet) på jet-treffet på Rena til helgen??
      Mvh. Ståle
      http://www.jetsofnorway.no/

      Comment


      • #4
        Joda, den fløy fint den Boomerangen, tror ikke det skal by på noe problemer å fly den på 110 meter gress nei. Hvordan ble forresten kvaliteten på videofilminga? Tror kameraet ditt sleit litt med fokuseringa imot de grå skyene.

        Legger ved ett bilde jeg tok med mobilen av pilot og modell etter endt jomfrutur.
        Attached Files
        Arngeir Blakseth

        Comment


        • #5
          Tøft fly, grattis!
          http://www.friesianflyer.co.uk/video...gXLhighres.wmv
          Acro
          Rolls-Royce Merlin - Pure AirGasm

          Comment


          • #6
            Boomerang

            Hei

            Denne modellen er så stor at den heter Boomerang XXL i Tyskland, altså to X`r.
            Har du kjøpt den inn fra Tyskland Gudmund?
            Last edited by Guest; 19-04-06, 17:49.

            Comment


            • #7
              Jo, flyet er greit det, faktisk det beste innen ARF jeg har sett.
              Kjøpte det fra Nederland, Digitech Electronics.
              Veldig grei å handle med den karen.
              For den som vil raskt i lufta, så kan det sies at han på Digitech, fikk det i lufta på to dager..
              Jeg skrev isted at det eneste negative var fjærene på understellet, men jeg glemte da understellsinnfestningen.. Da jeg kjøpte flyet, var det som var innlimt altfor svakt, men det fulgte med oppgradering så det holdt.
              Understellet er ekstremt kraftig, og bør vel stå i stil med det det skal skrues fast i..? Men det er det nå. Jeg bygde om motorfestene også, for motoren er i det aller øverste laget til flyet. La carbon med en finurlig vakuumteknikk, både over og under det eksisterende treverket, og godt opp i sidene.
              Har også puttet inn 2 x 35 watts halogenbelysning i front av bommene, av samme type som jeg har i stua, bare med mindre diameter på pæra. Det lyser noe alldeles xxxxx...
              Røykanlegg med 1,5 liter guffestoff har jeg også lempa oppi.

              Det er vel unødig å si at det er god plass oppi der. Tank er en Byron fuelkanne
              som jeg fikk av en kompis. (Kanna var faktisk full også..)

              Jeg brukte lang tid på å få det ferdig, men mye av det var venting på servoer, og div annet utstyr. Ei uke er helt realistisk.

              Høyderoret er delt i to, med 1 stk Futaba 9151 på hver halvdel.
              Sideror har fått to Hitec 68ettellerannet carbonite servoer, og på ballanserora og flaps sitter fire Hitec 5595 TG.
              Har fire Lipo batterier ombord. Ett på 4000 Mah til ECU (tre celler), to på 3200 til Powerbox/RX (to celler), og ett trecellers på 1500 til lysene. Alle de store er Kokam.
              Bruker ventiler fra Jet Tronic både på luft og gass/fuel, og kommer aldri til å bruke noe annet heller.

              Så jeg ser fram til mange fine turer med dette flyet fremover. Det ser lovende ut. De sier de har flydd med høy AOA i 30 km/h i vindstille med XL`en, uten at jeg lover at jeg gjør det samme. Men prøve og øve, ja se det er en helt annen sak..
              Jobber annenhver helg, så det stemmer ikke denne helga heller med Rena. Men sånn er det. Får heller ta det med på jobb, har 1600 x 45 meter der

              Får ikke til å laste opp bilder her..

              Video OK ..
              Last edited by Soarer; 20-04-06, 00:37.
              Mvh
              Gudmund

              Greit med skygge, så lenge det er fra en Cumulus..
              Har muligens noe med for mye lynlim å gjøre.

              Comment

              Working...
              X