Announcement

Collapse
No announcement yet.

regulator for 1S Li-Po

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • regulator for 1S Li-Po

    sitter og ser på en PJS motor som heter 1LiMoCo. den er beregnet for 1S lipo pakker. problemet er at jeg ikke finner noen regulatorer som har cut off til 1S lipo. noen som vet om noen som takler det?
    Jørgen Wake Stensen
    Bodø MFK
    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

  • #2
    uten å sid et helt sikkert tror jeg st regulatorene kan brukes. men de er vel kanskje litt tunge til ett slik prosjekt. regner med det er til ett lett fly. de er oppgitt til å kutte når spenningen kommer 70%(tror jeg) under det den var når du startet. litt dumt da batteriene må være fulladet når du begynner ellers blir de tappet ut for mye
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      ja... har lyst til å sette dette i en Micro Blade. litt håpløst at de må være helt oppladet. oppsettet trekker 6,5A ifølge hjemmesiden til PJS
      Jørgen Wake Stensen
      Bodø MFK
      Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

      Comment


      • #4
        Denne klarer det, men er selvsagt ikke rimelig: 404 Not Found
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          har sett den, men den kostet dobbelt så mye som planlagt. hva med hyperion 10 regulator og E-Meter? programere Ni-Cd/Mh cut off til 0,9V/Cell, slik at den dekterer 4,2V som er fulladet Li-Po celle. det tilsvarer 3 nikkel celler (3,6v). med 0,9V/cell cut off blir det cut off på 2,7V eller er dette lite? noen som har tro på teorien min? eller er jeg helt på jordet?
          Jørgen Wake Stensen
          Bodø MFK
          Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

          Comment


          • #6
            Originally posted by jørgen123
            har sett den, men den kostet dobbelt så mye som planlagt. hva med hyperion 10 regulator og E-Meter? programere Ni-Cd/Mh cut off til 0,9V/Cell, slik at den dekterer 4,2V som er fulladet Li-Po celle. det tilsvarer 3 nikkel celler (3,6v). med 0,9V/cell cut off blir det cut off på 2,7V eller er dette lite? noen som har tro på teorien min? eller er jeg helt på jordet?
            Cut off er en ting. En annen ting er forsyningen av elektronikken i regulatoren. Er ikke så sikker på at den vil fungere med en spenning ned mot 3V.
            Den regulatoren du nevner, krever eksempelvis at den kobles til et kjørebatteri på minst 6V for å kunne programmeres via PC kabel.

            Fred
            Fred Larssen

            Comment


            • #7
              Hvorfor ikke bare finne en motor som liker seg på 2 celler og være fornøyd med det? Er det en spesiell grunn til at du ønsker å kjøre på bare en celle? Glem heller ikke at en vanlig mottaker liker å ha mer enn 4V for å fungere.
              Arngeir Blakseth

              Comment


              • #8
                Tittet på den PJS-motoren... trodde det var snakk om en extremt lett sak men den veier jo 27 gram AXI sin 2204/54 er jo lettere for ikke å snakke om denne: 404 Not Found på 17gram. Kan kjøre på 2S LiPo begge.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  men et 1S og 1limoco vil være lettere enn axi 2212/54 og 2S batteri
                  William Jul Ringkjøb
                  Bodø MFK

                  If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

                  Comment


                  • #10
                    hva med denne http://www.hobbykong.com/comersus6f/...idProduct=2037 ?

                    Veier 31 gram, 16$. kanskje litt tung? skal bruke den i et 150 grams fly på 2s. billig er den i alle fall.. kan gi 300 gram thrust
                    Alf Surdal
                    Hovsherad

                    Comment

                    Working...
                    X