Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gikk på en smell, jeg...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gikk på en smell, jeg...

    Nærmest impulskjøpte en ESM Katana 2m av Mr. Aanvik fra RC-Flight i kveld.
    Har jo hatt lyst på en 2m-fugl en stund så kan vel ikke kalle det et direkte impulskjøp heller...

    Uansett... Nå begynner det vanskelige. Hva slags motor, servoer, elektronikk jeg skal putte i den.

    Av motor vurderer jeg foreløpig ROTO 35 V, ROTO 35 Vi eller MVVS 35.

    Innspill og tips mottas med takk!
    €$p€n £

    Her kunne det ha stått en laaang skryteliste....

  • #2
    Enklest: OS 160FX, APC 19x8W.
    Ola
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Hvis man vil bruke en formue på drivstoff så er os'en fin den, men hva er poenget nå som det er så mange fine bensinmotorer å velge mellom Mvvs har jeg lest utrolig mye om på utenlandske forum. Hvor mye skal vekten bli flyklart på dette flyet? Er mvvs45 motoren for tung?
      Geir Amund Lindberget

      Comment


      • #4
        Originally posted by galmania
        Hvis man vil bruke en formue på drivstoff så er os'en fin den, men hva er poenget nå som det er så mange fine bensinmotorer å velge mellom
        Jepp... har mest lyst på bensinmotor, ja!

        Originally posted by galmania
        Mvvs har jeg lest utrolig mye om på utenlandske forum. Hvor mye skal vekten bli flyklart på dette flyet? Er mvvs45 motoren for tung?
        I følge RC-flight er tomvekten på flyet 3,9 kg.
        Totalvekt fra 5,5 kg.

        Vet ikke om MVVS 45 blir for tung... men prisen er også en del høyere.
        €$p€n £

        Her kunne det ha stått en laaang skryteliste....

        Comment


        • #5
          Jeg holder på å sette sammen en Funtana Pro fra Exlusicve Modellbau. Den er på 2 meter og skal ha en flyklar vekt på 4,5 kg. Altså en god del lettere en hva som kanskje er vanlig.

          Av motor så har jeg en 3w 28 som skal i snuten på den. Har også en helt ny Us engine 28 motor hvis du er interrisert, pm i tilfelle.
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

          Comment


          • #6
            Katana (og Funtana) 2M motor

            Hei-
            Vi flyr begge disse modellene med Moki 30ccm bensinmotor og KS canister pipe:
            Propell APC 19 - 20x8W, vekt 1290g, 4hk DIN. Rått nok..
            Ellers flyr vi Katana 2M med Hacker C50 elektrooppsett og APC 20x10E, og på glowsiden vet vi at Moki 180 2t og Saito 220 4t ikke akkurat er for svake de heller. OS 160 eller Irvine 150 er sikkert også bra til "normal" acro. Glowmotorene er fortsatt en god del lettere, men så bruker de jo glowfuel og ikke bensin (eller strøm) da..
            Richard Blindheim
            RCFLIGHT




            Originally posted by Isak
            Jeg holder på å sette sammen en Funtana Pro fra Exlusicve Modellbau. Den er på 2 meter og skal ha en flyklar vekt på 4,5 kg. Altså en god del lettere en hva som kanskje er vanlig.

            Av motor så har jeg en 3w 28 som skal i snuten på den. Har også en helt ny Us engine 28 motor hvis du er interrisert, pm i tilfelle.
            Attached Files
            Last edited by Outlaw; 27-04-06, 07:28.

            Comment


            • #7
              Jeg burde vel egentlig ikke blande meg inn i denne debatten, men bare nøye meg med å nevne at jeg setter opp en sånn Katana med en Moki 30 ccm bensin.
              Med bakutblås sammen med en Krumscheid canister inne i pipetunellen ser den ut til å passe perfekt.

              Ellers, lykke til med modellen.


              Kjell Aanvik
              www.rc-flight.com

              Comment


              • #8
                Originally posted by Eureka
                Jeg burde vel egentlig ikke blande meg inn i denne debatten, men bare nøye meg med å nevne at jeg setter opp en sånn Katana med en Moki 30 ccm bensin.
                Med bakutblås sammen med en Krumscheid canister inne i pipetunellen ser den ut til å passe perfekt.
                Kunne vært interresant å høre fra deg når du har fått modellen i lufta... evt. sett den "live".
                Hvor har du evt. planer om å fly den? Phoenix? Vingtor?
                €$p€n £

                Her kunne det ha stått en laaang skryteliste....

                Comment


                • #9
                  Jeg kommer nok til å fly på Phoenix.
                  Der er det åpent på søndager, det er ikke flyplassen til Vingtor

                  Comment


                  • #10
                    hva med elektro? PJS 3D 10 000, 10kg trekk på 22x12 og 60 A på 10 celler Li-Po, den veier bare 740g motoren og koster 1200,- hos griffin.
                    http://www.czpjsza-motory.cz/produkt...00_graf_en.jpg
                    Jørgen Wake Stensen
                    Bodø MFK
                    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

                    Comment


                    • #11
                      Er vel ikke prisen på motoren som teller i slike oppsett. 2 stk 5s 5000mah (1 10S pakke) kommer vel på 4-5 tusen. DET er dyrt det! Er et årsbudsjett alene det.
                      Geir Amund Lindberget

                      Comment


                      • #12
                        Men så varer de gjerne 2 sesonger også da med fornuftig bruk. Og så slipper du ett fly som rister seg selv i småbiter, eller er nedgriset i olje.

                        AXI 5330 vil også fungere meget bra på 10S i ett sånt prosjekt.
                        Arngeir Blakseth

                        Comment


                        • #13
                          Bensinmotorer er ikke billige de heller ut fra det jeg kan se. Særlig med ekstra eksosanlegg.

                          Om man kjøper batterier og motor til bare ett fly og ikke kommer til å bruke batteriene i flere modeller så er det dyrere med elektro. Om man bruker samme batteriene i mange modeller så er det plutselig mye billigere. Jeg bruker samme pakker i alle de store og mellomstore modellene mine.

                          Man får bruke det som passer en best og det en liker å holde på med.

                          Comment

                          Working...
                          X