Announcement

Collapse
No announcement yet.

Short Skyvan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Short Skyvan

    Hei folks. Er den noen her på forumet som kan gi meg noen tips om det finnes byggesett eller event. tegninger og oppdrive av Lasteflyet: Short Skyvan ? Jeg vet Hobbyteknikk på Ski i sin tid hadde et byggesett av denne modelllen.

    Er ute ett byggesett eller tegninger i v.sp: 220cm-320cm sånn cirkus.
    Har lett over alt på nettet syns jeg men greier ikke finne noe.

    Takknemlig for tips og linker til f.eks. forhandlere hvis det finns noen da ?

    Mvh Roy............

  • #2
    Originally posted by Baltazar
    Hei folks. Er den noen her på forumet som kan gi meg noen tips om det finnes byggesett eller event. tegninger og oppdrive av Lasteflyet: Short Skyvan ? Jeg vet Hobbyteknikk på Ski i sin tid hadde et byggesett av denne modelllen.

    Er ute ett byggesett eller tegninger i v.sp: 220cm-320cm sånn cirkus.
    Har lett over alt på nettet syns jeg men greier ikke finne noe.

    Takknemlig for tips og linker til f.eks. forhandlere hvis det finns noen da ?

    Mvh Roy............
    Det var en utstillt på ModellflyShow 2004 (Øvrevoll) i BusyBee drakt, men jeg vet ikke hvem den tilhørte. Lastefly du liksom. Jeg har selv hatt gleden(?) av å være passasjer på overnevnte utgave som nå visstnok befinner seg i Afrika et sted .

    Fred
    Fred Larssen

    Comment


    • #3
      Her er den Fred/pappa snakker om, fra utstillingen på Øvrevoll
      Har desverre ikke tydligere bilde av lappen med detaljer.
      Attached Files
      Last edited by erlend; 28-04-06, 15:43.
      Run, live to fly, fly to live, aces high!
      Erlend Larssen

      Comment


      • #4
        Short Skyvan

        Ok, takk for innspill. Men er det ingen her på forumet som vet om det finnes byggesett i handelen av dette flyet ?

        Comment


        • #5
          Byggesettet som Hobbyteknikk engang i tiden hadde, kom fra engelske "Cambria", og krevde to .40-.45motorer. Firmaet og innehaveren er historie for flere år tilbake, dessverre. Jeg solgte et tilsvarende sett nordover for ca ti år siden, da jeg en kort periode skjønte at jeg neppe ville bli to hundre år. Byggesettet var tradisjonellt balsa/ply konstruksjon, med noe vakuumformet plast, bl.a full cockpitinnredning. Alt var av meget fin kvalitet..
          Bygger bedre enn jeg flyr...
          ARF? Nei takk!

          Comment


          • #6
            For rundt ti femten år siden så var det en som het steinar thoresen i Alta som hadde en sånn.. Pent fly, men vet ikke hvor man får tak i den. Tegninger til modellen på bildet vet jeg om tror jeg hvertfall
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Kjenner han som eier modellen på bildet fra Øvrevoll. Sjekk din PM Baltazar, jeg har sendt deg epost-adressen hans.

              Den modellen som er avbildet er dog en del mindre enn 2-3 meter som blre nevn. Er ikke sikker på størrelsen egentlig, men motorene er en eller annen plass mellom .25 - .40 - størrelse. Han har forøvrig bygget en mindre utgave også som ser helt identisk ut, men som flyr på 2 stk. speed 400-motorer og 3s-2000mAh LiPo.

              Comment


              • #8
                Firmaet og innehaveren er historie for flere år tilbake, dessverre.
                ???
                Velkommen til Hobbyteknikk as

                Comment


                • #9
                  Skyvan er artig fly. Jeg lagde tegninger og bygde en for Speed 400 i 1997. Det tok vel ikke stort mer enn tre-fire kvelder å tegne og bygge modellen på ca 1,3 m vingespenn. Hadde fotoapparat inni også.

                  Hadde vært interressant å bygd en større Skyvan nå. Det er veldig lett å konstruere de selv på grunn av den enkle kroppen og fordi vingen har konstant korde.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Per
                    Ikke mye hjelp i å svare på innlegg, når folk leser bare annenhver linje..
                    "Cambria" (models) og innehaveren er dessverre historie for lenge siden, Hobbyteknikk lever (med ny innehaver og nye lokaler), men hvis produsenten er borte hjelper det vel lite? Nå er jeg tom for teskjeer..
                    Bygger bedre enn jeg flyr...
                    ARF? Nei takk!

                    Comment


                    • #11
                      Da må jeg beklage misforståelsen.
                      Skal lure på hvor du har gjort av resten av teskjeene?

                      Comment


                      • #12
                        Hva med å bygge fra tegning, eller modifisere en tegning til dine ønsker?
                        Tegning til Skyvan finner du her: Plan Trainers

                        Legger også ved noen zippede tegninger!

                        Ben_E
                        Attached Files
                        Last edited by Ben_E; 22-05-06, 15:46.
                        Ben-Erik Ness
                        Bergen Modellflyklubb

                        Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                        www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                        http://www.bmfk.no
                        http://www.jetsofbergen.no

                        Comment


                        • #13
                          Her er enda en tegning jeg kom over på et tysk nettsted:

                          404 Not found - Amateurfunk 2022 - VTH neue Medien GmbH

                          Den er i skala 1:15 med et vingespenn på 115 så du får bygge den dobelt så stor som på tegningen så har du størrelsen du søker!!

                          Ben_E
                          Ben-Erik Ness
                          Bergen Modellflyklubb

                          Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                          www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                          http://www.bmfk.no
                          http://www.jetsofbergen.no

                          Comment

                          Working...
                          X