Announcement

Collapse
No announcement yet.

CG på easy glider?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CG på easy glider?

    Etter en del problemer med bec som kutter i lufta og til slutt brant opp så har jeg tenkt å bygge om easyglider electric til reint seilfly. er jo på hang det blir brukt uansett. men har klart å rote bort manualen så jeg vet ikke hvor CG skal være. Får heller ikke til å laste ned fra multiplex. så hvis noen av dere som har flyet kan kikke i manualen så hadde det vært kjempefint.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

  • #2
    fikk til å laste ned manualen til slutt etter fjerning av suspekte ting på dataen og en restart
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #3
      Easyglider.

      Originally posted by tyor
      Etter en del problemer med bec som kutter i lufta og til slutt brant opp så har jeg tenkt å bygge om easyglider electric til reint seilfly. er jo på hang det blir brukt uansett. men har klart å rote bort manualen så jeg vet ikke hvor CG skal være. Får heller ikke til å laste ned fra multiplex. så hvis noen av dere som har flyet kan kikke i manualen så hadde det vært kjempefint.

      Du kan ta utgangspunkt av CG (Senter of gravity) skal ligger 1/3 av vingen.
      M.V.H
      Kim-Andrè
      Kimvag@hotmail.com

      Alt Flyr.....Det trenger bare stor nok motor

      Comment


      • #4
        fant manualen til slutt og der står det 70mm fra forkant. jeg har drevet å flydd med cg 85mm fra forkant, kanskje ikke så rart jeg synes jeg må gi dykkror hele tiden vet ikke hvordan 70mm blir i forhold til 1/3 av vingen skal sjekke det etterpå.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        Working...
        X