Announcement

Collapse
No announcement yet.

Endelig! F-104 starfighter er kommet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Endelig! F-104 starfighter er kommet

    Endelig er min nye "leke" ankommet. F-104 Starfighter fra Jetwelt i Tyskland. Her er noen bilder av settet, kun tapet sammen for anledningen
    Attached Files

  • #2
    Nydelig!
    Helt fantastiskt nydelig!

    Må innrømme at jeg er ganske svak for F-104, et utrolig flott fly som var langt forrut for sin tid.

    Har en Starfighter stående på skolen, fullstørelse den da..

    Hvordan er planene for utstyr i denne modellen?
    Og tør jeg spørre om prisen..?
    -
    Jan-Ove Sandnes

    Modeller:
    Align Trex 600E Pro (Vbar)
    Align Trex 450 Pro (Vbar)
    MPX Funjet
    MPX Dogfighter
    Hotliner i bestilling...

    Comment


    • #3
      Utstyr

      Hei

      Tror det blir bra, ja.

      Jeg skal ha en Simjet Nexus 17 kg. thrust. Regner med å bruke Hitec digitale servoer, tenkte jeg skulle prøve de med carbonite drev.

      Jeg har tenkt å lakkere den i samme fargeskjema (grønn) som den dere holder på å få flyklar igjen i Bodø.

      Du tør sikkert å spørre om prisen, men tror du jeg tør å svare? Tenk om kona skulle slumpe innom denne siden.

      Legger ved ett bilde av retracten
      Attached Files
      Last edited by Guest; 10-05-06, 18:45.

      Comment


      • #4
        hehehe

        Hehehe ser man det... Dette blir jo bare bedre og bedre! Lykke til
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Hei

          Nå er heli min greie, men fytti rakkern for ei nydelig "kjerre". Det må jo være bra, når man tar seg selv i å smile av synet???
          Kunne heller ikke la være å legge merke til alt ugresset i oppkjørselen din.....godt å se hvo prioriteringene ligger....plutselg var jeg ikke alene om disse grønne "tustene"...hoho

          Lykke til med den nydelige "dama"
          Anders Bruneberg
          Raufoss

          Comment


          • #6
            Originally posted by pepsimannen
            Hei

            Tror det blir bra, ja.

            Jeg skal ha en Simjet Nexus 17 kg. thrust. Regner med å bruke Hitec digitale servoer, tenkte jeg skulle prøve de med carbonite drev.

            Jeg har tenkt å lakkere den i samme fargeskjema (grønn) som den dere holder på å få flyklar igjen i Bodø.

            Du tør sikkert å spørre om prisen, men tror du jeg tør å svare? Tenk om kona skulle slumpe innom denne siden.

            Legger ved ett bilde av retracten
            Har ikke sett den de holder på å gjøre klar inne på flystasjonen (637 tror jeg det er den heter), det er vel en to-seter.
            Men vi har en annen Starfighter stående på skolen (tail nr. 800), hvis du skulle være interessert i detaljer så kan jeg skaffe massevis av det.

            Uansett, er et flott fargeskjema på de norske flyene, og vil tro modellen kommer til å bli like flott!
            -
            Jan-Ove Sandnes

            Modeller:
            Align Trex 600E Pro (Vbar)
            Align Trex 450 Pro (Vbar)
            MPX Funjet
            MPX Dogfighter
            Hotliner i bestilling...

            Comment


            • #7
              Hallo.
              Snerten kjerre!!!!!
              Er nok ikke lenge før jeg står på døra og klorer,for å se/klå på den.
              Snakkes.
              Truls
              -------------------------
              Morro er det lell............?

              Comment


              • #8
                Helt rått, Christian!
                Dette blir en spennende tråd å følge fremover, keep us informed!
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

                Comment


                • #9
                  637

                  Det er riktig som explorer skriver: 637 og det er en to seter. min modell er pr dags dato en en-seter, men det jobbes med en to-seter nese. Jeg har bestilt denne og vil få den så snart den er satt i produksjon. Det som er kjekt med denne modellen er at man kan dele den i tre deler for enkel transport. Den lengste delen er midt seksjonen som blir 170 cm. lang (modellen er totalt 345 cm. lang). i nesedelen sitter det kun batteri og i haleseksjonen sitter utblåset og tre servoer, alt annet sitter i midtseksjonen.

                  Legger ved et bilde av fullsizen. Bildet er hentet fra: Home
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Gratulerer med utrolig stilig maskin.

                    Hvordan blir dette å håndtere som modellfly?

                    Originalen hadde såvidt jeg kjenner til en "blown" flap, og kunne være særdeles kilen i landingen. For ikke å snakke om den høye landingshastigheten.
                    Den hadde vel også et supersonisk vingeprofil med skarp forkant?

                    Jeg går utfra det er enklere løsninger på modellen? Lavere vingebelastning? Eller blir dette et fly som gjør piloten svett på ryggen?

                    Comment


                    • #11
                      Gratulere med det som kanskje er det ultimate modellflyet!!!!!
                      Er vel å drømme å få se dette i lufta til Arvika?
                      Tor Henrik Hernes

                      Comment


                      • #12
                        Hei Christian, og gratulerer.
                        Min frue så flyet ditt her nå, og da jeg sa at en sånn vil jeg ha, fikk jeg et blikk som jeg aldri har sett før. Åfysjameg. Har heldigvis gjort unna alle ting som er hus og hage relatert den siste uken, så nå kan jeg konse om fly resten av sommeren. Vi snakkes på Rena igjen.
                        Knut Erik
                        But it flies, so who cares??
                        www.torqueroller.com
                        Steikje galen
                        www.skalamodellflyklubb.no
                        www.teamflyingcircus.com

                        Comment


                        • #13
                          Leste en artikkel i en utgave av Jet Power for omkring et år siden, der det var en oppsummering av byggingen av en Starfighter med alle (og da mener jeg alle) skaladetaljene var tatt med. Det inkluderte blant annet det orginale utskytningssetet til 104G-utgaven, og ellers masse flotte detaljer.

                          Er også en fleresiders artikkel i siste utgave av Jet Power (april - juni-utgaven). Dette er for en ganske stor jet på bare 25 kg, og med alle detaljer, inkludert et helt helt skalariktig understell.
                          Anbefales til alle å lese denne artikkelen, har ikke selv fått lest den enda (ikke hatt tid i det siste, men gleder meg til å sette meg ned med den ).

                          Hvor vidt det er han som har bygget det, eller om det bare er han som har skrevet artikkelen vet jeg ikke, men navnet "Heiko Höft" står på slutten av artikkelen.
                          -
                          Jan-Ove Sandnes

                          Modeller:
                          Align Trex 600E Pro (Vbar)
                          Align Trex 450 Pro (Vbar)
                          MPX Funjet
                          MPX Dogfighter
                          Hotliner i bestilling...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Minibønna
                            Gratulere med det som kanskje er det ultimate modellflyet!!!!!
                            Er vel å drømme å få se dette i lufta til Arvika?
                            Hei,
                            Takk for det, min drøm er også å fly det I Arvika første helgen i August, time will show. Hvis det ikke går, er det jet meeting på rena noen uker etterpå. Og så er det jo selvfølgelig Notodden etter det.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Eagle
                              Hei Christian, og gratulerer.
                              Min frue så flyet ditt her nå, og da jeg sa at en sånn vil jeg ha, fikk jeg et blikk som jeg aldri har sett før. Åfysjameg. Har heldigvis gjort unna alle ting som er hus og hage relatert den siste uken, så nå kan jeg konse om fly resten av sommeren. Vi snakkes på Rena igjen.
                              Hei Knut Erik

                              takk for det. Vi får vel alle noen slike blikk i ny og ne, jeg fikk et senest i går. Vi snakkes på Rena.

                              Comment

                              Working...
                              X