Announcement

Collapse
No announcement yet.

Synergy 90 3D fra ZN-line

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Synergy 90 3D fra ZN-line

    Hei! Er det noen som har erfaringer med denne modellen? Meget mulig jeg kommer til å kjøpe meg en slik modell. Planen er å trene på pattern flyving, men forhåpentligvis også lære meg litt 3D. Har forstått at ikke alle er begeistret for slike "ja takk begge deler" modeller, men tror ikke Christophe Paysant Le Roux er helt på jordet når han lanserer denne modellen.

    Denne koster 307 pund sterling inklusive OS 91 Fx fra Slought RCM i England (etter de har trukker fra VAT/moms).

    Andre som har erfaringer eller synspunkter mottas med takk.

  • #2
    Kjenner ikke modellen men husk at du ved import må legge til 25% norsk moms + ca 150kr i fortollingsgebyr.

    Lykke til!
    ----------------
    Haldor
    ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

    Comment


    • #3
      adresse til sjappa??

      Hei
      normalt vil du ikke få en fullgod løsning men en slik combi sak..
      3d og f3a er to helt forskjellige flyformer.
      til endel store(2x2)f3a modeller er det levert 2 forskjellige vinger vet ikke om det er bare rorene som er forskjell!
      men har du en web adresse til Slought RCM?
      Rune
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #4
        Synergy 90 3D

        Hei
        Jeg kjøpte denne modellen da den kom direkte fra ZN Line. Skulle ta jomfruturen denne uken (ja, det har tatt lang tid, flyet har stått klar siden i vinter) men etter litt taxing viste det seg at det var radioforstyrrelser fra pull-pull overføring til sideroret (metallwire) Avlyste derfor jomfruturen, håper at jeg får montert nytt pull-pull system i helgen. Jeg har en YS 91 FZ i flyet.

        Modellen er meget bra bygget og lett (men dyr). Cockpitglasset er noe tynt men ellers så er det kvalitet over hele linja uten at jeg skal påberope meg noe ekspertise på dette feltet. Gleder meg til å få det i luften, fikk "den gode følelsen" under taxingen. tror det flyr som en drøm.
        Propellen

        Comment


        • #5
          Takker for interesse!

          Adressen til Slought RCM er : Slough Radio Control Models - RC Aircraft, RC Cars, RC Boats and more...
          De kjører en pakkepris på dette settet (inkl os 91 fx) til 360 pund. Men siden vi kjøper utenfra EU (minus engelsk moms) så blir denne prisen 307 pund. Pundet ligger på ca 11.5 kr så dette synes jeg er en rimelig pris (3530 nkr), norsk moms eller ikke.

          Ser at du Propellen er fra Jæren.
          Jeg er i New Zealand for tiden men kommer tilbake til Norge i midten av Juli. Bor på Lyefjell så det kunne vært artig å se modellen din og følge med hvordan det går med den.

          Har let på andre forum at flutter er et potensiellt problem på denne modellen hvis en ikke har sterke servoer, solide roroverføringer og kraftige rorhorn.
          Jeg skal ha JR 8231 på høyde (2) (6.5 kg) og JR 8321 på sideror (9kg) med forsterka overføring og rorhorn.

          Tror ikke dette problemet er så stort hvis en ikke flyr særlig fort og holder seg til 3D. Jeg har ingen arfaring med 3D og vil i starten fly mere pattern.
          Hva er ditt oppsett Propellen?

          Håper ikke problemet med radio forstyrrelser fra siderors wire'ene er utbredt. Har du kryssa wire'ene inni flyet? Gnir de på hverandre? Hva er løsningen din på det?

          Har også lest at en kan laste ned oppsett fra ZN-Line i pdf format. ZN-Line fører ikke denne modellen lengre. Har du (Propellen) evt denne pdf filen? Hvis du har så hadde det vært topp om jeg kunne fått en kopi.
          Last edited by Joa; 13-05-06, 08:42.

          Comment


          • #6
            Synergy 90 3D

            Hei igjen
            Jeg har den filen liggende et sted, mail meg på gisle$webtek.no (bytt ut $ med @, satte den slik for å unngå robot spam mail) så skal du få den i PDF

            Jeg bor i Lyngholen, Rosseland på Bryne, så bare ta kontakt så kan du stikke innom hobbyrommet mitt og se på flyet og få litt info.

            Pull-Pull problemet skyldes at jeg har brukt metall servohjul. Er lett å fikse.
            Jeg har standard JR servoer av god kvalitet. Jeg skal også fly pattern og ikke 3D.
            Propellen

            Comment

            Working...
            X