Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex se batterivekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex se batterivekt

    Hvor tungt batteri kan jeg ha i min T-rex se for normal flyvning?
    Alt annet er lett. Lurer litt på et FP 20 2500mah

  • #2
    Du kan helt sikkert bruke en 2500 mAh-pakke, men om du har noe å tjene på det flytidmessig kan diskuteres da du kommer ganske høyt opp i flyvekt.

    Husker ikke vekten på EVO 20 2100-pakkene, men dette kan være en fin kompromiss mellom 3D/akrobatisk flyging og lazy-8's.

    Bruker forresten en EVO 20 1800 i min maskin, med flips, loops, FFF osv. på 100% pådrag ligger flytiden på ca. 9 min. I den tiden jeg lekte med lave headspeeds på innendørsflyving hovret jeg opptil 18 min på en pakke.

    Comment


    • #3
      Originally posted by northwood
      Du kan helt sikkert bruke en 2500 mAh-pakke, men om du har noe å tjene på det flytidmessig kan diskuteres da du kommer ganske høyt opp i flyvekt.

      Husker ikke vekten på EVO 20 2100-pakkene, men dette kan være en fin kompromiss mellom 3D/akrobatisk flyging og lazy-8's.

      Bruker forresten en EVO 20 1800 i min maskin, med flips, loops, FFF osv. på 100% pådrag ligger flytiden på ca. 9 min. I den tiden jeg lekte med lave headspeeds på innendørsflyving hovret jeg opptil 18 min på en pakke.
      Blir nok litt stort. Flytiden er ikke problemet, men jeg hadde forhåpning om å slippe å kjøpe ennå en lipo-pakke...

      Comment


      • #4
        I dag ble jeg endelig ferdig med monteringen. Ble med litt hovring i hagen. Med 1800 pakke blir det veldig lett, men alt for baktungt. Tyngdepunktet blir riktig med 2500...

        Comment

        Working...
        X