Announcement

Collapse
No announcement yet.

1/2-skala Zero Fighter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1/2-skala Zero Fighter

    22000$ dyrt krasj:
    Ser skummelt ut med så mange mennesker så nære stripa...
    Tom Erik Smedal
    www.artistic3D.net
    www.photopia.no

  • #2
    det var ikke bra...
    det så litt ut som om det var lite motor i flyet.
    men hvis man ser nøye etter ser man at det høyre balanseroret går den rett eter takeoff
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

    If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

    Comment


    • #3
      Balanserorsklubben??
      Litt kjip bilett til den klubben!
      Audun Thinn
      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

      Comment


      • #4
        Ja det ser ut som han har venstre balanseror hele veien til den treffer bakken..
        ----------------
        Haldor
        ~~ If this is torture chain me to the wall ~~

        Comment


        • #5
          Ja det ser ut som han har venstre balanseror hele veien til den treffer bakken..
          Så om modellen hadde vært noen kilo lettere ville den ha tatt av 50m tidligere og havnet rett ned blandt publikum.... Skummelt!
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

          Comment


          • #6
            Når jeg så overskriften på denne tråden, så begynte jeg å lure på om det var et nytt prosjekt på gang

            Comment


            • #7
              Tror TE må "passe" seg for å nevne brøker som 1/2 her inne på forumet .Hva blir det neste Tom Erik? RC Mikrofly?

              Denne her er kanskje ikke så dum som neste prosjekt.:

              Usjda

              til 55.000. Da får du også med motor. Det er jo ganske billig egentlig. Man må utvikle seg vet du .

              Comment


              • #8
                Det er en diskusjon i gang om den Zero'en her:

                http://www.rcmf.co.uk/4um/index.php?topic=28118.0
                Ikke alle der er like fornøyd med sjekking av modell, sikkerhet og publikum rundt omkring

                Kjell

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ØRN-BJØRN & JØRN
                  Tror TE må "passe" seg for å nevne brøker som 1/2 her inne på forumet .Hva blir det neste Tom Erik? RC Mikrofly?

                  Denne her er kanskje ikke så dum som neste prosjekt.:

                  Usjda

                  til 55.000. Da får du også med motor. Det er jo ganske billig egentlig. Man må utvikle seg vet du .
                  Ok, skal aldri skrive "1/2" igjen Jeg har forresten en god kompis av meg som har vurdert å kjøpe det microflyet du viser til! Mitt neste prosjekt??? Nei, ikke noe nå på en stund.... Denne sesongen har jeg nok med "leker" og jeg ser nå frem mot en fortsatt hyggelig sesong med mye flyving og mange hyggelige timer på flyplassen med likesinnede venner, noe helikoptere og en Pitts!
                  Tom Erik Smedal
                  www.artistic3D.net
                  www.photopia.no

                  Comment


                  • #10
                    Det værste er at jeg greier ikke opparbeide meg det minste lille flugg av sympati for fyren....hvis det er slik at han har snudd balanserorene.
                    Man bygger bare ikke en slik modell, og søker æresmedlemskap i balanserors klubben.
                    mvh MM

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by MicroMac
                      Det værste er at jeg greier ikke opparbeide meg det minste lille flugg av sympati for fyren....hvis det er slik at han har snudd balanserorene.
                      ...ikke jeg heller. Jeg digger store modeller men dette synes jeg er helt menigsløst. Jeg sitter egentlig igjen med 1000 spørsmål når jeg ser slikt. Når du bygger sååå store modeller så er du på en helt annen planet.Snakker ikke om det er 1/2 eller 1/4 scala men om hvor stor og tung modellen faktis er. Har fyren mulighet til å sjekke airspeed? Hvem av dere tar på dere å vurdere modellens hastighet på finalen stående på bakken? Du må må være ferdig med finalesvingen flere hundre meter ute for å etablere en stabil approach...anyone??
                      Hadde de beregnet 'visuell' stallspeed, manouvering speed, approach speed.....når de klarer å koble balanserorene feil.....think NOT!

                      Den føyer seg inn i en lang rekke med slike hendelser.
                      Husker dere B-52'n med 8 turbiner som gikk ned i England? En ingeniør fra Boeing hadde sett filmen på nett og kunne fortelle nøyaktig hva som var årsaken til krash. Viss B-52 kommer over en kritisk bank angle så blir den ukontrollerbar. Balansespoilerene mister virkningen. Real time flight characteristics might apply...duhh!!!

                      ....nå vår jeg ordentlig surmaga...beklager det...men poenget mitt er at kompleksiteten øker ekstremt når modellene blir så store.

                      ...men som sagt så digger jeg store modeller og mitt modellflynirvana er en schvær Super Constellation eller noe i den dur.
                      Mvh

                      Olav Lund

                      Comment

                      Working...
                      X