Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nano Floh - elektrokropp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nano Floh - elektrokropp

    Jeg kjøpte en liten 'pocket glider' i dag og gleder meg til å fly den. Det er en Nano Floh med elektrokropp og V-hale. Er det noen her som har erfaring med den?

    I bildet ser du alle delene som kom. Det kom hverken med manual eller noe hardware, men jeg regner med at det skal gå greit å sette den sammen. Har tenkt å bruke en liten APC motor som jeg har liggende og 1300mAh batteri.

    Er heller ikke sikker på om det holder med 1 servo i halen eller om jeg burde bruke 2 da jeg ikke har tidligere erfaring med kombinert sideror og høyderor. Kanskje 2 servoer og mix?
    Attached Files
    Are Barstad

  • #2
    Originally posted by canuck
    Jeg kjøpte en liten 'pocket glider' i dag og gleder meg til å fly den. Det er en Nano Floh med elektrokropp og V-hale. Er det noen her som har erfaring med den?

    I bildet ser du alle delene som kom. Det kom hverken med manual eller noe hardware, men jeg regner med at det skal gå greit å sette den sammen. Har tenkt å bruke en liten APC motor som jeg har liggende og 1300mAh batteri.

    Er heller ikke sikker på om det holder med 1 servo i halen eller om jeg burde bruke 2 da jeg ikke har tidligere erfaring med kombinert sideror og høyderor. Kanskje 2 servoer og mix?
    Du må nok ha 2! med en får du kun sving og ikke høyderor! Kan anbefale BlueBird 303 (eller Waypoint W-038CL Siden finnes ikke) servoene, ca 4 gram hver.
    Hvor fikk du tak i flyet? Har vært på utkikk etter en slik!
    Cheers,
    Tore, Alta

    Comment


    • #3
      Originally posted by purple
      Du må nok ha 2! med en får du kun sving og ikke høyderor! Kan anbefale BlueBird 303 (eller Waypoint W-038CL Siden finnes ikke) servoene, ca 4 gram hver.
      Hvor fikk du tak i flyet? Har vært på utkikk etter en slik!
      Jeg kjøpte det hos Griffin Models/ Så vidt jeg vet har han ett til på lager - samme farge. Det var rimelig og helt nydelig. Jeg har lest litt om det på RC Groups og det får skryt for blant annet å penetrere godt tross den lette vekten.

      Jeg gleder meg veldig til å fly det!
      Are Barstad

      Comment


      • #4
        du må komme med raport når du har flydd den. elektor kropp? kommer den i to forskjellige utgaver? elekro og glow skulle jeg til å si men jeg mente elektro og glider?
        Jørgen Wake Stensen
        Bodø MFK
        Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

        Comment


        • #5
          Originally posted by jørgen123
          du må komme med raport når du har flydd den. elektor kropp? kommer den i to forskjellige utgaver? elekro og glow skulle jeg til å si men jeg mente elektro og glider?
          Ja - den kommer både som seilfly eller elektro motorseiler. Jeg må gjøre ferdig en Reichard Elipsoid først og så kommer jeg til å begynne på denne. Flight raport kommer nok ikke så lenge etter
          Are Barstad

          Comment


          • #6
            Servo i halen

            Originally posted by canuck
            Jeg kjøpte en liten 'pocket glider' i dag og gleder meg til å fly den. Det er en Nano Floh med elektrokropp og V-hale. Er det noen her som har erfaring med den?

            I bildet ser du alle delene som kom. Det kom hverken med manual eller noe hardware, men jeg regner med at det skal gå greit å sette den sammen. Har tenkt å bruke en liten APC motor som jeg har liggende og 1300mAh batteri.

            Er heller ikke sikker på om det holder med 1 servo i halen eller om jeg burde bruke 2 da jeg ikke har tidligere erfaring med kombinert sideror og høyderor. Kanskje 2 servoer og mix?
            Med en servo får du kun høyderor.IKKE sideror som ble skrevet.Jeg har kun flydd seilversjonen og den trenger ikke to servoer med v-mix til halen.Spar vekta og bygg med en servo.
            Det der var ikke en landing!Det var en ankomst.

            Comment

            Working...
            X