Announcement

Collapse
No announcement yet.

LiIon celler i helikopter (emoli)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • LiIon celler i helikopter (emoli)

    Hei,

    Har endelig fått ferdig den Logo 10'en med emoli celler. Det ser ut til å fungere helt greit - deilig å ha et e-helikopter som går bra uten fare for å brenne ned hus og hjem

    Dere kan lese om det her:

    404 Not Found
    Hvor er lipoen din a?

    www.airheads.no
    www.bmk-rc.com/

  • #2
    Hvor får du tak i de cellene? Jeg vet de selges på Ebay i form av drillbatterier, men de jeg har sett på sendes kun innen USA.
    Er de sikrere enn LiPo? De tåler vel mere juling/mishandling, men dersom de først smeller så smeller de skikkelig...
    Jeg har tidligere brukt Panasonic LiIon fra laptop batterier og de funket greit, kapasitet/vekt forholdet var det sammme som for LiPo, men de tålte ikke mere enn 4C strømtrekk.

    Fred
    Fred Larssen

    Comment


    • #3
      Hei Fred,

      Jeg kjøpte de fra Ebay som drillpakke. Det er noen som sender til norge, han jeg kjøpte av kalte seg for "getlego". Mer info om hvordan man tar de fra hverandre og lager pakker av de i den lenken jeg postet.

      Ut fra det jeg har lest er det ingen som har klart å få disse til å eksplodere. De har blitt krasjet, ladet hardt og mishandlet uten problemer. Det som skjer er at det er en eller annen forsegling som ryker i de, men ingen brann og eksplosjon (bank i bordet). De leverer bra med strøm, i grafen fra logoen er det topper på over 55 ampere - nesten 20C (burst)
      Hvor er lipoen din a?

      www.airheads.no
      www.bmk-rc.com/

      Comment

      Working...
      X