Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tok jomfrutur med F-16 i dag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tok jomfrutur med F-16 i dag.

    Jeg var ganske skeptisk til dette flyet, men det fløy supert! Svein kasta og så var det bare å peke flyet dit det skulle. Det fløy ganske rett i utgangspunktet, jeg måtte trimme litt til venstre men ellers så fløy det snorrett. Jeg loopet fint fra level flight så det er passelig med power. Tror det er 160 W fra batteriet på bånn drite så det er en del power for et fly på 250 g eller der omkring. Farten var passelig.

    Etter fem minutter bestemte mottakeren seg for å gå i lockout og flyet fløy en fin sving mot et jorde hvor noen sauer dreiv og saua. Jeg trodde det skulle lande fint av seg selv men da vi kom frem hadde nesa knekt av og litt av høyre vingetipp knekt. Ikke no problem! Det var rene brudd så det limer jeg bare sammen igjen med litt karbonstenger.

    Flyet er en Flying Styro F-16 Belgian Tiger eller noe sånt.
    Motor: Hyperion X22S 3800 kv
    Vifte: VASA 55
    Batteri: E-Tec 3S 1700 mAh
    ESC: Castle Creations Phoenix 25
    Mottaker: Hyperion 6 kanals
    Servoer: Waypoint W-084

    Noen av bildene er veldig gamle og viser hvordan jeg lagde spantet for vifta osv.
    Attached Files
    Last edited by tahustvedt; 01-07-06, 22:42.

  • #2
    Nå er den reparert. Venter bare på at limet skal herde så jeg kan ta av klemmene og teipen. Jeg bytter Hyperion-mottakeren med en gammel trofast Hitec.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Kom og tørk!
      Attached Files

      Comment


      • #4
        Da kommer du vel til sandbakken i morgen også,jeg er nettopp ferdig med Phanteren ,så den og Edgen blir med i morgen...

        Svein-Tore
        Svein-Tore Gundersen

        Graupner MC32 Hott V2
        Yak 55 SP 3m Comp-ARF(Blue Flagg)m/3W 170 CS
        Sbach 342 DA 50
        3dhs Slick 89 Elektro
        Skymaster F-18C ( ATJ 170Ti )
        Jet Legend F-15 (simjet 3000)
        Retrojet 75 (Simjet 1910)
        Pilot-Rc Dolphin 86 (Jet-Cat 120)
        Byron Corsair

        Comment


        • #5
          Jeg hadde tenkt å gjøre litt husarbeid i morra, men vi får se. Det er ganske langt å kjøre, hehe.

          Her er videoen av flyet: http://www.enrarot.net/videos/f16/f16-01.wmv

          Comment


          • #6
            Samme som skjedde med min sprettnye hyperionmottaker dette !!! Vet du hvor lang rekkevidde du har på den med antennen nede ? Var flyet langt unna da mottakeren klikket ???

            Jeg bestiller en 8kanals full range shulze som veier 13,5g neste gang , koster ca100kr mer en hyperion sin 6 kanaler......
            Mvh Andre`søhagen

            Comment


            • #7
              Jeg var akkurat ute og fløy litt og den nye mottakeren fungerer helt fint.

              Comment


              • #8
                Bilde av innsiden av nesa of juksehullet.
                Attached Files

                Comment


                • #9
                  Noen komplimenter

                  Må si jeg er imponert over antall prosjekter du har gående Tor Arne Og tenk om alle var like flinke til å bruke kamera og videokamera

                  Har lenge tenkt på EDF, var nær ved å anskaffe en F-86, men fant ikke noe godt motoralternativ. Vet du hvor denne F-16 kan bestilles?

                  Mvh
                  Petter
                  http://www.phoenix-rc.org/
                  http://www.glamdalrck.net
                  http://www.scalewarbird.org/
                  ---------------------------------------------------
                  Flying is the second greatest thrill known to man, landing is the first

                  Comment


                  • #10
                    www.griffin-models.com kanskje? De hadde Flying Styro før men ser de ikke i webshopen lengre. Denne er handlet fra www.hobby-lobby.com sammen med Vasa 55 vifte.

                    Flying Styro Kit ( flyingstyrokit.cz ) har akkurat sluppet en Messerschmitt 262. Den virker interressant.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tahustvedt
                      Jeg var akkurat ute og fløy litt og den nye mottakeren fungerer helt fint.
                      Er det den hyperionmottakeren som klikka du har i nå eller Hitecen ??
                      Hadde vært fint å få et svar på dette med rekkevidde , om du tok en slik test på hyperionmottakeren ?
                      Mvh Andre`søhagen

                      Comment


                      • #12
                        Nå bruker jeg Hitec'en. Den glitchet ikke en eneste gang. Hyperion mottakeren funkerte prikkfritt helt til den plutselig låste meg ute uten tilsynelatende grunn. Disse mottakerene bruker veldig lang tid, flere sekunder, på å resette seg selv etter en glitch, og det er et problem med software som visstnok er fikset av Castle Creations når de kommer med mottakere. Jeg gidder ikke mer og hiver min i søpla.

                        Jeg tok ikke rekkeviddetest med Hyperion mottakeren.

                        Comment


                        • #13
                          Takker for svar ! Var faktisk nøyaktig det samme som skjedde med min, fløy legg frem og tilbake på hangkanten plutselig så bare låser rorene seg på fredyen og den suser inn i hangkanten med et brak , utrolig kjipt !

                          Har du noen formening om hva som er best av micromottakere i fullrangeklassen ? Har tenkt på schulze , men om det finnes noe bedre så velger jeg det !

                          Mvh Andre`
                          Mvh Andre`søhagen

                          Comment


                          • #14
                            Nå gjør dere meg nervøs!
                            Har kjøpt en Hyperion DSP 6ch som jeg skal bruke i T-rex'n min.
                            Etter anbefaling i T-rex tråden her på forumet. Hmmm... vet ikke helt nå lenger, har ikke hørt om andre som har dette problemet.
                            2 "mandagsmottakere"?

                            Comment


                            • #15
                              har selv brukt 6kanaleren til hyperion i masse fly i løpet av ett års tid. da alt fra 60size fuel fly til små elektrosaker. det jeg har funnet som eneste problem er st jeg tror den trekker en del mere strøm en andre mottakere. for jeg ser at den kan ikke brukes sammen med bec på en ics300 regulator. har også hatt en krasj med den mottakeren det var i en p38 fra flyingstyro men der hadde jeg to børstløse med en esc og lange motorledninger. er forrresten ingen annen mottaker jeg har fått rangesjekk på 70meter med antennen inne.

                              tahustvedt skrev: Disse mottakerene bruker veldig lang tid, flere sekunder, på å resette seg selv etter en glitch

                              hvis jeg setter på min også slår av senderen så holder den rorene i 2 sekunder også går den i failsafe. når jeg slår på igjen senderen så kommer den tilbake med en gang ?

                              uansett så er minerfaring at de fungerer bedre i fuelfly en elektro. i fuelfly har jeg aldrig hatt en glitch heller.
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment

                              Working...
                              X